annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Aankoop Hifi versterker: account verkoper gehackt

Op 7 december 2020 had ik het hoogste bod op een Hifi versterker. De verkoper bevind zich in Frankrijk en het account is actief vanaf 2004. Verder waren er enkel goede beoordelelingen. Ook was het contact via Ebay berichten correct en in goed Engels.

Na betaling via bank (€ 2.055,- + € 50,- verzendkosten) ontving ik geen reactie meer van de verkoper.

Ebay adviseerde me om een beooordeling af te geven op basis van mijn ervaring en aangifte te doen bij de politie.

Aangezien de aankoop niet onder de Ebay kopersbescherming valt tast ik vervolgens in het duister en kan ik blijkbaar fluiten naar mijn geld.

Daarnaast heb ik geconstateerd dat er op grote schaal HiFi apparatuur wordt aangeboden op Ebay via gehackte accounts. Na de aankoop heb ik via de Ebay berichtenserviice contact gehad met (naar nu het blijkt) diverse oplichters. Uiteindelijk volgt er dan via Ebay een melding dat de advertentie verwijderd werd omdat een derde partij toegang had tot het account.

Blijkbaar hebben ol;ichter op deze manier vrij spel en worden consumenten voor duizenden Euro's opgelicht.

Ik ben dan ook erg benieuwd of er mensen zijn met een soortgelijke ervaring en een oplossing hebben gevonden.

Bedankt alvast voor de reacties.

 

 

 

Bericht 1 van 1
laatste antwoord
0 ANTWOORDEN 0