annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

iphone gekocht en defect

kinderwagen_store
Community-lid

ik heb voor 3week terug een iphone gekocht,en kon niet wachten tot ik het in ontvangst kon nemen.


 


de eerste dag deed hij maar ik was niet helemaal tevreden ik dacht dat het misschien aan mij lag omdat ik nog nooit een iphone had gehad.


 


de 2de dag,een ramp,hij werd traag het scherm reageerde niet meer,en de middelste knop ook niet,dacht maar even naar een shop gaan die er meer vanaf weet,die man vertelede mij dat de telefoon op is,en dat maken duur is dat je beter een andere telefoon kan kopen.


 


nou mooi,koop ik een keer iets voor mij zelf en niet voor de kids en krijg ik dit,ik de verkoper een bericht gestuurd en na mijn verwachtingen zei hij al ik neem niets terug,de telefoon is in orde.


 


toen ik de telefoon bij hem kocht had hij nog maar een aantal puntjes,nou heeft hij dus meer punten,en wat blijkt hij koopt alleen maar iphones op die defect zijn en zou er thuis wel mee knoeien en verkoopt deze daarna weer door,nog iemand heeft het zelfde probleem als hij,die heeft er ook 1 gekocht wat niet werkt.


 


gelukkig had ik met paypal betaald,die is er op dit moment mee bezig en bekijkt de boel,hij is afkomstig uit duitsland dus ik weet ook niet als er verschil in zit tussen duits en nederlands.


maak ik ook een kans om mijn geld terug te krijgen?


weet iemand hoe dit in zijn werk gaat?hij blijft volhouden dat de telefoon goed is.


 


pff baal wel een beetje,want komt niet vaak voor dat moeders een keer aan haar zelf denkt

Bericht 2 van 2
laatste antwoord
1 ANTWOORD 1

iphone gekocht en defect

r_tuts_nl
Community-lid

Dag mevrouw,



U heeft d'r waarschijnlijk niets meer aan maar.. Gevoelige apparaten 2e-hands kopen bij (na achteraf blijkt) deze zg. 'thuis-hobby-ist', nahh.. Té veel risico! Ik denk dat PayPal / eBay dit alsvolgt beoordeeld:




2e-Hands of niet, u hebt recht op een deugdelijk apparaat, TENZIJ..



De 'puntjes' van deze verkoper iets vermelden over een DEFECT item (die rotzooi wordt hier nl. ook verkocht 'voor iemand die d'r iets mee kan'). Dit dient natuurlijk wèl DUI-DE-LIJK vermeld te worden onder 'staat van het object'!



Gaat dit echter, naar iedereen kan aannemen over een WERKEND toestel, dan hebt u recht op teruggave / inruil. Event. correspondentie over gebreken en 'puntjes' ná aankoop verandert dit natuurlijk niet..



Nu weet ik niet of correspondentie vóór aankoop met deze 'puntjes' waarin de verkoper duidelijk te kennen geeft dat 't over een defect item gaat, 'rechts-geldig' gaat zijn (tijdstempels!). De verkoper loopt hiermee wèl de kans door eBay berispt te worden vanwege niet juist omschrijven van items en u door zijn handelen misleid bent en dus tóch uw geld terug krijgt. Dus die kans lijkt me aanwezig!




Tja, de moeilijkheid zit 'm natuurlijk in de bewijsvoering, aan een foto zie je niet of  'ie stuk is of gewoon uit staat, geen idee hoe moeilijk de eBay geschillen commissie hierover gaat doen, da's een hoop geschrijf (uit eigen ervaring).. Geen leuke klus, maar wacht er niet té lang mee, u kunt alleen aanspraak maken op kopersbescherming binnen een bepaalde termijn..




Ben benieuwd hoe 't afloopt..

Bericht 1 van 2
laatste antwoord