annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

De Ideale oplichting.

Mijn slechte ervaring: Je koopt 3 x een setje geheugenkaartjes via ebay.


via 2 verschillende verkopers in 3 transacties (gespreide kansen?)


Direct na betaling krijg je van ebay het bericht dat dit oplichters betreft.


Het advies is dan ook om niet te betalen en/of direct je geld terug te eisen.


Nu betaal ik altijd direct met paypal dus ik moet mijn transactie terug draaien.


De gegevens van deze verkopers zijn ook meteen gewist door ebay.


 


Je start 3 claims bij paypal omdat er geen communicatie lijkt te zijn tussen ebay en paypal.


En dus kom je terecht in paypal's  zeer star multiple choice systeem.


1. het object is niet binnen.


2. het object wijkt sterk af van belofte.


En meer opties zijn er niet.


je kunt niet je verhaal kwijt dat het oplichters betreft en dat je in principe op advies van ebay je geld terug moet eisen.


Dus paypal start zijn vol automatische treintje..... 30 dagen bla bla


direct contact opnemen is uiteraard onmogelijk omdat ebay alle gegevens al gewist heeft.


 


De 1e claim was meteen goed omdat de verkoper niets meer van zich liet horen. (geld terug)


De 2e claim moest ik omzetten omdat de oplichter het lef had om ook daadwerkelijk 2 kapotte kaartjes te leveren, dus het treintje paypal ging op een ander spoor rustig verder.. omdat ik de claim had gewijzigd (!?)


uiteindelijk krijg ik toch mijn gelijk... MAAR de verkoper wil de spullen retour. paypal zegt dus dat ik gewonnen heb maar onder bepaalde voorwaarden, ik moet met tracking code deze dingen terug sturen op mijn eigen kosten. En dan heb ik ook nog niet de garantie dat ik daadwerkelijk mijn geld volledig terug krijg.


de kosten van het terug zenden met tracking code zijn best duur t.o.v. geleverde spul en zie ik er dus vanaf. en zo wint de verkoper weer, want als ik geen tracking code binnen 10 dagen inlever bij paypal dan trek ik automatisch mijn claim in.


 


Dit lijkt me dus het ideale oplichters model welke door ebay en paypal toegestaan worden.


 


verkoop gewoon iets wat net zo duur is als de retour kosten + tracking en eis het terug nadat de koper klaagt en je zit gebakken !


 


p.s. voor de 3e claim word er info gewonnen bij andere klanten van deze oplichter ??? (verkoper 2 en 3 zijn trouwens dezelfde)


 


Ik heb een klacht mailtje verstuurd maar mijn 10 dagen zijn bijna op.


 


Waarom regelen ebay en paypal dit soort zaken niet onderling?


Door beide ben ik niet goed beschermd als klant.

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen

De Ideale oplichting.

Het klopt dat Eaby en PP zeggen dat ze niet met elkaar in contact staan. Toch, als nieuwe verkoper blijft de betaling geblokkeerd tot er feedback is gegeven. Het geld is dan direct op te nemen. Hierin staan ze dus wel in contact. Als iemand een claim bij PP indient, staat dit direct bij je verkopen. Ook hier staan ze dus in contact.


Het is inderdaad erg krom en onbegrijpelijk waarom de twee niet willen samen werken om oplichting etc. aan te pakken. Wij willen de site veilig houden is de leus, er is vaak weinig van te zien. Als verkoper moet je aan de meest idiote eisen voldoen, om de site veilig te houden. Toch weet het dieven gilde telkens nieuwe manieren te verzinnen om alle 'veiligheidsmaatregelen' te omzeilen.


Wat u als koper kunt doen om de maatregelen te omzeilen, is de volgende keer een claim wegens het niet ontvangen indienen, dan krijgt u in ieder geval uw geld terug. Nu rest u niets anders dan feedback geven, u kan wel raden welke kleur deze gaat krijgen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Bericht 2 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

De Ideale oplichting.

Het klopt dat Eaby en PP zeggen dat ze niet met elkaar in contact staan. Toch, als nieuwe verkoper blijft de betaling geblokkeerd tot er feedback is gegeven. Het geld is dan direct op te nemen. Hierin staan ze dus wel in contact. Als iemand een claim bij PP indient, staat dit direct bij je verkopen. Ook hier staan ze dus in contact.


Het is inderdaad erg krom en onbegrijpelijk waarom de twee niet willen samen werken om oplichting etc. aan te pakken. Wij willen de site veilig houden is de leus, er is vaak weinig van te zien. Als verkoper moet je aan de meest idiote eisen voldoen, om de site veilig te houden. Toch weet het dieven gilde telkens nieuwe manieren te verzinnen om alle 'veiligheidsmaatregelen' te omzeilen.


Wat u als koper kunt doen om de maatregelen te omzeilen, is de volgende keer een claim wegens het niet ontvangen indienen, dan krijgt u in ieder geval uw geld terug. Nu rest u niets anders dan feedback geven, u kan wel raden welke kleur deze gaat krijgen.

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

De Ideale oplichting.

abeldoorn
Community-lid

u zou een lege anvelop met track trace kunnen terug sturen. Koopt u op ebay (of marktplaats) nederlandse gulden postzegels, betaald u de helft, bnent u zo'n 6 euro kwijt, maar wel een track-trace nummer. Ok, is wel 6 ewuro, maar heeft de oplichter zijn geld ook niet.,.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

De Ideale oplichting.

Ook ik ben opgelicht, door verkoper costara, kreeg een telefoon die stuk was, geen probleem stuur maar terug , dan krijg je een nieuwe.

inmiddels ben je dan 30 dagen verder en krijg je dus niets meer.

In de contact geschiedenis kan ebay zien dat de verkoper geld terug belooft, en toch doen ze niets.

Zelfs niet na opvragen van handtekening voor ontvangst.

Dan maar naar Paypal, die verzekeren wat ik doe....

Niet dus, u heeft al een case bij ebay. jammer jo !!

Dus let op

 

Koop niet bij Costara / dont buy at Costara !

en ebay en paypal doen ook niets voor je, ook niet als het bewijs daar is.

 

Bericht 4 van 4
laatste antwoord