annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Post.nl standaard afhandelingskosten + btw betalen

Ik heb diverse artikelen uit India gekocht via Ebay en ontvangen. Bij het bestellen verrekent men ook direct BTW.  Alle pakketten die binnen komen via bv DHL komen zonder problemen en snel aan op het thuisadres. Alle pakketten die via Post.nl binnen komen worden standaard belast met afhandelingskosten en BTW ondanks dat duidelijk op de verpakking staat aangegeven dat de BTW al is betaald met verwijzing naar bedrag en IOSS nummer. De levering duurt ook weken langer. Bij Post.nl kun je niets claimen en is in mijn ogen oplichterij en een extra verdienmodel voor Post.nl want op elke zending pakken ze 6.00 euro afhandelingskosten. Wie heeft met succes deze kosten aangevochten en waar (post.nl, Ebay, elders)

Bericht 3 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

Re: Post.nl standaard afhandelingskosten + btw betalen

Ik heb de BTW betaald aan Ebay terug gekregen voor alle pakketten maar blijf ik nog zitten met een aantal keren afhandelingskosten van 6 euro per zending die Ebay niet vergoed. In mijn ogen is het Post.nl die zaken niet goed afhandelt omdat Ebay de BTW al ingehouden heeft en dit op alle zendingen keurig is vermeld op de labels. Post.nl heeft hun systeem niet op orde of het is policy om alle paketten maar te belasten en zo extra afhandelingskosten te vangen. Alle pakketten die met bv DHL o.i.d. komen worden zonder verdere kosten op je adres bezorgd. Als ik met Ebay alles afgehandeld heb ga ik eens met Post.nl aan de slag.

Bericht 1 van 3
laatste antwoord

Re: Post.nl standaard afhandelingskosten + btw betalen

Hetzelfde gelazer heb ik aan de hand. Pakket uit Spanje, normaliter betaalt de verkoper de BTW, maar ik krijg nu 21% plus €13,- aan handlingskosten aan mijn broek. Lekker dan, bestellen uit EU land.

Maar je kan wel bezwaar aantekenen bij PostNL: op link "Ik heb nog vragen" kan je door-scrollen en onderaan
vind je een bezwaar knop. Moet je wel een rekening hebben v/d verkoper waarop staat dat hij BTW
afgedragen heeft..

Ruim 20 jaar koop ik hoofdzakelijk internationaal en dit is voor het eerst.

Ik heb trouwens Ebay zelf gecontacteerd hoe dat zit, want als dit niet stopt, ben ik wel klaar met Ebay.

Bericht 2 van 3
laatste antwoord