annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Winkel en toch plaatsingskosten?

Ik wil net een advertentie plaatsen en zie staan 0,12 ct. Echter staat er dat ik een paar honderd advertenties (dacht 250) gratis mag plaatsen. 

Verder zie ik bij mijn facturen ineens achter allemaal bestaande advertenties plaatsingskosten 0,12 ct staan. Moet ik nu iedere maand al mijn advertenties betalen (1400 euro). Dat lijkt me een beetje vreemd. Maar het staat wel onder het kopje kosten. Als dat zo is is het dus einde winkel en ebay en ik denk niet alleen voor mij.

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Re: Winkel en toch plaatsingskosten?

Heb inmiddels bericht gehad van ebay. Ik moet inderdaad over iedere advertentie gaan betalen in mijn winkel. Dat zou betekenen dat ik volgende maand ruim 1300 euro zou moeten betalen. Dus winkel opgezegd en alle advertenties verwijderd. Voor kleine ondernemers niet meer te doen. Jammer.....

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Re: Winkel en toch plaatsingskosten?

tja...geen idee waar eBay mee bezig is. Maar ze zijn goed op weg om heel veel kleine ondernemers om zeep te helpen. 

 

Ik heb gisteren zo'n 3000 advertenties verwijderd. Staan er nu nog ongeveer 100 te wachten tot ze verkocht zijn, en daarna neem ik definitief afscheid van eBay.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Re: Winkel en toch plaatsingskosten?

Hallo Jolanda en Goodlookgamer,

 

zijn jullie profi verkopers of hebben jullie een particuliere registratie?

Dat kan namelijk ook bij een winkel en maakt wel uit. die 250 gratis adds per maand, gelden voor een particulier.

 

Wie weet hebben jullie er iets aan, maar goed, 3000 adds, dat gaat hoe dan ook veel geld kosten. 

Maar 3000 advertenties heeft ook niets meer te maken met de regels in NL en binnen de EU voor hobbymatig verkopen, daar kan het verschil wel eens in zitten. Er verandert veel, bij ebay, maar ook binnen de eu. En zeker ook met het verzenden van internationale pakjes. Ook binnen de Eu.

Zoals het er nu n aar uitziert, gaat ieder pakje geld kosten en om dat te doen, moet alles geregistreerd worden en krijg je uiteindelijk de automatische belastingheffing. Dat kan nog wel een paar jaar duren, overheid en computers.... da's geen gouden combi.

 

Maar het is wel waar de Eu en NL naar toe willen.

Net als in de US, verkoop je iets, dan tik je ook meteen bij de belastingdienst af. Particulier of niet. Werkt daar ook niet 100%, maar is eigenlijk wel de bedoeling.

 

Dus, ik zou zeggen: verkoop als particulier, ga niet over de 250 adds heen pm en keep it simple. Internationaal aanbieden, betekent het e.e.a., dat gaat echt behoorlijk veranderen.

Dus aanbieden in NL, nadenken over hoe je dan toch gevonden kunt worden....

 daar zitten de uitdagingen en alle tips zijn welkom, zeker ook bij mij.

van ebay krijg je ze niet, dat weten we wel.

 

Groetjes,

Rita

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bericht 4 van 4
laatste antwoord