annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

dvd kopen en vervolgens geld terug eisen

Hallo Allemaal,


 


Wat mij nu weer is overkomen, en wie kan mij er mee helpen.


Heb een dvd verkocht aan iemand, helaas was deze dvd niet geseald, maa wasr wel een nieuwe dvd.


De koper heeft hem netjes gekregen, en prompt een dag later krijg ik een mail, dvd stuur ik terug heb hem al, ben hem toevallig tegengekomen. Heb voorgesteld om deze dan te ruilen tegen iets anders, krijg ik het volgende mailtje.


 


Hoezo ruilen? We hebben maar 1 dvd bij je gekocht, en bovendien
mijn vriendin wel het geld terug. De dvd is niet bekenen, gekopieerd
of andere rare dingen. + de dvd was niet geseald. Zoals, we de dvd hebben ontvangen krijg je hem ook weer terug.


 


Ik ben wel ingeschreven als zakelijke verkoper, ik heb gezegd, ok, stuur maar terug en wanneer de dvd in goede staat verkeerd zal ik het geld retouneren. heb ik hier goed aan gedaan, of zeggen jullie laat hem het lekker bekijken. Wat zouden jullie doen in mijn geval. Trouwens het gaat maar over een bedrag van 5 euro. Alvast bedankt.


 


 

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

dvd kopen en vervolgens geld terug eisen

Wat ik nog wel even kwijt wil is het volgende, sta wel als zakelijke verkoper ingeschreven, maar ook ik heb niet alle wijsheid in pacht. Wat ik mij nu afvraag, heb ik zo goed gehandeld of onprofessioneel. Ik dacht dat ik zo goed gehandeld had, is het niet zo dat iedere zakelijke verkoper zijn eigen regeltjes mag opmaken? Of ben ik niet keihard genoeg en had ik gewoon moeten zeggen, lees mijn retourbeleid, dvd is niet kapot o.d. dus geen geld terug.


 


Heb de winkel alleen maar uit pure hobby, het gevoel hebben dat je een winkeltje hebt, hoef en kan hier niet van leven.


Nou ik hoop dat iemand mij goede raad kan geven wat te doen in de toekomst en hoe jullie dit zouden oplossen.

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

dvd kopen en vervolgens geld terug eisen

abeldoorn
Community-lid

als je een negatief wilt moet je je inderdaad 'hard'opstellen. kopers hebben altijd gelijk en hebben de slechte sterretjes en feedback als perfect chantage middel.

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

dvd kopen en vervolgens geld terug eisen

Niet op in gaan. De verkoop heeft voldaan aan de door ebay gestelde eisen. Jij hebt je geld ontvangen en de ander de DVD. Dat de koper toevallig (?) de dvd al had,  is jouw probleem niet.  De dvd is niet defect anders had hij dit wel als reden gebruikt. Chantage door dreigen met een negatief mag niet. Alle mails goed bewaren en als je toch negatief krijgt met ebay kontact opnemen. Of eigenlijk moet je dit nu al doen. Situatie uitleggen, verkoper en artikelnummer melden, .... en ook de koper melden dat de situatie aan ebay hebt voorgelegd.


Dit gezeik moet je gelijk de kop indrukken.



Laat je niet naaien dus

Bericht 4 van 5
laatste antwoord

dvd kopen en vervolgens geld terug eisen

abeldoorn
Community-lid

alleen zal ebay daar helemaal niks aan doen en die negatief gewoon laten staan. Ik ben het geheel met mijn voorganger eens dat je dit soort gezeik de kop in moet drukken, je niet moet laten chanteren etc, maar uiteindelijk, een paar negatieven en het is einde verhaalop ebay voor je, een paar slechte sterretjes, en je kan 30 dagen niks verkopen. Wat heb je liever......


Een goed gevoel dat je je niet hebt laten chanteren maar misschien geen verkoopkanaal meer, of een 'slecht gevoel' maar een tevreden klant (die je misschien wel heeft opgelicht), maar die dvd kan je opnieuw verkopen. Dat is een beetje de keuze die je hebt, maar reken niet op ebay of het verwijderen van een feedbak, dat doen ze niet..



(als de koper per bank heeft betaald ipv pay-pal dan sta je een stuk sterker en moet je je zeker niet laten chanteren)

Bericht 5 van 5
laatste antwoord