annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

3x binnen korte tijd geen item gekregen.

Ik koop vaak wat uit Azië en ik heb bijna nooit problemen, heel incidenteed een keer dat een item niet aan komt.

Maar nu binnen bijna een maand zijn er 3 pakjes verloren van verschillende verkopers.

Ik heb wel andere items gekregen dus het ligt niet aan verkeerde adresgegevens.

Is er iets mis met de post? Nationaal of internationaal? Dit kan toch geen toeval zijn?

Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

3x binnen korte tijd geen item gekregen.

De kwaliteit van de postbezorging gaat door de privatisering mondiaal achteruit.

Bericht 2 van 3
laatste antwoord

3x binnen korte tijd geen item gekregen.

Ik heb dezelfde ervaringen, maar vraag mij af of het iets met de privaticering te maken heeft.

 

Op het forum is dit probleem de laatste tijd al vaker genoemd, maar de vraag is: waar zit de zwakke schakel? Omdat het met veel pakjes gebeurt is, die begin september verzonden zijn, dacht ik aan verduistering / zoekraken van een gehele container. Als de situatie niet verandert, lijkt het mij goed, dat de verschillende posterijen er eens onderzoek naar gaan doen. Niet-aangetekende poststukken zijn natuurlijk een gemakkelijke prooi voor eventuele dieven/medewerkers.

 

Veel Chinese verkopers verzenden inclusief  "gratis" verzending, maar ik heb mij voorgenomen, in de toekomst alles aangetekend te laten verzenden; dat kost dan zo'n US$ 2,00 meer, maar er is dan in ieder geval enige controle mogelijk. 

 

Zoekraken is voor iedereen vervelend, zowel voor kopers als verkopers. Als verkoper verzend ik meer en meer pakjes buiten Nederland en Duitsland aangetekend, omdat ik anders als verkoper zeer weinig / geen rechten heb. 

 

Overigens heb ik weinig problemen met verzending via Post.nl / DHL.de / Deutsche Post. Dat mag ook weleens geschreven worden. Kopers hebben hier ook een eigen verantwoordelijkheid, door te zorgen, dat de adresgegevens op de juiste manier vermeld zijn.  Verkopers moeten de gegevens altijd controleren en niet "op de automatische piloot" de gegevens uit EBAY overnemen. Helaas, maar dat zijn onze ervaringen.

Bericht 3 van 3
laatste antwoord