op 14-10-2011 12:26
Ik heb een object gewonnen via veiling.
Daarbij stonden geen kosten vermeld voor verzenden naar NL, alleen naar eigen land (Duitsland). Die waren redelijk, dus naar NL zal dan ook geen hoofdsom kosten, was mijn redenering (gevaarlijke aanname, maar daar gaat het niet om).
Dus via Ebay verzoek gedaan om verzendkosten op te geven.
Geen reactie, dus dag later nogmaals een verzoek.
Geen reactie, dus dag later nog maar eens, nu via eigen tekst naar verkoper. Tot nu toe nog geen reactie.
Er zou dus iets met verkoper mis kunnen zijn (Ziekte of erger), maar het kan ook zijn dat de verkoper niet happy is met het eindresultaat (hoogte van de uiteindelijke veiling) en denkt "Ik hou me stil, dan waait het wel over".
Wat kan ik hier verder nog aan doen? Ik wil de telefoon graag hebben, dus "Laten overwaaien" ga ik niet in mee.
@Metrijst
Bedankt voor je antwoord.
Merkwaardig dat je stelt dat een verkoper zich blijkbaar niet aan een transactie dient te houden...... een koper moet dat toch ook? Sterker nog, als je een bod doet, verplicht je je met dat bod toch tot aankoop als je met dat bod de winnaar van de veiling bent?
Maar, gelukkig heef tde verkoper zich inmiddels bij mij gemeld nadat ik het eerder genoemde laatste mailtje zelf en in het engels naar hem heb gestuurd. Ik kreeg van hem te horen dat wat ik vertelde leugens waren, omdat hij nog nooit eerder verzoeken had gehad om de verzendkosten op te geven.
Op die "beschuldiging" ben ik niet nader ingegaan, is niet relevant; heb hem slechts aangegeven dat ik blij ben dat we nu contact hebben en dat het merkwaardig is dat hij de mailtjes niet heeft gekregen.
Wat mij betreft in dit geval "eind goed, al goed", maar het blijft merkwaardig dat je als koper eigenlijk niet veel kunt uitrichten in deze situatie
Iedereen bedankt die de moeite heeft genomen om te reageren.