annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebay weigert dubbel betaalde BTW bij invoer terug te storten

Op de site van Ebay staat het volgende:

Dubbel betaalde btw

Als u bij de levering van uw goederen een tweede keer btw in rekening is gebracht door de vervoerder, kunt u contact opnemen met eBay en ons het bewijs leveren dat er een tweede keer btw is betaald. De btw die eBay bij de eerste transactie in rekening heeft gebracht, kan dan worden terugbetaald.

Het is mij al vaak overkomen dat ik dubbel btw moest betalen, zelfs als de verkoper netjes een IOSS-nummer op de doos had gezet. Tot voor kort kon ik dit altijd terugvragen bij Ebay en werd het aan Ebay betaalde btw-bedrag netjes terug betaald. Maar nu doet de klantenservice van Ebay ineens moeilijk. De reden? Ik stuurde ze nu een factuur door van UPS (eerdere facturen waren van PostNL), en die noemen de verschuldigde belasting geen BTW, maar "omzetbelasting". Nu zul je zeggen, wat maakt het uit, iedereen weet dat omzetbelasting gewoon een ander woord is voor BTW! Helaas, de klantenservice van Ebay weet dat niet, en hoe vaak ik ze ook uitleg dat omzetbelasting en BTW echt hetzelfde zijn, ze weigeren mij te geloven, en blijven roepen dat het twee verschillende zaken zijn die niets met elkaar te maken hebben. Wat moet ik nou doen? Het gaat om een bedrag van omgerekend EUR 36. Geen enorm bedrag, maar ook weer te veel om het er maar bij te laten zitten.

Bericht 1 van 1
laatste antwoord
0 ANTWOORDEN 0