annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkopers die (veel) te hoge verzendkosten vragen

robbin_1901
Community-lid

Ik heb het nu al meer dan 10 keer meegemaakt, verkopers die mij het dubbele aan verzendkosten laten betalen. Als ik van te voren vraag of ze het aan willen passen, beweren ze glashard dat ze veel geld aan verzending kwijt zijn. Vervolgens ontvang ik de envelop en staat er duidelijk op dat het ze 4,50 kost (ipv 15 euro). Ik heb inmiddels uit veel landen pakketten ontvangen en weet dondersgoed wat de kosten per land zijn. Toch wordt me dit elke keer weer geflikt.


 


Wat kan ik hier aan doen? Kan je het nog ergens terugvorderen achteraf? Het is me nu namelijk zo vaak gebeurd dat ik het zat ben.

Bericht 14 van 14
laatste antwoord
13 ANTWOORDEN 13

Verkopers die (veel) te hoge verzendkosten vragen

ik wil 4 bierblikjes kopen 13 dolar.  en  33 euro verzenkosten zijn ze gek geworden hoe kan dit eigenlijk

 

 

Bericht 1 van 14
laatste antwoord

Verkopers die (veel) te hoge verzendkosten vragen

Sorry ik ben vanaf 2005 actief.

Zie ook mijn bijlage in het vorige bericht.

Bericht 2 van 14
laatste antwoord

Verkopers die (veel) te hoge verzendkosten vragen

 

Jammer dat ik dit niet eerder wist, het is mij  nu ook voor het eerst overkomen echt heel erg schandalig het item kost in pond ( ook veelte duur) 8,49  de  verzending 8,31 pond terwijl op het envellope 0,95 staat het gewicht is 21 gram.

voor 3 hele kleine tubetjes ik geloof 2 mg.

 

Wat voel ik  mij belazerd ik koop er niets meer.

Trouwens toen ik het kocht stond er geen verzendkosten bij (nu wel  heb ik gezien) ik dacht het zal wel meevallen, dus niet.

 

Ik ben vanaf 2002 actief maar nu niet meer.

Dit is pure oplichting.

 

want het heeft mij in euro  1 keer 11,35 en 1 keer 11,11 = € 22,46 voor 3 super mini tubetjes en verzending gekost.

Moest verboden zijn!

 

Wat heet ik kom er nu tijdens dit schrijven achter dat het wel een keer eerder is bebeurt voor een veel hoger bedrag(en)

Ik vond het toen ook al zo vreemd dat het vanuit Zwolle naar mijn adres gestuurd werd terwijl het uit Engeland moest komen en het zo lang moest duren.

 

Waarom niet rechtsstreeks gestuurd zoals het hoort.

 

Pissing wordt ik hierom.

 

Dus bedankt voor de melding!

Bericht 3 van 14
laatste antwoord

Verkopers die (veel) te hoge verzendkosten vragen

ebay zou er verstandig aan doen om de vermelde prijzen, als totaalprijs te laten zien, ook die je in de lijstjes ziet, de verzendkosten e.d mee te nemen, dus niet apart vermelden. dan zal er scherper geconcurreed gaan worden, want verkopers willen natuurlijk niet eindeloos naast de boot vallen met hun aanbiedingen als de totaalprijzen te hoog zijn.

Bericht 4 van 14
laatste antwoord

Verkopers die (veel) te hoge verzendkosten vragen

Mensen let op!  als je nu iets gaat kopen via ebay.

 

 

Jaren lang heb ik op een prettige manier mijn spulletjes gekocht via ebay.

Je betaalde het item samen met de verzendkosten die de verkoper opgaf en alles liep op rolletjes tot jongstleden.

 

Ebay heeft iets nieuws bedacht 'The global shipping program'

 

Als de verkoper daarvoor kiest moet je heel veel verzendkosten gaan betalen!

 

Voorbeeld.

Ik heb iets gekocht uit Engeland met "The global schipping program"

Dat "The global shipping program" kan je herkennen als bij de verzendkosten in de advertentie een wereldbol met pakketje ziet staan. Dat betekent dat je 2 x verzendkosten moet gaan betalen. 1. Eerst de verzendkosten van de verkoper naar een centraal punt in Engeland. 2. Daarna moet nog een keer de verzendkosten van het centale verzamelpunt in Engeland naar je huisadres.

