op 09-07-2011 21:38
Beste allemaal.
Ik ben relatief nieuw met het verkopen op ebay. Ik heb zojuist een product verkocht aan iemand in Amerika voor 325 dollar. Deze heeft nadat hij het product heeft gekocht netjes het geld overgemaakt en bij paypal staat dat zijn adres bevestigd is, maar er staat ook het volgende: "De afzender van deze betaling is Niet-geregistreerd
De koper heeft ook 0 feedback. Kan het een probleem opleveren als ik het pakket naar deze persoon op stuur? Ik verstuur het aangetekend met tracking.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
op 09-07-2011 22:20
Als u niet om geld geeft kunt u hier gerust mee verder gaan.
In alle andere gevallen zou ik persoonlijk het er niet op wagen.
Zie ook de andere beantwoording op uw duplicaat vraag.
op 10-07-2011 17:05
- log in op je Paypal account. Klik op de betaling. Ergens rechtsonder staat de mogelijkheid om hetbedrag terug te betalen. Ik zou de gehele betaling terugboeken.
- vervolgens in Mijn eBay (je ebay-account) de transactie annuleren. Doe je dat niet, dan betaal je alsnog een paar tientjes $ aan eBay kosten.
Stuur in elk geval het product niet op.
op 10-07-2011 17:11
Ik zag dat het om Nike schoenen gaat. In dat geval zou ik helemaal met klem afraden om ze op te sturen. Dit zijn hoog risico goederen. Doe je dat wel, dan is de kans levensgroot dat het volgende gebeurt:
Paypal boekt de betaling terug nadat je de Nikes hebt opgestuurd. Je Paypalsaldo is dan negatief. Je moet dit eerst aanvullen voordat je verder kan met handelen. Of het negatieve saldo wordt aangevuld met de opbrengst van je volgende verkochte paar schoenen. Dit geld ben je kwijt en er is geen enkele manier om het ooit nog terug te krijgen.
Voeg de koper toe aan je blocked bidders list:
http://pages.ebay.com/services/buyandsell/biddermanagement.html
op 10-07-2011 17:12
Ik zag dat het om Nike schoenen gaat. In dat geval zou ik helemaal met klem afraden om ze op te sturen. Dit zijn hoog risico goederen. Doe je dat wel, dan is de kans levensgroot dat het volgende gebeurt:
Paypal boekt de betaling terug nadat je de Nikes hebt opgestuurd. Je Paypalsaldo is dan negatief. Je moet dit eerst aanvullen voordat je verder kan met handelen. Of het negatieve saldo wordt aangevuld met de opbrengst van je volgende verkochte paar schoenen. Dit geld ben je kwijt en er is geen enkele manier om het ooit nog terug te krijgen.
Voeg de koper toe aan je blocked bidders list:
http://pages.ebay.com/services/buyandsell/biddermanagement.html
op 13-07-2011 11:46
Hallo,
Bedankt voor de reacties! Ik kan in het antwoordencentrum niet meer reageren?
In ieder geval, ik heb de transactie geannuleerd en ik heb het geld teruggeboekt bij 2 personen met 0 feedback. De ene heeft de annulering geacepteerd en de andere geeft aan dat hij nog geen refund heeft ontvangen terwijl mijn paypal aangeeft dat het gewoon is terug betaald.
Wat kan ik nu het beste doen? Contact opnemen met paypal?
Alvast bedankt!
-- Bewerkt door eszohra op 13 Jul 2011 11:47 CESTop 13-07-2011 12:00
goedenmorgen,
Als uit het saldo van je Paypalaccount blijkt dat
de bedragen zijn overgemaakt dan
hoef je dus niet meer te reageren.
Zal naar alle waarschijnlijkheid wel
binnenkort bijgeschreven zijn op het
paypalaccount van degene die aangeeft
dat hij nog niets ontvangen heeft.
groetjes en een prettige dag,
Niek
op 13-07-2011 12:13
Dankje voor je reactie. Ik heb nog 2 vragen:
De eerste is waarom ik niet meer kan reageren in het antwoorden centrum? Is 20 berichten het maximum?
De tweede is hoe ik kan voorkomen dat ik ebay fees moet betalen doordat mensen met 0 feedback zonder mijn listing te lezen zomaar mijn object kopen en daarna niet mee willen werken bij het annuleren.. In mijn listing staat namelijk dat zerobidders eerst contact met me moeten opnemen.
Alvast bedankt!
op 13-07-2011 12:27
je kunt de commissie terug krijgen als je de koper een annuleringsverzoek had gestuurd, als de koper hier mee akkoord gaat dan is de koop ontbonden en krijg je je commissiekosten terug, volgens mij kan dat ook nog als je al een terugbetaling hebt gedaan.
Je kan dit doen via transactieproblemen oplossen.
op 13-07-2011 12:43
Hallo,
Ja dat klopt inderdaad, maar sommige kopers gaan hier niet mee akkoord en vinden dat ik het product moet opsturen ook al staat er geen zero bidders. Hierdoor ben ik dus mijn verkoopcommissie kwijt.. Zijn er manieren om dit te voorkomen?
Alvast bedankt!