annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoper wil af van transactie

ton_o
Community-lid

Ik heb een object gewonnen via veiling.

Daarbij stonden geen kosten vermeld voor verzenden naar NL, alleen naar eigen land (Duitsland). Die waren redelijk, dus naar NL zal dan ook geen hoofdsom kosten, was mijn redenering (gevaarlijke aanname, maar daar gaat het niet om).

 

Dus via Ebay verzoek gedaan om verzendkosten op te geven.

Geen reactie, dus dag later nogmaals een verzoek.

Geen reactie, dus dag later nog maar eens, nu via eigen tekst naar verkoper. Tot nu toe nog geen reactie.

 

Er zou dus iets met verkoper mis kunnen zijn (Ziekte of erger), maar het kan ook zijn dat de verkoper niet happy is met het eindresultaat (hoogte van de uiteindelijke veiling) en denkt "Ik hou me stil, dan waait het wel over".

 

Wat kan ik hier verder nog aan doen? Ik wil de telefoon graag hebben, dus "Laten overwaaien"  ga ik niet in mee.

Geaccepteerde oplossingen (1)

Geaccepteerde oplossingen (1)

stephanthecollector
Community-lid

Je kan een verkoper niet verplichten om te verzenden en/of te reageren!

Het enige wat je kan doen is nog even afwachten en dan eventueel een gepaste feedback achterlaten!

 

Het doet inderdaad niet terzake dat de verkoper geen verzendkosten heeft opgegeven, hij heeft aangegeven dat hij verzend naar Europa en is het dus zijn/haar verantwoording om een juiste factuur te versturen!

 

 

Antwoorden (5)

Antwoorden (5)

abeldoorn
Community-lid

heeft de verkoper je niet na afloop van de veiling een rekening gestuurt. gebeurt meestal automatisch.

stephanthecollector
Community-lid

Natuurlijk dient een verkoper zicht te houden aan de verkoop, maar je hebt als koper geen dwangmiddelen!

Verkopers die dit doen maken het zich overigens niet gemakkelijk en zullen dan ook niet al te beste FB krijgen en daarmee hebben ze alleen zichzelf uiteindelijk.

ton_o
Community-lid

@Metrijst

 

Bedankt voor je antwoord.

Merkwaardig dat je stelt dat een verkoper zich blijkbaar niet aan een transactie dient te houden...... een koper moet dat toch ook? Sterker nog, als je een bod doet, verplicht je je met dat bod toch tot aankoop als je met dat bod de winnaar van de veiling bent?

 

Maar, gelukkig heef tde verkoper zich inmiddels bij mij gemeld nadat ik het eerder genoemde laatste mailtje zelf en in het engels naar hem heb gestuurd. Ik kreeg van hem te horen dat wat ik vertelde leugens waren, omdat hij nog nooit eerder verzoeken had gehad om de verzendkosten op te geven.

Op die "beschuldiging" ben ik niet nader ingegaan, is niet relevant; heb hem slechts aangegeven dat ik blij ben dat we nu contact hebben en dat het merkwaardig is dat hij de mailtjes niet heeft gekregen.

 

Wat mij betreft in dit geval "eind goed, al goed", maar het blijft merkwaardig dat je als koper eigenlijk niet veel kunt uitrichten in deze situatie

 

Iedereen bedankt die de moeite heeft genomen om te reageren.

ton_o
Community-lid

Bedankt voor de response.

 

Nee, de verkoper laat niets van zich horen, geen reactie of spontane actie.

En natuurlijk had ik vooraf kunnen vragen hoeveel de verzendkosten waren, maar daar gaat mijn vraag niet over (dat schreef ik ook al in mijn mail).

 

De vraag die ik graag beantwoord zou zien, is hoe kan ik een verkoper die niet meer wil verkopen, toch aan zijn verplichting houden. Het gaat mij er niet om of mijn of zijn handelswijze juist is.

 

Maar als een verkoper aangeeft dat deze alleen in eigen land verzend, waarom mail je dan niet eerst even of ze naar NL verstuurd en wat de verzendkosten dan zijn?

Verder moet je niet onderschatten wat het kost om buiten het land van herkomst te versturen.

Want een item verstuurd in NL voor 2,30 kost vanuit Bijv Belgie al snel over de 6 euro.

Dus nu komt het volgende punt.

Stel dat je verkoper een mail stuurt met daarin hoge verzendkosten, wat doe je dan?

Dus....eerst informeren is het beste 🙂

Een vraag stellen
Berichten met de meeste kudos