op 18-01-2011 09:22
Hoi
Ik heb vrijdag wat gekocht in de usa, via de tool, die de verkoper heeft ingevoerd, de porto berekend, als ik 1 bestel of 3, was geen verschil, dus 3 gekocht, en voa paypal betaald.
krijg ik net een mail, met de vraag of ik nog 25 dollar extra wil betalen omdat de porto achteraf niet genoeg was
Eerst was dit $18.95, nu plots $44
en dat vind ik A, niet kunnen, en B, wel een beetje veel voor transport, van wat deoderant
aangezien ik al een half uur probeer contact op te nemen met ebay, via een link, die niet werkt, dacht ik
Ik probeer dit
dus wat is de regel voor dit probleem ?
op 22-04-2011 21:49
Yup het is zijn eigen schuld.
Je heb niets fout gedaan, dus ik zal gewoon niets doen.
op 22-04-2011 13:00
Punt is ook dat mensen weleens fouten in de inschatting van de portokosten kunnen maken; is mij recentelijk ook overkomen (op Marktplaats). Ik hanteer dan "Jammer, moet je maar beter opletten" voor mijzelf (Nou was dit binnen Nederland, dus de "schade" viel nog mee; dezelfde dag gebeurde het hier op eBay; we hebben de "schade" gedeeld waarmee ik zeggen wil dat met wat goede wil er best uit zo'n situatie te komen is.
Groeten aan iedereen enne.. succes bij het handelen
Richard6932as (Dick)
op 18-01-2011 17:34
Als de spullen al verstuurd zijn zou ik het erbij laten maar het blijft afwachten of het werkelijk zo is.
op 18-01-2011 16:33
oke, maar is het mijn probleem dat dit niet goed is gegaan ? de verkoper, heeft redelijk direct gereageerd op de aankoop.
de verkoper heeft al gemeld dat het verstuurd is, en 2 dagen nadien de extra kosten gemeld, als ik de extra kosten vooraf had geweten, had ik waarschijnlijk ergens anders gekocht, dus persoonlijk vind ik dat het niet mijn probleem is, dat hij hogere transport kosten zou hebben.
maar wat is het ebay beleid in deze ?
want dat kan ik nergens vinden
op 18-01-2011 12:01
De situatie is als volgt.
Omdat een verkoper bij PayPal geen bescherming geniet is die verplicht een dure verzendmethode te hanteren.
De tool voor porto berekening is niet up to date en/of de verkoper heeft deze voor internationale verzending niet goed geconfigureerd.
Omdat u eerst een ander bedrag te horen kreeg is de keuze aan u of u dit wil betalen.
U hebt als koper natuurlijk ook recht op kopersbescherming.