annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Computer / Netwerk apparatuur invoeren vanuit Amerika/Canada

ik wil graag en laptop vanuit usa kopen vanwege het grote prijsverschil.

nu zie ik bij de ene laptop invoerkosten van 2-300 en bij de andere zie ik dit er niet bijstaan.

moet ik dan daarvoor alsnog extra invoerkosten betalen?

en maakt dit nog verschil of het een nieuwe, refurbished of 2dehands laptop is.

of is dit bij allemaal hetzelfde

Bericht 5 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Computer / Netwerk apparatuur invoeren vanuit Amerika/Canada

Ja bij GSP betaalt u altijd rechten en dan ook nog teveel.

 

Bij invoer is belangrijk wat de aangegeven waarde (op het pakket) is. Daar wordt vanuit gegaan. Het maakt dus niet uit of het item nieuw of gebruikt is (voor heel oude zaken en aparte categorieën gelden mogelijk andere regels, goud heeft bijvoorbeeld een nul-tarief).

 

Normaal gesproken wordt aangegeven wat er voor betaald is. Er zijn ook verkopers die hier creatief mee omgaan. Maar de aanduiding 'gift' is niet verstandig.

 

Bij de goedkoopste verzendmethode is de kans op juiste inklaring kleiner. Bij duurdere verzendmethode is die kans bijna 100%.

 

Ik zelf zou duurdere hardware niet in het buitenland kopen vanwege de service.

Maar software bijvoorbeeld weer wel.

 

Bericht 1 van 5
laatste antwoord

Computer / Netwerk apparatuur invoeren vanuit Amerika/Canada

dus als ik het goed begrijp.

als er bij de advertentie invoerrechten bij staan moet ik die meteen bij me bestelling betalen maar dan word me pakketje niet ingehouden door douane voor extra kosten enzo.

en als deze er niet bijstaan is er een kans dat ze me pakketje eruit pikken en ik alsnog diezelfde invoerrechten moet betalen maar dan is er ook een kans dat dat niet gebeurd en ik dus die €200 goedkoper uit ben.

en is hier nog verschil in of een item nieuw, gebruikt of refurbished is?

of gaat het gewoon om hoeveel ik ervoor heb betaald.

hoe groot is de kans dat ze mijn pakketje eruit pikken?

en hoe is deze kans te verkleinen.

de laptop die ik op het oog heb is ongeveer €900

maar als daar dan nog allemaal invoerkosten bij komen komt ie ongeveer uit op €1100?

voor een laptop die hier in nl €1200 kost

zou dat het risico dan waard zijn?

of tog beter in nl kopen

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Computer / Netwerk apparatuur invoeren vanuit Amerika/Canada

Als de invoerplusbtwplusverzendkosten niet door eBay via Pitney Bowes als GSP vermarkt is berekend en vooraf door u betaald dan wordt de zending via de verscheper (PostNL die daar 13 euro kosten voor rekent)  ingeklaard. Afhankelijk van de aangegeven inhoud en waarde worden dan eventueel invoerrechten vastgesteld en btw berekend. Er geldt dus de door de verzender aangegeven waarde. Als die niet duidelijk is (of onwaarschijnlijk) wordt soms door PostNL aan de koper gevraagd die waarde op te geven middels aankoopbewijs/factuur/betalingsbewijs. Inklaring is een tombola met vele nieten.

Zie voor de formele berekening: http://www.invoercalculator.nl/

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Computer / Netwerk apparatuur invoeren vanuit Amerika/Canada

Als u ziet staan: Customs services and international tracking provided

dan valt het item onder het zogenaamde Global Shipping Program (GSP).

Dit is door eBay bedacht om u de hoofdprijs aan invoerrechten plus hoge verzendkosten te laten betalen en daardoor meer te verdienen met PayPal.

In alle andere gevallen betaalt u normale verzendkosten en soms wel, soms niet, invoerrechten aan de bezorger .

Bericht 4 van 5
laatste antwoord