annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Klopt de track and trace code

Goede middag Ebay-leden,

12 april jongstleden heb ik een nogal prijzig apparaat besteld via Ebay. Afzender/verkoper heeft 12 april dit pakket verzonden samen met een envelope met cd erin. Ik kreeg hier 1 track and trace code bij en de cd heb ik inmiddels 2 weken geleden ontvangen.

Echter het pakket laat nog steeds op zich wachten. Ik heb al sinds 12 april deze melding staan:

Class: First-Class Mail InternationalService(s): International LetterStatus: Processed through Sort Facility

Het lijkt mij dat deze code bij de enveloppe met CD hoort en niet bij het pakket van 20 kilo wat ik verwacht. Ik snap dat hier natuurlijk een langere levertijd bij hoort en verkoper zegt dat dit 5 weken in beslag kan nemen. Toch wil ik niet het risico lopen dat ik mijn claim niet (meer) kan indienen via Paypal.

Verkoper heeft een zeer goede rating op Ebay (voor wat het waard is) en is in de communicatie steeds erg snel, maar toch heb ik er niet echt een lekker gevoel bij. Wat raden jullie aan, toch maar gewoon afwachten?

-- Bewerkt door mrkeys51 op 2 May 2011 15:32 CEST
Bericht 6 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Hangt helemaal vanaf hoe de verkoper heeft aangeven op papier/pakket. Soms duurt het een week en soms zoals bij jou het geval. Nee je doet het juiste, gewoon claim indienen, straks ben je je geld kwijt en dan...?

Bericht 1 van 6
laatste antwoord

Inmiddels nu toch een verkopersbetwist gestart via paypal. Verkoper was hier uiteraard niet blij mee aangezien het gevolgen heeft voor haar paypal-account wat ik als onervaren Ebay-koper helaas niet wist. Toch voelde ik me genoodzaakt dit te doen aangezien mijn 45 dagen bijna waren verlopen. Ik vermoed echt dat het door USPS of de trage douane zo lang duurt.

Verkoper zegt in ieder geval er alles aan te willen doen dit op te lossen, maar ik vind de updates van USPS echt schrijnend. We zijn een maand verder en het enige wat ik weet is dat vogels de verkoper het pakket bij de douane ligt op Heathrow. Natuurlijk snap ik dat het lang duurt, maar het lijkt me toch logisch dat je dan een verkopersbetwist start?

@ bmw318ti1984? Hoe lang duur een groot pakket er gemiddeld over bij jou voor dat het vanuit de USA bij je aankomt?

Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Ja dat is normal bij USPS.

En anders ligt hij gewoon nog bij duoane van USA, wat ik zo vaak hebt meegemaakt.

Bericht 3 van 6
laatste antwoord

De track and trace code die ik heb gekregen blijft al 3 weken dezelfde status houden zoals in mijn eerste bericht te lezen is.

Is het normaal dat USPS dit zo slecht bijhoudt?

Verzender neemt in ieder geval contact op met USPS over de stand van zaken, dus ik wacht rustig af.

Toch lijkt het me verstandig om binnen de 45 dagen een claim in te dienen voor het geval dat.......

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Als het een duur apparaat is lijkt mij dat je een tracking nummer hebt gekregen? Zoniet vraag de verkoper!

En anders claim indienen voordat het te laat is.

Bericht 5 van 6
laatste antwoord