annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

E-Bay kap nou eens met verplicht 4$ Verzendkosten invoeren

Waarom moeten wij op E-Bay.com verplicht 4 dollar verzendkosten invullen? En waarom krijgt de koper gelijk en factuur met dit bedrag? Ik wordt gek van om iedere keer maar uit te leggen aan buiten Europa kopers waarom ik niet kan versturen voor 4 dollars. Ook als zet ik het groot boven mijn item neer. 9 van de 10 weigeren dan ook om het te kopen.

Bericht 1 van 9
laatste antwoord
8 ANTWOORDEN 8

eBay.com houd alleen rekening met zijn Amerikaanse gebruikers, de +++++duizenden verkopers wereldwijd op hun site houden ze jammerlijk genoeg geen enkele rekening mee.

En ze kunnen op deze wijze meer commissie incaseren want je bent hierdoor verplicht je verkoop en startprijs te gaan verhogen dus de noodzaak is voor hun niet zo groot dit aan te passen alleen voor hun Amerikaanse gebruikers.

eBay Nederland kan hier geen enkele verandering inbrengen.

Op ebay.com zijn er meer ontevreden over, hier de zoekresultaten op de forums:

http://forums.ebay.com/search.jspa?messageProps=tags&categoryIDs=2001&categoryID=2001&objID=c2001&q=...

ebay.co.uk hanteert tegenwoordig ook zulke regels, dat er een maximum gesteld word kan ik enigzins bij inkomen want in het verleden werden de verzendkosten enorm opgeschroefd om de winst te verhogen.

Maar dat de maximum zo laag is dat slaat werkelijk nergens op, hier moeten ze zeker eens een keer wat aan veranderen.

BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 2 van 9
laatste antwoord

veranderen zullen ze het zeker niet want ze hebben volledig de .... aan verkopers zeker die in NL

Als ik wil verzenden naar UK dan moet ik dat of gratis doen of tegen dezelfde tarieven die daar gelden tot een gewicht van 500 gr is dat geen enkel probleem dan is hetzelfs nog 50 cent goedkoperdan wanneer ik datzelfde pakje tot 500 gram binnen NL verstuur, daarna wordt het pas lachen en helemaal als het pakket boven de 2000 gr uitkomt, dan kan je het net zo goed zelf gaan brengen:^O

Ik geef aan dat ik wereldwijd verzend maar heb alleen de tarieven binnen de Europese Unie opgegeven als iemand uit canada of USA mij naar de verzendkosten vraagt dan schrikt men zich lam en soms vraagt men zelfs of ik er een slaatje uit wil slaan een pakket tot 500 gr buiten Europa is al 10,45 en dan heb je alleen nog maar de basis pakketten.

Bericht 3 van 9
laatste antwoord

verzenden met IP Plus is helemaal niet te doen, het enige wat je als verkoper tegenwoordig nog kunt doen is de vraagprijs verhogen en de verzendkosten gratis te houden of tegen een zeer gereduceerd tarief, consequentie is dan wel dat de verkopen omlaag gaan omdat de kopers dan weer vinden dat de vraagprijs te hoog is.

Kortom het wordt steeds lastiger voor verkopers om hun spullen nog aan de man te brengen!!!

Bericht 4 van 9
laatste antwoord

Mijn koffer is volgepakt als ik naar de UK ga. Vorige keer had ik bij het postkantoor ruim 80 pond aan verzendkosten B-) die man wist niet wat em over kwam. Zelfs terwijl ik daar was nog 2 items gekocht (die ik voor zekerheid ook meegenomen had) en daar ook nog verstuurd.

Uhh ja ik ben wel extreem geval 😛

Bericht 5 van 9
laatste antwoord

Nou, mij lulkt het dus wel om er doorheen te komen en $ 12,-- in rekening te brengen. Echter kan ik dan alleen delivery in the USA selecteren. Keurig netjes kom ik er dan doorheen. Na het gebruiken van de return button probeer ik vervolgens Europa toe te voegen waarna er van die irritante rode teksten bovenaan de pagina verschijnen dat e-Bay niet kan berekenen hoeveel de bezorgkosten in de USA zijn. That SUCKS: Het enige wat ik toevoeg is international delivery to Europe en ik verander dus niets aan dat USA gebeuren. Na 3.5 uur vanalles uitgeprobeerd te hebben geef ik de pijp aan Maarten.

Bericht 6 van 9
laatste antwoord

Ik heb ook een heel groot probleem met de maximum 4 euro verzend kosten.
Als ik een pakket naar Amerika wil versturen kost dat 10,70 dus dan verlies ik 6,70 voor een LP die ongeveer 4 of 5 euro waard is, is dat dus meer dan een verdubbelling van de prijs. ZO word het dus pracktisch ommogelijk om een LP via Ebay te verkopen.
Helemaal als je bedenkt dat het onmogelijk is om via ebay.nl te verkopen omdat je dan maar een paar honderd mensen bereikt omdat het niet naar het buitenland gaat!

Kan iemand me met dit verschrikkelijke probleem helpen?

Bericht 7 van 9
laatste antwoord

Verkopen via ebay word hierdoor onmogelijk!

IK heb een vraag aan iedereen hier:

HOE LOSSEN JULLIE DIT PROBLEEM OP????

Bericht 8 van 9
laatste antwoord

http://community.ebay.nl/topic/Verkopen/Vraagje-Aan-Ebaynl/1900001150

Met vriendelijke groet, Martijn
Bericht 9 van 9
laatste antwoord