annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

"U heeft dit product gewonnen" zonder dat ik heb geboden. Hoe betalen?

Beste lezers van dit bericht,

Ik heb vandaag mijn paypal rekening aan mijn ebay account kunnen koppelen.
Ik ben dus vandaag voor het eerst gestart met het kopen van producten via eBay.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik er niks van snap.

Bij de betalingsstatus (bij mijn eBay) staat er bij één product dat ik het betaald heb, bij een ander product dat de betaling verwerkt wordt via paypal (wel een mail van gekregen dat het geld afschreven is?) en bij twee andere producten staat: u heeft dit product gewonnen.

Dat laatste stelt mij echt voor een raadsel:
1. Ik heb niet geboden op dit product. Het was een product met een vaste prijs waarbij ik op "nu kopen" kon klikken;
2. Ik heb al tien keer geprobeerd om via "nu betalen" te betalen maar er gebeurt niks.

 

Nu vraag ik me af:
1. Hoe kan ik er voor zorgen dat het betaald wordt?
2. Wordt het bedrag nu niet tien keer afgeschreven, aangezien ik zo vaak geprobeerd heb om te betalen.

U zou me onzettend helpen met uw antwoord.

Met vriendelijke groet,

Sara Naus.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

"U heeft dit product gewonnen" zonder dat ik heb geboden. Hoe betalen?

In behandeling betekent dat u moet wachten, PayPal vertrouwt zijn klanten niet erg en u begint pas. Het geld wordt van uw bankrekening afgeschreven en dan een tijd onder de hoede (en rentetrekkend) van PayPal geplaatst voordat het naar de verkoper gaat. Deze weten niet altijd dat dit door PayPal wordt gedaan en vragen zich af waarom u niet betaald. Het is dan zaak geduldig te communiceren. Belt u anders eens met PayPal (tegen betaling) om u te laten uitleggen hoe u die twee openstaande items kan betalen. Er gelden wellicht weer andere mechanismen. Succes ermee.

Met een creditcard gekoppeld aan PayPal hebt u overigens veel meer bescherming, tot wel een jaar na aankoop nog mogelijkheden tot niet goed-geld terug.

Bericht 1 van 4
laatste antwoord

"U heeft dit product gewonnen" zonder dat ik heb geboden. Hoe betalen?

Bedankt voor uw antwoord.
Ik heb inderdaad mijn bankrekening gekoppeld aan mijn paypal account. Twee andere producten staan bij mijn paypal al bij mijn geschiedenis.
Eén daarvan is al betaald, bij de andere staat "in behandeling tot 20 juni". Geen idee wat dat mag betekenen? Wat dat betreft ben ik echt een leek.
De twee andere producten waar bij stond dat ik ze gewonnen heb, staan niet bij mijn paypal geschiedenis vermeld. Ik wil deze producten graag aanschaffen maar ik heb dus geen idee hoe.

Ik ben een totaal onervaren eBay gebruikster, maar dit maakt het er allemaal niet gemakkelijker op.

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

"U heeft dit product gewonnen" zonder dat ik heb geboden. Hoe betalen?

eBay logica: als u op nu kopen klikt hebt u het item gewonnen.

U hebt waarschijnlijk uw bankrekening gekoppeld, zo ja, dan duurt het een tijd voordat er echt betaald is, wacht dat gewoon af.

Zo nee, dan is er weer wat anders aan de hand.

Wat er bij eBay staat vermeld is niet leidend voor de betaalstatus, dat geldt wel voor PayPal, maar dat is vaak weer zo onduidelijk en/of onbegrijpelijk. Wat dat betreft klopt uw verhaal met vele andere.

Log in op uw PayPal account en probeer daar te begrijpen wat er staat, leg dan de relatie terug naar eBay om te zien wat er nog open staat. Vergeet niet dat betalen via PayPal voor beginnende leden vaak wachttijden, ook wel holds of op het strafbankje genaamd, betekent.

Maar niet getreurd, is er iets fout, een PayPal betaling, via bankrekening of creditcard, kan altijd weer ongedaan gemaakt worden.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord