annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Directe invoice van ebay

markk74
Community-lid

Ik heb contact met een verkoper die via marktplaats iets heeft aangeboden. Blijkt later dat deze meneer in hongarije zit. Een transactie wil hij via ebay regelen waarbij hij zegt dat ik het geld moet overmaken op een ebay rekening. Op het moment dat hij van ebay een seintje krijgt dat het geld erop staat dan verstuurt hij het product. Op het moment dat ik het pakket ontvang en controleer dat alles goed is wordt het geld overgemaakt naar zijn rekening.


 


Tot dus ver klinkt het best redelijk. Ik werd allen een beetje getriggerd door het feit dat er een mail adres werdt gebruikt van ebay@customer-purchase-invoice.com, de invoice zie ik niet bij mijn account. Ik heb daarop een mail gestuurd naar dat email adres met de vraag of het legaal is. Krijg ik een leuke mail terug dat alles legaal is, maar het bedrag dat ik zou moeten is wel met 100 euro verhoogt.


 


Heeft iemand hier al ervaring mee?


 


Groeten, Mark

Bericht 5 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Directe invoice van ebay

martijn@ebay.com
Community-lid

Beter laat dan nooit:


Oppassen!!! Dit is inderdaad een vorm van oplichting.

-- Bewerkt door martijn@ebay.com om 3 Nov 2010 17:32 CET
Met vriendelijke groet, Martijn
Bericht 1 van 5
laatste antwoord

Directe invoice van ebay

meintjan
Community-lid

hallo mark


heb net de rest ook ff gelezen maar ik hou het voor gezien met deze verkoper



gr


meintjan

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Directe invoice van ebay

stephanthecollector
Community-lid

Ebay verstuurd geen invoices dit kan alleen gedaan worden door een verkoper, ook heeft ebay geen rekening waar kopers geld naar kunnen overmaken voor gedane aankopen.


Kortom dit is een poging tot oplichting!!!

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Directe invoice van ebay

meintjan
Community-lid

hallo mark


ik heb het zelfde als jou denk dat het om de zelfde handelaar gaat alles gaat via een hotmail account


ik kan ook niets in mijn eigen account van ebay vinden


op die invoice staat een bank in budapest en dat staat niet op naam geregistreerd van ebay en ik heb navraag gedaan ebay zou geen bank account hebben


gr


meintjan

Bericht 4 van 5
laatste antwoord