annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oppassen bij het afdrukken van adreslabels op EBAY.nl !!!

Ik heb al meerdere malen melding gemaakt van het  probleem bij EBAY, maar het lijkt niet eenvoudig op te lossen door hen.

 

Misschien weet iedereen dit allang, maar wij liepen er tegen aan. 

 

EBAY.nl biedt  als volgt de mogelijkheid om o.a. adreslabels af te drukken:

 

Ga naar:

 

 Verkocht / Verzendactie / Vink de verkochte artikelen aan / Verzendlabels of facturen afdrukken / adreslabels en facturen-pakbon / doorgaan.

 

"Onder verzenden naar" wordt keurig naam, adres en evt. tel. nummer weergegeven, maar veel kopers gebruiken 2 adresregels en EBAY.nl drukt er slechts één af !!! Zo kan het huisnummer wegvallen, of de gehele straat, omdat de koper naast een firma-naam zijn eigen naam heeft opgegeven, enz. 

 

Wij controleren daarom altijd de naam / adres onder het €-teken, omdat daar wel de beide adresregels worden weergegeven.

 

Goede tips zijn altijd welkom. 

 

 

 

 

Bericht 1 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

Oppassen bij het afdrukken van adreslabels op EBAY.nl !!!

Ik plak het adres ouderwets vanuit eBay naar Dymo, ik heb er dus geen last van en ken deze manier ook niet.

Maar, het is wel slordig dat deze fout gemaakt blijft worden....

Bericht 2 van 8
laatste antwoord

Oppassen bij het afdrukken van adreslabels op EBAY.nl !!!

Ik heb zojuist nog even met de expert gesproken en die gaf nog een aanvulling:

 

Door op het €-teken te drukken kom je in het transactie-bestand en hier kun je naam / adres / enz. indien nodig wijzigen. Zorg dat alleen de eerste adresregel gebruikt is.  Daarna opslaan of afdrukken.

 

Het juiste label wordt nu bewaard, behalve zo hebben we ontdekt, als wij de koper een gedeelte van de betaling terugbetalen***. In dat geval zet EBAY de oude gegevens weer terug. 

 

*** dat komt bij ons o.a. voor wanneer kopers teveel verzendkosten betaald hebben, een EU-BTW-nummer hebben of buiten de EU wonen.

 

Al met al soms een hele klus om het juiste adres op het pakket te krijgen.

Bericht 3 van 8
laatste antwoord

Oppassen bij het afdrukken van adreslabels op EBAY.nl !!!

Maar wat gebeurt er dan als de koper twee adresregels heeft gebruikt?

 

Ik had vandaag een concreet geval, waarbij de koper zijn tweede adres regel gebruikte om zijn BTW nummer te vermelden. Dit zou nu geen probleem hebben opgeleverd, maar wel als hij de eertste regel gebruikt had voor zijn BTW-nummer.

 

Ik bedoel dus dit:

 

*******

Bericht 4 van 8
laatste antwoord

Oppassen bij het afdrukken van adreslabels op EBAY.nl !!!

Ik gebruik uitsluitend de pen.

De sofware van eBay is zoals bekend niet altijd even betrouwbaar maar wel berouwbaar.

Bericht 5 van 8
laatste antwoord

Oppassen bij het afdrukken van adreslabels op EBAY.nl !!!

Ik heb even gekeken en kan de stappen zoals beschreven niet vinden... Wellicht alleen een optie bij een winkel?

 

Al met al een slechte zaak. Als het je niet is opgevallen dan komen er zendingen niet aan, moet je geld terug betalen en je loopt risico op slechte feedback. Een binnenlandse zending komt wel retour bij een fout adres, vanuit de meeste Europese landen ook wel maar daar buiten?  En dat alles door een systeem dat niet goed lijkt te functioneren....

Bericht 6 van 8
laatste antwoord

Oppassen bij het afdrukken van adreslabels op EBAY.nl !!!

handgeschreven kan heel mooi staan, maar mijn ervaring is dat o.a. mijn hoofdletter D en P erg op elkaar lijken en dat heeft al eens problemen opgeleverd.

 

Als ik op het postkantoor kom en daar sommige geschreven adressen zie, denk ik: als dat maar goed komt.

 

Voor mij werken de adres-labels uit Ebay prima, maar het blijft oppassen geblazen. 

 

Zelf gebruik ik Exakt-online, als boekhoudprogramma en vanochtend ontdekten we toevallig, dat de software ingebrachte Amerikaanse postcodes onjuist gaat aanpassen. Waarmee ik maar wil zeggen, dat niet alleen bij Ebay dergelijke zaken aan de orde zijn.

 

Laten we proberen positief te blijven.

Bericht 7 van 8
laatste antwoord

Oppassen bij het afdrukken van adreslabels op EBAY.nl !!!

Ongetwijfeld is het niet alleen eBay maar eBay is wel de partij die 'straf' oplegt bij slechte prestatie's waar je op deze manier risico op loopt. Het zou naar mijn mening dus eigenlijk niet mogen....

Bericht 8 van 8
laatste antwoord