annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Pakketten naar de VS alleen nog maar per boot?!

Niet te gleuven: op de website van TNT Post staat dat pakketten naar de VS niet meer per vliegtuig worden vervoerd! Normaal gaan de pakketten met het vliegtuig, maar de Amerikaanse overheid laat dit niet meer toe. Hoe de VS nu wordt bereikt is onduidelijk. Het zal wel per boot zijn. Via Canada lijkt me onwaarschijnlijk.

Hoe lang de maatregel duurt is niet bekend:

http://www.tntpost.nl/voorthuis/klantenservice/pakket.aspx?bnr=HPCM-QL2ZwarePost

Heeft iemand al ervaring met dit nieuws?

Bericht 1 van 27
laatste antwoord
26 ANTWOORDEN 26

Re: Pakketten naar de VS alleen nog maar per boot?!

ze kunnen ebay.nl beter opdoeken, het is domweg niet meer te doen voor verkopers uit NL we hadden al een slechte concurerende positie wat verzendkosten betreft nu is het helemaal kapot gemaakt dankzij die graaiers van TNT.

Bericht 11 van 27
laatste antwoord

Inderdaad belachelijk duur geworden, de enige mogelijkheid die je nog hebt is een deel van de verzendkosten zelf betalen.

Gelukkig brengt mijn handel genoeg op om dat te kunnen doen, maar als dat niet het geval is ben je dus de l*l.

Waardeloos bedrijf, dat TNT, en er is simpelweg geen concurrentie.

Bericht 12 van 27
laatste antwoord

Heb je trouwens al ergens een bevestiging kunnen vinden over dit nieuws van alleen per boot op Amerikaanse sites?

Zou handig zijn om een link daarnaar in mijn veilingen te plaatsen, om klanten te waarschuwen dat pakjes langer wegblijven vanaf nu.

-- Bewerkt door gastonz60 op 16 Jan 2011 22:39 CET
Bericht 13 van 27
laatste antwoord

Ik heb 24 december '10 een pakket verstuurd met TNT INTL paket plus, aangetekend, naar de VS. Ik word zelf erg ongeduldig en hoop niet dat de koper ongeduldig wordt. Zal ik een bericht sturen naar de koper en de situatie uitteleggen. Wat zouden jullie doen?

Bericht 14 van 27
laatste antwoord

Het lijkt er op dat alles weer back to normal is. Alle pakketten die ik dit jaar naar de VS heb verzonden zijn door de douane in de VS en gaan richting geadresseerde volgens http://www.usps.com/shipping/trackandconfirm.htm (CC....NL codes)

Bericht 15 van 27
laatste antwoord

Nou ik heb de 14e een pakket bij de TNT afgegeven
voor de US.
Vrolijk 34,50 betaald met tracktrace.
Niemand heeft mij verteld dat het met de boot zou gaan, nee lekker dan kan je ook voor de boot betalen een stuk goedkoper.
Maar dat is dus bijna niet te doen, hoe leg je uit dat je 35 € verzendkosten rekent en het vervolgens 5 weken onderweg is.
Overigens het zit nog niet eens op de boot, die is er nog niet.  Wat een slechte service en dan zoveel ervoor rekenen stelletje dieven.
Nee terug geven kan niet zit al in de container he.

Bericht 16 van 27
laatste antwoord

Ik zou het maar melden pers lot van rekening kan je er zelf niets aan doen. Zit letterlijk en figuurlijk in hetzelfde bootje.  Nou eigenlijk niet want mijn pakket ligt dus al 10 dagen in een container te wachten om verscheept te worden, het is nog niet eens onderweg.
Om razend van te worden.

-- Bewerkt door ahuurling op 24 Jan 2011 16:43 CET
Bericht 17 van 27
laatste antwoord

Nou de 14e jan verstuurd en als allles goed gaat komt het vandaag aan.
Dit is niet te doen, lijkt de 19e eeuw wel, straks zien we de postkoets weer.
Maar voor een artikel wat 200€ kost kan je toch geen 140€ verzendkosten vragen dat verkoopt ook niet.
Heeft iemand enig idee of het anders kan, anders kan ik beter het verkopen naar de VS stoppen. Zucht

Bericht 18 van 27
laatste antwoord

Inderdaad, harstikke duur geworden. Pakketten naar de VS alleen per boot (vanaf 500 gram)
 maar let op!!!! aangetekende brief tot 2 kilo!!!! voor 16,15€ Dus mijn verpakking gewijzigd, allergrootste brievenbusdozen gekocht, dit is dus goedkoper geworden. Dit geldt dus ook voor Europa, tot 2 KILO!! aangetekend 9,48!!! Alleen, doordat ik mijn verzendkosten heb moeten aanpassen (ik vraag geen cent meer als werkelijke kosten, en buiten Europa verlies ik) krijg ik heel veel slechte gedetailleerde feedback, waardoor ik mijn topseller status ga verliezen (dus ook mijn 25% korting ebaykosten) heeft hier iemand ervaring mee???? Ook de langere verzendtijd naar Amerika geeft slechte gedetailleerde feedback, is een groot probleem, wat een probleem is dat eingelijk gecreeerd word door ebay, zij geven duidelijk aan op de site dat zendingen vertraagd aan zullen komen!!! Dan moeten ze volgens mij ook zorgen dat daar geen negatieve sterren voor gegeven kunnen worden, of zorgen dat dit geen consequenties voor een status van de verkoper mag geven!!

Bericht 19 van 27
laatste antwoord

Heb zelf ook zendingen naar de VS gehad met vertraging door, sneeuw en douanecontrole (bomcontrole) Laat de koper dit heel vriendelijk weten en geef  dat hij, zelfs na de 6 weken claimperiode, jouw volledige garantie krijgt voor ontvangst danwel restitutie, klant zal dan niet zo snel een claim starten en paypal dus ook geen tegoeden gaat bevriezen.

Bericht 20 van 27
laatste antwoord