op 14-10-2011 12:26
Ik heb een object gewonnen via veiling.
Daarbij stonden geen kosten vermeld voor verzenden naar NL, alleen naar eigen land (Duitsland). Die waren redelijk, dus naar NL zal dan ook geen hoofdsom kosten, was mijn redenering (gevaarlijke aanname, maar daar gaat het niet om).
Dus via Ebay verzoek gedaan om verzendkosten op te geven.
Geen reactie, dus dag later nogmaals een verzoek.
Geen reactie, dus dag later nog maar eens, nu via eigen tekst naar verkoper. Tot nu toe nog geen reactie.
Er zou dus iets met verkoper mis kunnen zijn (Ziekte of erger), maar het kan ook zijn dat de verkoper niet happy is met het eindresultaat (hoogte van de uiteindelijke veiling) en denkt "Ik hou me stil, dan waait het wel over".
Wat kan ik hier verder nog aan doen? Ik wil de telefoon graag hebben, dus "Laten overwaaien" ga ik niet in mee.
Maar als een verkoper aangeeft dat deze alleen in eigen land verzend, waarom mail je dan niet eerst even of ze naar NL verstuurd en wat de verzendkosten dan zijn?
Verder moet je niet onderschatten wat het kost om buiten het land van herkomst te versturen.
Want een item verstuurd in NL voor 2,30 kost vanuit Bijv Belgie al snel over de 6 euro.
Dus nu komt het volgende punt.
Stel dat je verkoper een mail stuurt met daarin hoge verzendkosten, wat doe je dan?
Dus....eerst informeren is het beste 🙂