op 22-05-2011 21:31
Ik koop via de gebruikelijke weg een item (in dit geval een SD Memorykaart) via eBay. Rond netjes de betaling af via Paypal. De volgende dag een wat vaag engels bericht van eBay dat het waarschijnlijk om inbreuk op merkrecht gaat en de gehele aanbieding is dus verwijderd.
Er staat in dat ik maar een geschil moet openen als ik het item niet ontvangen heb.. maar van welke aanbieding dan? er is geen veilingnummer meer bekend ervan.
Zijn ze gemachtigd dit zomaar te doen NA een aankoop?
op 23-05-2011 19:57
Objectnummer heb ik, staat idd bij PayPal maar ook in de email van ebay vermeld. Echter de naam van de verkoper is nergens terug te vinden op ebay. Het item is aangekocht en meteen betaald dus het is ook wat raar dat ik daar geen ebay bevestigingsemails van heb gekregen zoals ik gewoonlijk wel krijg. Van paypal wel keurig een betalingsbewijs gekregen.
Zal toch een 30 dagen moeten wachten met claimen.. Wellicht is het gewoon onderweg al reken ik er niet op.
op 23-05-2011 08:12
Kijk even in je Paypal account. Daar kun je het object terugvinden. Als niet alleen het objectnummer maar ook de verkoper is verdwenen van eBay, dan zou ik maar snel bij Paypal een claim indienen wegens "vervalsing" of "inbreuk merkenrecht" je krijgt dan hopelijk snel je geld terug.
op 22-05-2011 23:12
Je kunt bij PayPal altijd de gegevens van je betaling terugvinden. Daar kun je ook via het Klachtencentrum een geschil openen als je de kaart echt niet krijgt. (Want dat eBay de aanbieding verwijdert wil nog niet zeggen dat de verkoper een oplichter is.)
https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/CaseManagement/customerservice/EducationBuyerOverview