op 04-05-2011 13:27
Nu ik ben een koper en
ik ben de mening toegedaan dat een verkoper
mij wel degelijk een negatieve feedback mag
geven als ik niet aan mijn betalingsverplichting
voldoe.
Daarvoor dient een verkoper toch de procedure voor onbetaalde objecten te doorlopen? Indien de koper dan nog niet betaald krijgt die een markering tegen zijn naam.
Verkopers kunnen dan ook hun vereisten voor kopers instellen om kopers met zo'n slecht betalingsverleden te weren van hun listings.
op 05-05-2011 13:15
En Myrthe uit een posting van je van een maand
geleden kreeg ik de indruk dat jij tegenwoordig
ook op MP te bewonderen bent. ( ook ebay
trouwens ) dat verwondert mij want als
er een lister is die ebay geweldig vind dan
ben jij dat volgens mij wel. Wat is er gebeurd?
G' middag Niek 😉
Klopt, ben tegenwoordig op MP bezig...
....verkoop op dit moment gewoon beter via MP, het is mij té rustig op eBay
Laten we eerlijk zijn, we willen allemaal een centje bij verdienen...mocht het ooit opnieuw aantrekken via eBay, dan ben ik de eerste om ook hier te "listen" om de éénvoudige reden, dat ik veel meer bereik heb via Ebay en is het minder vrijblijvend dan MP, mensen zeggen vaak dat ze kopen..en dan hoor je vervolgens niets meer, dat is eigenlijk niet mijn manier van "zaken" doen!..
Zo, ben je weer een beetje op de hoogte Niek.
Groetjes en ook voor jou een fijne zonnige dag!
op 05-05-2011 13:28
verkoper moet koper zijn ik kan dat helaas niet veranderen maar je weet best wat ik bedoel
fijne dag nog
B-)
op 05-05-2011 14:00
Waarom zou een koper een "loopje" met je nemen, wanneer je "product" in orde is??
Heb heel wat transakties gedaan...natuurlijk is er heus wel is iets voorgevallen, maar niet in die mate dat dit niet met de klant is op te lossen!
1. Zelf geef ik nooit korting.
2. Product niet in orde (daar bedoel ik beschadiging oid mee) ben ook maar een mens, kan iets over het hoofd zien, dan mag de klant, terugsturen op mijn kosten & natuurlijk aankoop bedrag retour
Had ik maar beter moeten opletten!
3. Ga zelf nooit in discussie met een klant, deze heeft altijd gelijk!
Men vergeet één belangrijk iets....
De koper geeft zijn centjes in vertrouwen, daar bedoel ik mee, dat hij/zij het gekochte item nog niet in zijn/haar handen heeft gehad maar wel het geld heeft gestort...
Het vertrouwen moet daarom ook nooit misbruikt worden dmv "rotzooi" te verkopen!
op 05-05-2011 14:23
wees maar blij dat het jou bijna nooit gebeurt helaas heb ik andere ervaringen de laatste tijd.
dat de klant altijd gelijk heeft is dus ook in mijn ogen flauwekul.
Misschien ligt het eraan wat er verkocht wordt? zal vast in al die rubrieken die er zijn niet hetzelfde gaan alleen helaas de rubriek waar ik het van moet hebben gebeurt het nogal eens dat er kopers zijn die de kluit willen belazeren en Ebay en PP en dus ook het FB systeem staat altijd achter de koper. Tja en om een brievenbus poststuk aangetekend te verzenden naar b.v de UK dat is gewoonweg te duur 9,30 en de VS 15,67 en dat voor een item die tussen de 1 en 5 euro waard is.
helaas is dit wel de enige manier voor een verkoper om kans te maken dat men in zijn/haar voordeel beslist maar dan ben je nog niet gevrijwaard van een negatief
En "rotzooi" verkoop ik niet dat gaat in de prullenbak
op 05-05-2011 15:21
op 05-05-2011 15:24
Ja Myrthe daar zeg je me wat
natuurlijk wil een verkoper wat overhouden
Ja en een koper die geeft zijn centjes
in vertrouwen, ik doe niet anders als
zijnde niet-paypal betaler.
Ja en ik zeg ook altijd, ik merk wel als er
iets misgaat en in de praktijk van de laatste
jaren gaat er bij mij naar verhouding weinig mis.
Maar ja ik heb mijn portie dan ook wel voorheen
gehad het is nu Stephan die aan de beurt is
als ik zijn commentaren op de juiste wijze inschat.
en het weekeinde wordt dus erg mooi
en deze Opa gaat maar eens zwemmen
en samen met Marijke kleding kopen voor
kleinzoon die over ruim twee weken alweer 3 jaar
wordt.
groetjes Niek
op 05-05-2011 15:48
Yep helaas was ik weer eens aan de beurt maar ja ik moet wel eerlijk zeggen dat in dit geval ebay goed en snel gehandeld heeft en de onterechte fb heeft verwijderd helaas heb ik er wel een waarschuwing aan overgehouden omdat ik in mijn FB commentaar andere verkopers heb willen waarschuwen voor deze koper.
verder gaat alles prima en geniet ik van de kleine dingen zoals een opgeruimd balkon.
B-)
op 05-05-2011 16:08
op 06-05-2011 11:57
Beste Martijn,
even een reaktie op jouw opmerking naar
mij toe, heeft de verkoper dan wel
de procedure onbetaalde objekten doorgelopen?
heel aktueel trouwens een vragensteller
in het antwoordcentrum meldt dat die
prcedure bij hem niet goed verloopt. en
vertwijfeld vraagt hij zich af of hij zijn
commissie ooit nog terugeziet.
Ja en daar haak ik natuurlijk in mijn posting
op in. en wellicht wordt de klant daardoor
geholpen, voor het geval je het nog niet
wist kopers en verkopers hier zijn klanten
hoewel de toppers in de USA daar anders
tegen aan kijken want die hebben het erover
dat ze werkgever zijn. Maar ja we leven wel
hier in Europa en daar denkt men toch anders
over heel veel zaken dan onze Amerikaanse
vrienden.
PS Myrthe veel succes daarop MP maar
ja net zoals jij houd ik ook niet zo van het
vrijblivende gebeuren, en naar mijn mening
zul je nog wel het nodige geduld moeten betrachten
voordat de vraag weer gaat aantrekken.
groetjes en iedereen een prettige dag,
Niek
op 06-05-2011 12:19
Een verkoper heeft er toch alle baat bij om deze procedure door te lopen in het geval dat een koper weigert te betalen:
-De koper wordt aangemaand om alsnog te betalen.
-Indien die dat dan nog steeds weigert, dan kan de verkoper de verkoopscommissie terugkrijgen.
-Op die mannier kan de verkoper dan ook dat item heraanbieden en dan geeft eBay zelfs een creditering voor de plaatsingskosten indien het met succes verkocht wordt.
Verder krijgt de koper een markering tegen zijn naam waardoor verkopers die hun vereisten voor kopers correct ingesteld hebben een zekere bescherming genieten van verdere fratsen van die koper.
oh, en ik was bijna vergeten te vermelden dat eBay dan ook eventueel de nagelaten feedback kan verwijderen.