annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Internationaal verkopen - VS en Canada

Hallo allemaal,

Ik heb een vijftal objecten in de vorm van gesealde cd/dvd's die ik internationaal wil aanbieden. De waarde ligt per stuk tussen de 40 en 60 euro. Ik heb eerder objecten in de EU verkocht met goede ervaringen maar nog niet overzee. Ik ben huiverig tegenover het aanbieden in de VS omdat ik heb gehoord dat er daar vaker kwalijke praktijken plaatsvinden zoals mensen die na het product te hebben ontvangen hun paypal betaling terugdraaien. Mijn vraag is nu of dit vaker gebeurt in de VS/Canada en of ik dus wellicht beter gewoon binnen de EU kan verkopen. Ik weet dat dit soort paypal oplicht-praktijken ook binnen de EU mogelijk zijn alleen heb ik tot nu toe geen slechte ervaringen gehad. Als zodanig ben ik bang me aan extra risico bloot te stellen door in de VS/Canada aan te bieden. Kan een van jullie je ervaringen delen en wellicht perspectief geven of het het waard is ook in de VS je goederen aan te bieden?

Bedankt en met vriendelijke groet,

Gus

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Op zich maakt het niet uit waar een kwaadwillende koper vandaan komt. Ik merk helaas dat de oplichters zich overal genesteld hebben. Het is hen dan ook erg gemakkelijk gemaakt.

Zorg voor een goede verzend methode. Paypal accepteert in pricipe enkel de allerduurste zoals Fedex, UPS, DHL etc. De aangetekende verzending van PostNL is volgens paypal niet voldoende omdat op het verzend bewijs en online tracking geen naam staat. Echter, mijn ervaring is dan ook dat vrijwel niemand buiten Nederland dit weet. Een aangetekende brievenbus zending waar een cd/dvd onder valt is qua kosten ook goed te doen vergeleken met een pakket. Ik heb nog nooit een claim gehad met een aangetekende verzending van PostNL. Het is wel eens fout gegaan maar door een fout van de vervoerder. Objecten zijn retour gekomen en alles is opgelost.

Het lijkt een grote boze wereld maar gelukkig zijn de meeste kopers van goede huize en er niet op uit om iemand te bedonderen. Veel kopers claimen voor niet ontvangen als het niet voldoet aan de verwachtingen dan wel beschadigd aankomt. Hier kunt u dus al veel winnen. Zorg dat de omschrijving goed en volledig is en verpak de objecten goed.

Vermeld wel in de advertentie dat kopers zelf verantwoordelijk zijn voor eventuele extra kosten bij importeren van goederen.

Succes

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Ik krijg nog steeds 300 dollar van eBay die ze via PayPal van me afpakten om aan een frauduleuze al geschorste koper te geven.

Verder ging het wel goed.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik wist niet dat POSTNL geen valide zendmethode is, verrassend. Ik denk dat ik het toch aan ga, vooral omdat de dvd's regio 1 zijn, maar dan weet ik in ieder geval waar ik aan begin.

Bedankt en groeten, Gus

Bericht 4 van 4
laatste antwoord