op 11-11-2013 22:26
Ik heb een compressor/vacumpomp gekocht bij een partikulier in Duitsland. De verzending via Hermes paketshop ging mis. Hij heeft mij gedwongen de kosten te betalen, echter de fout lag bij Hermes. Hij weigert de kosten terug te claimen. Ik kan niets doen want alleen de afzender kan verhaal halen. ik vind het zeer onbehoorlijk dat hij weigert om actie te ondernemen en mij met de hoge kosten in de steek laat. kan je over zo'n verkoper behalve een negatieve beoordeling, een klacht procedure starten?
Ik heb tot nu toe, geduldig hele vriendelijke mailtjes gestuurd.
Ik begin mijn geduld langzamerhand te verliezen.
heb je zelf ook zoiets meegemaakt? hoe heb je het toen opgelost.
Ik hoor het graag
op 12-11-2013 11:55
Ik begrijp het probleem niet helemaal, maar veronderstel, dat de verkoper het pakket heeft aangeboden bij Hermes en het retour heeft gekregen. Daarna moest de verkoper het nogmaals aanbieden en moest daarvoor betalen. Deze kosten zijn m.i. voor hem; U heeft immers voor het artikel plus verzendkosten betaald en de verkoper kan naderhand de verzendkosten niet naar boven aanpassen (dubbel berekenen). De verkoper zegt, dat de fout bij Hermes ligt, maar mogelijk heeft hij zelf iets verkeerd gedaan, waardoor claimen bij Hermes niet mogelijk is.
Mijn advies: neem even contact met Ebay op, eventueel met EBAY.de, die U eenvoudig kunt bellen. Mijn ervaring met deze helpdesk is zeer goed. Tel. nummer te vinden op EBAY.de , niet het gratis nummer, maar een 0049.............. nummer.
Als het door U opgegeven Verzendadres niet klopt, zou de vraag van de koper terecht zijn. Zelf heb ik dat enige tijd geleden meegemaakt. Ik kreeg een pakket retour, nadat het was aangeboden, maar op het adres was de koper niet bekend. Zij had haar naam niet volledig vermeld, maar gaf de schuld aan EBAY. Uit principe heb ik dit bij Ebay gemeld, die mij met een duidelijk bericht meedeelde, dat ik de verzendkosten nogmaals mocht berekenen.
op 11-11-2013 23:15
U kunt inderdaad een negatieve feedback beoordeling geven, maar dat kanlater ook nog.
Als u met PayPal hebt betaald is het starten van een claim voor niet-ontvangen altijd heel behulpzaam.
http://pages.ebay.nl/help/buy/item-not-received.html