annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wie heeft er (steeds meer) last van Chinese oplichters die met name Transformers verkopen ?!

 

 
Ik koop nu toch al jaren (maar dan ook echt al jaren) Transformers op Ebay.
Steeds minder in de VS (Amerikanen zijn hebberig geworden en Global Shipping Program van Pitney Bows maakt het er niet beter op kwa kosten) en steeds meer in China, Singapore, Taiwan en Japan (al merk ik dat ook Japanse verkopers steeds hebberiger worden).
Wat mij echter al enige maanden serieus zorgen baat is de enorme toename van Chinese verkopers met ogenschijnlijk keurige feedback reputaties die van de ene op de andere dag besluiten om zoveel mogelijk kopers te lokken met scherpe (soms ook te scherpe prijzen) om vervolgens de kluit te belazeren waar je bijstaat.
De ene koper krijgt een pakketje wat retour gaat naar China, de ander krijgt goedkope inhoud, weer een ander krijgt helemaal niets, al dan niet incl. valse tracking.
Word het niet eens tijd dat Ebay een blik verstandige support medewerkers inzet op deze ratten (want dat zijn het) vroegtijdig te herkennen en te bannen, in plaats van wekelijks een X aantal Chinese verkopers te kicken nadat ze tientallen internationale Ebay kopers hebben getild en velen met moeite hun geld terug krijgen via PayPal, als ze al hun geld terug krijgen.
Wat vinden jullie ?!
Is het misschien een idee om een zwarte lijst aan te leggen ?!
 
Bericht 3 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

Wie heeft er (steeds meer) last van Chinese oplichters die met name Transformers verkopen ?!

Zo mooi zijn een blacklist.

Ik ben afgelopen week ook te pakken genomen voor 1300 euro.

Zou een gewonnen item zijn uit iatlie, na betaald te hebben met paypal bleek het een chinees te zijn die een vals track en trace heeft gegeven en vervolgens niet meer reaegeerd.

Ebay laat deze gast gewoon doorgaan verkopen.

Deze mensen moet men blocken anders lijkt het een vrijbrief.
Nu hopen dat paypal wat doet zodat ik mijm centen terug krijg.

 

 

 

 

Bericht 1 van 3
laatste antwoord

Wie heeft er (steeds meer) last van Chinese oplichters die met name Transformers verkopen ?!

Ik heb nu weinig last zijn, omdat ik ze kan herkennen en vroeger heb ik altijd alle geld teruggekregen via Paypal.

Ik neem aan dat je Ebay beheerder zelf je voorstel heb aangeboden.

Bericht 2 van 3
laatste antwoord