annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

speaker gekocht in Spanje, wordt verzonden via Rusland!

Ik heb bij deze verkoper een JBL speaker gekocht.

 

Volgens objectlocatie zou die uit Spanje komen, maar de tracking info laat zien dat verzonden wordt vanuit Rusland!

 

 

Dat geeft een risico op het moeten betalen van invoerrechten lijkt me.

Stel dat ik straks invoerrechten moet betalen, wat kan ik dan het beste doen?

 

- niet betalen en als dat nog kan pakket weigeren?

- kopersbescherming paypal inschakelen?

- contact opnemen met ebay?

 

Ik heb bij voorbaat al contact gezocht met de verkoper, zie bericht hieronder.

 

Paul

 

===================================

Hello,

You ebay profile shows Spain, but the tracking information for my order shows that the speaker is not send from within the European Union, but from Russia.
. This implicates a risk, that i have to pay Customs to receive this article.

Please let me know if you can address my worries.

Kind regards,
===================================

Bericht 5 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

speaker gekocht in Spanje, wordt verzonden via Rusland!

Ondertussen heel wat gebeurd:

- verkeerde artikel ontvangen (JBL koptelefoon, i.p.v. speaker)

- retour gestuurd naar hun adres in Spanje, vanwege de hoge verzendkosten vanuit NL naar Rusland

- De verzendkosten vergoed gekregen via m'n paypal (10,- DHL)

- juiste JBL speaker afgelopen donderdag ontvangen

 

Communicatie was vlot en op zich correct, heb uiteindelijk het bestelde artikel gekregen, zonder dat de douane het heeft opgemerkt, ook deze keer vanuit Rusland.

 

 

 

 

Bericht 1 van 5
laatste antwoord

speaker gekocht in Spanje, wordt verzonden via Rusland!

Antwoord van verkoper gekregen:

 

"The item was shipped from our store in Moscow. We have stores in Barcelona and Moscow and the item can be shipped from one or the other place depending on the actual stock. It is all stated in our Policies and Conditions of sale.
But dont worry about Customs fees. We have a Customs Fees Protection Program. That means that we cover all the expanses if there is any Customs fees. You can read about our program also in our Policies!:)"

 

Policy:

"For International Buyers
All items are shipped as a gift with a very low declaration value. Extremely rarely does a package get stopped by the Customs. But if for some reason this happens, we will issue a full refund of Custom Duties (if they apply) to ALL of our International buyers. So please, do not worry about Custom Fees as we take all the responsibility and we will cover all the expenses.
"Under only one condition" You must first contact us, before sending any invoices to the Customs office.

That is all!"

 

Conclusie: ze gokken erop dat het meestal goed gaat, maar het klopt niet.

 

Ik ben niet van plan het pakket aan te nemen als er douanekosten zijn, in dat geval ga ik liever de paypal-route.

 

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

speaker gekocht in Spanje, wordt verzonden via Rusland!

Opmerking

In de advertenties staan 2 objectlocaties,waaronder Moscouw.

Als u invoerrechten zou moeten betalen,kunt u het pakket weigeren,hopelijk krijgt u dan wel geld terug.

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

speaker gekocht in Spanje, wordt verzonden via Rusland!

Omdat het me niet lekker zit heb ik het ook gemeld bij ebay, en zeer snel antwoord gekregen.
Er wordt een onderzoek ingesteld naar de verkoper, omdat op deze manier met foute objectlocatie aanbieden tegen de regels is.

Eerste advies: contact opnemen met verkoper (had ik al gedaan).
Verder moet ik zelf beoordelen of ik het pakje aanneem en eventuele invoerrechten betaal. Vervolgens via ebay/paypay geschil openen om geld terug te krijgen van verkoper.

Bericht 4 van 5
laatste antwoord