annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ik wil "willekeurig land / willekeurige regio" zoekoptie terug!

Vroeger kon je aangeven dat een onbejct zich waar dan ook ter wereld mocht bevinden en dat Ebay niet hoefde te kijken waar naar toe werd verzonden. Dit kon met de optie "willekeurig land / willekeurige regio" in "uitgebreid zoeken".

Ik gebruikte dat vaak omdat je dan veel meer aanbod te zien krijgt dan alleen die objecten die expliciet naar NL verzonden worden. Als je iets wilt hebben wat niet naar NL verzonden wordt, kun je altijd eerst contact met de verkoper opnemen om te vragen of hij het alsnog naar NL wil verzenden. Vaak is dat wel het geval, maar hebben ze er gewoon niet bij nagedacht om de verzendopties goed in te vullen bij het plaatsen van de advertentie. Dit is met name voor een klein land als Nederland een probleem. De Duitse, Engelse en Amerikaanse markten zijn op zich al groot genoeg om weinig last te hebben van als objecten niet internationaal verzonden worden.

Mijn verzoek aan Ebay is dus om de optie "willekeurig land / willekeurige regio" terug te brengen in "locatie" in uitgebreid zoeken. Dan neem ik als het moet zelf wel contact op met verkopers om te vragen of ze naar NL verzenden voordat ik ga bieden. Nu kan ik het aanbod helemaal niet meer te zien krijgen waardoor Ebay voor mij enorm aan waarde heeft ingeboet.

Bericht 5 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Dan logt u in bij de ebay site in de regio waar u op locale artikelen wil zoeken.

Als u in  ALLE ebay sites wil zoeken kunt u een zoeksite gebruiken als http://www.getitnext.com/

Bericht 1 van 5
laatste antwoord

Ok, maar vroeger kon je daar ook "willekeurig land" kiezen. Ik ga niet 150 landen aflopen met 150 keer zoeken om te kijken of iemand in Dubai iets aanbiedt, of in Suriname of weet ik veel waar.

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Je reinste onzin.

Het GSP programma heeft niets te maken met het verdwijnen van de zoekoptie "willekeurig land / willekeurige regio" want dat programma is alleen voor de USA van toepassing. Ebay dwingt het gebruik hiervan niet af, het is vrijwillig. Een verkoper bepaald zelf of hij hieraan wil meedoen.

Bovendien is de zoekoptie helemaal niet verdwenen, hij staat nu alleen ergens anders dan in de sidebar aan de linkerkant. Daar zie je alleen locatieopties nederland, europa en wereldwijd en krijg je alleen artikelen die daadwerkelijk naar nederland verzonden kunnen worden, iets wat de verkopers natuurlijk hebben aangeven. 

Voor zoeken op artikelen per land, ook met alleen locale verzending (wat amusicar wil), moet je naast die grote blauwe zoekknop op ebay klikken.

Daar staat een link, "uitgebreid zoeken"

http://www.ebay.nl/sch/ebayadvsearch/

Hier kun je een trefwoord ingeven en voor de locatie "Alleen objecten weergeven: In" aanklikken met bijbehorende dropdown landenlijstje.

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

eBay wil verkopers stimuleren (dwingen) het voor eBay profitabele GSP programma te gebruiken.

Daardoor is er geen plaats meer voor dergelijke opties.

Verzoeken aan eBay zijn altijd futiel en zeker dus deze.

Uw laatste opmerking doet zeker opgeld en niet alleen voor u.

Bericht 4 van 5
laatste antwoord