In mijn geval was dat ongeveer 2 x 8,50 pond samen 17,00 pond.!!! standaard

 

Ik heb de indruk dat de verkoper in mijn geval dit niet heeft geweten. 

 

Maar je bent gewaarschuwd!

Niet iets kopen als er een logo met wereldbol en pakketje staat afgebeeld bij de verzendkosten.

 

 

 

Bericht 5 van 14
laatste antwoord

Verkopers die (veel) te hoge verzendkosten vragen

Pakket tot 5 kg, moet binnen EU1 aan huisadres verstuurd worden.

Verkoper woont landelijk, dus niet in de buurt van een postkantoor/-balie.

Verkoper verzameld ook geen verpackingsmateriaal, moet dat spul dus kopen indien nodig.

DHLforyou is omslachtig, twee verschillende trackingsites en dan sluiten zij nog niets een aan elkaar aan = koper boos, dus post.nl.

 

- stevige doos, nieuw, anders koper niet blij: 2,60 EUR

- rol luchtbellenfolie, anders koper boos ("niet veilig verpakt"): 3,80 EUR

- kosten voor tape, printen van de verkoopgegevens en het adreslabel laat ik voor het gemak weg, is zeker ook 50 ct -1 EUR.

- met de auto naar postkantoor en terug (pakket moet op de dag van ontvangst van de betaling verstuurd worden, anders koper niet blij): 20 km * 1/10 * 1,80 = 3,60 EUR

- parkeren: 0,50 EUR

- porto: 19,50 EUR = dat wat de koper ziet

 

verzendkosten in totaal: 30 EUR - en dan is nog niet eens iets voor de inhoud van het pakket betaald.

Bericht 6 van 14
laatste antwoord

Verkopers die (veel) te hoge verzendkosten vragen

robbin_1901
Community-lid

Correctie bovenstaande bericht:


Verkoper betaalt verzending van 3,45

Bericht 7 van 14
laatste antwoord

Verkopers die (veel) te hoge verzendkosten vragen

robbin_1901
Community-lid

Ik snap best dat eBay en PayPal een (te) hoog percentage willen overhouden en dat verkopers daar op in moeten spelen. Een paar euro meer betalen is dan ook niet het probleem.

In mijn geval gaat om een aankoop van (nu dan) 16 euro, waarbij nog eens 14,50 verzending wordt gerekend. Terwijl de koper 3,45 betaalt.


 


Als het puur is om een aantal (acceptabele) verkoopkosten te dekken, dan zou ik dat snappen. Maar ik vind niet dat de verzending een (belangrijk) deel van de winst moet dekken.


 


Onlangs vroeg een schot 20 pond voor de verzending van een klein voetbalshirtje. de kostprijs was 3 pond. Hij weigerde het aan te passen. Ditmaal had ik niet betaald dus. Kreeg ik wel een aantekening.

Bericht 8 van 14
laatste antwoord

Verkopers die (veel) te hoge verzendkosten vragen

Het klopt ook eigenlijk voor geen meter. Dubbel commissie betalen en vervolgens nog eens een fee over de verzendkosten die in mijn geval gelijk of iets lager zijn als de werkelijke verzendkosten... Als je meer verzendkosten rekent om de kosten te dekken waarderen de kopers dat niet. Deze kopen niet meer of je krijgt een slechte beoordeling zodat je op een gegeven moment restricties krijgt opgelegd door de partij die jou in die positie dwingt.... Oom agent zegt tegen jou; je moet nu heel hard gaan rijden anders krijg je een bon. Als je dit dan maar doet krijg je een bon wegens te hard rijden, de omgekeerde wereld dus, de ebay wereld....

Bericht 9 van 14
laatste antwoord

Verkopers die (veel) te hoge verzendkosten vragen

het_regent
Community-lid

Winnen is niet het juiste woord. Je zou mogelijk je gedane betaling weer kunnen terugkrijgen. Gebruik dan wel de optie: niet ontvangen. Er bestaat geen optie voor: teveel betaald. En bij de optie: niet als omschreven, moet u nog meer verzendkosten maken.

Bericht 10 van 14
laatste antwoord