annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Belasting en Inklaringskosten voor 2e hands produkten

12fandango
Community-lid

Beste allemaal,


 


Ik zit ook op dit moment op m'n stoel, woedend en mateloos gefrustreerd en radeloos ~~~ 😞


Na lange tijd wachten op de juiste moment en redelijk prijs en tot mid. in de nacht wakker blijven enz. om toch die verd..... veiling te winnen, kreeg ik gisteren uiteindelijk na bijna een maand wachten voor die paketje uit Good Old USA, van postbode dat ik nog €24,13 moet betalen om mijn 2e hands gitaar effect pedaaltje te kunnen ontvangen. Op mijn vraag gaf hij de antwoord dat zijn voor belasting en Inklaringskosten .


Ik antwoordde nl. Horse......T, want ik zie 't niet in deze leven dat 't vaak zwaar genoeg is om nog 's keertje na $20,00 USPS First class mail en uiteindelijk winnen van een redelijk goedkopere veiling na 4 maanden lang geduld, zich laten van a....k....t door Duane&PostNl & Co. gepakt worden.


Ik heb natuurlijk NIET betaald en wil HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL graag weten of er Juridische stappen/trucjes/tussen regels enz. hierover genomen kan worden.


Hiermee bedoel ik dus GEEN bezwaarschrift en brieven enz., maar is er echt in Vrede's naam niks aan te doen en gewoon overal bukken als 't moet!?:_|


Godspeed en alvast bedankt voor jullie raad/steun/antwoord enz.,


12fandango

Bericht 8 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

Belasting en Inklaringskosten voor 2e hands produkten

Ik koop ook wel eens ''2e hands'' en nieuw op ebay.com.Meestal verzoek ik de verkoper om een lagere waarde op CN22/23 bv:inkooppreis vaak veel lager! in te vullen.soms gaan ze dan daarmee akkoord.De invoerwaarde in NL ligt bij 22 euro.[Daarboven,moet je vaak bij betalen] Hopenlijk heb je hier iets aan! SUCCES!

Bericht 1 van 8
laatste antwoord

Belasting en Inklaringskosten voor 2e hands produkten

12fandango
Community-lid

Thnx voor the info's. Op dit moment ben ik vast besloten om NIKS meer/nooit meer buiten EU te kopen/bestellen en dat vind ik zelf erg jammer en te gelijk zo oneerlijk!X-(


Vorige week kwam uiteindelijk mijn MXR distortion pedaal(2e hands gitaar effect) uit VS aan en voor de 2e keer in een maand moest ik extra betalen.


Gek genoeg heb ik de pedaal gewonnen tegen een bod v. €35,00 + €18,50 verzenkosten(NY,VS). Ik moest nog €25,18 aan de post bode betalen om mijn pakje te ontvangen. Dit slaat natuurlijk nergens op!

Bericht 2 van 8
laatste antwoord

Belasting en Inklaringskosten voor 2e hands produkten

En nee, op 2e hands spullen moet je net zo goed btw afdragen. Hoogstens is de douane waarde minder dan bij nieuwkoop en betaal je dus ook minder btw. Inklaringskosten blijven gelijk a 13 euro ...

Bericht 3 van 8
laatste antwoord

Belasting en Inklaringskosten voor 2e hands produkten

First Class is die meest goedkope verzendmethode 😉

Bericht 4 van 8
laatste antwoord

Belasting en Inklaringskosten voor 2e hands produkten

captain-munchkin
Community-lid

houdt dit in dat over 2e hands producten geen inklaringskosten/belastingkosten (of heo het ook allemaal heet) berekent mogen/kunnen worden? Dit wist ik nl niet

Bericht 5 van 8
laatste antwoord

Belasting en Inklaringskosten voor 2e hands produkten

het_regent
Community-lid

Als u de inklaring niet betaald ontvangt u niets en gaat het item retour.


Bij PayPal kunt u uw geld terugkrijgen mits binnen 45 dagen na betaling geclaimd.


Anders kunt u tot een jaar na betaling bij uw creditcard terecht voor een refund mits PayPal via een creditcard gevoed.


 

Bericht 6 van 8
laatste antwoord

Belasting en Inklaringskosten voor 2e hands produkten

Voortaan de allergoedkoopste verzendmethode kiezen. Deze is vele malen sneller en worden niet of nauwelijks gecontroleerd (steekproef).

Bericht 7 van 8
laatste antwoord