12-06-2014 15:28 - bewerkt 12-06-2014 15:32
Hallo iedereen!
Ik heb een tijdje geleden een item besteld van een Australische eBay verkoopster (een jurkje om precies te zijn).
Nou is mijn pakketje (in bubbel envelop met ongeveer het formaat van een A4) de 15e mei 2014 op de post gedaan (via Australia Post).
Het pakketje is verstuurd via Airmail en heeft dus geen track and trace code.
Dit aangezien ik alleen de optie kreeg tussen Airmail (19 dollar) en EMS (64, ja, jullie lezen het goed.. 64 dollar! O_O).
Nou staat er op de website van Australia Post dat het pakketje met Airmail er ongever 3-10 werkdagen over zou doen.
Australia Post gaf aan de verkoopster zelf aan dat ik ongeveer op 2 weken moet rekenen.
Nuuuuu.. is het 12 juni 2014, en er is nog geen pakketje!
Mijn vraag is dus: Heeft een van jullie ervaring met paketjes en verzendtijden van Australië naar Nederland?
Hoe lang duurde het ongeveer bij jullie? Langer dan verwacht? Op tijd? Tell me! Want ik krijg onderhand een beetje de kriebels.
De verkoopster woont trouwens dicht bij Melbourne (en dus dicht bij een vliegveld).
Heb trouwens wel bewijs dat het pakketje daadwerkelijk op de post is gedaan (d.m.v. het bonnetje wat ik heb gezien), dus daar ligt het niet aan! 😃
Alvast zeer bedankt!
En ik hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen (en hopelijk gerust kunnen stellen, haha!).
Lotte~
op 12-06-2014 19:00
op 12-06-2014 16:44
Oke, helemaal duidelijk!
Hartstikke bedankt!
op 12-06-2014 16:40
Uw pakje wordt behandeld door de inklaring van PostNL. Omdat u geen trackingcode hebt kunt u niets navragen. Afhankelijk van de informatie op het pakket en de inklaring gaat u ofwel niets ofwel ongeveer 29 euro invoerbetaling (aan de bezorger) betalen. De tijd die inklaring kost is variabel, soms 1 week, meestal 2 weken, soms langer totwel 7 weken aan toe. Maar houdt alleen de 45 dagen grens van PayPal in de gaten, claim vlak daarvoor de niet-ontvangen (als u dan nog niets ontvangen hebt). Geduld is hier dus de oefening.
12-06-2014 16:29 - bewerkt 12-06-2014 16:31
Super bedankt voor uw snelle antwoord, nogmeerwinst!
Ik begrijp uit uw berichtje dat U veel ervaring heeft met pakketjes uit Australië?!
Begon me al zorgen te maken, aangezien ik nu al aan de 21 werkdagen zit (dus zonder weekenden).
Langer dan de 3-10 werkdagen ~ 2 weken (werkdagen of normale weken, not sure?) die AusPost beloofd..
Maarja, het kan natuurlijk ook aan een van de tussen stations liggen, dan kan AusPost er ook niets aan doen.
U zei ''het ligt bij de inklaring'', waar (op de wereld) bij de inklaring denkt U?
Want ik had een keer van iemand gehoord dat Australië - Nederland wel 1 of 2 tussen stops heeft met het vliegtuig..
Nogmaals bedankt (ben in ieder geval al iets gerustgesteld)!
op 12-06-2014 16:09
Het ligt bij de inklaring, kan 1-5 weken duren. U kunt overigens altijd claimen bij PayPal voor niet-ontvangen (binnen 40 dagen).