annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Startprijs items moet met 15 cent verhoogd worden om de gestegen eBay kosten te compenseren.

Tot nu toe was het plaatsen namelijk gratis.

En de winkel, die ik toch al niet had moet er uit wegens de verdubbeling van de prijs.

Ik hoop wel dat er inderdaad minder concurrentie komt door deze tariefswijziging per 11 september.

 

Bericht 1 van 15
laatste antwoord
14 ANTWOORDEN 14

Startprijs items moet met 15 cent verhoogd worden om de gestegen eBay kosten te compenseren.

Gezien de enorme belangstelling hier dan een reactie.

 

Je kan ook stoppen met aanbieden op eBay, is het nog wel de moeite waard.

 

Bericht 2 van 15
laatste antwoord

Startprijs items moet met 15 cent verhoogd worden om de gestegen eBay kosten te compenseren.

hier dan een reactie:

 

( Vanuit mijn eigen situatie)

 

Natuurlijk kan ik stoppen met aanbieden op Ebay, omdat de kosten (te) hoog zijn.  Maar hoe kom ik dan van mijn spullen af? Dank zij Ebay verkoop ik wereldwijd en dat  ga ik met mijn webwinkeltje.nl niet redden.  Ebay kent natuurlijk zeer goed zijn/haar positie en daarvan kunnen zij gebruik/misbruik maken.  

 

Feit is wel, dat een kostenverhoging bij Ebay vaak doorberekend zal moeten worden in de verkoopprijs, maar omdat het om kleine bedragen gaat, zal de koper hierdoor meestal niet afzien van een koop. Voor Ebay vormen al deze kleine bedragen natuurlijk een zeer groot bedrag en dat is voor hen belangrijk. 

 

Als je je alleen op de Nederlandse markt richt, zijn er natuurlijk wel alternatieven. Zelf zou ik van Ebay.nl geen gebruik maken voor de verkoop van mijn spullen.

Bericht 3 van 15
laatste antwoord

Startprijs items moet met 15 cent verhoogd worden om de gestegen eBay kosten te compenseren.

Ebay.nl is niet belangrijk meer voor het concern. Het is over en uit. Al het geld wordt nu verdiend met Marktplaats. Ebay verdient in Nederland vooral met de Admarkt-advertenties.  Met Ebays jongste overname (Tweedehands.nl) zal ook wel die kant op gaan. 

Bericht 4 van 15
laatste antwoord

Startprijs items moet met 15 cent verhoogd worden om de gestegen eBay kosten te compenseren.

Reken maar, dat door deze gulzige aanpak nieuwe initiatieven om een wereldwijde webwinkel te starten aangemoedigd zullen worden!

De markt zal zich zelf reguleren.

 

EBAY ZAL ZICH IN EIGEN VLEES GAAN SNIJDEN DOOR DEZE FEODALE, MONOPOLISTISCHE, OVERMOEDIGE HANDELWIJZE.

 

Ik hoop het van harte!

 

 

 

Bericht 5 van 15
laatste antwoord

Startprijs items moet met 15 cent verhoogd worden om de gestegen eBay kosten te compenseren.

Anonymous
Niet van toepassing
ben het helemaal met je eens!
Bericht 6 van 15
laatste antwoord

Startprijs items moet met 15 cent verhoogd worden om de gestegen eBay kosten te compenseren.

Wat zijn dan de alternatieve verkoopplaatsen behalve makrtplaats?

Bericht 7 van 15
laatste antwoord

Startprijs items moet met 15 cent verhoogd worden om de gestegen eBay kosten te compenseren.

Anonymous
Niet van toepassing
in Nederland zijn er niet veel meer opties behalve bol.com, anders zou je nog kunnen denken aan Amazon!
Bericht 8 van 15
laatste antwoord

Startprijs items moet met 15 cent verhoogd worden om de gestegen eBay kosten te compenseren.

Als u even de voorwaarden bij Bol.com doorneemt dan voorkomt u dat u ook daar voor verrassingen komt te staan.

Bol rekent bij verkoop 0.99 euro per artikel. Daarnaast een fee van 15%.  Ook houdt Bol uw geld 21 dagen vast. Een koper betaald dus niet aan u maar aan Bol. Bol betaald vervolgens aan u maar dat duurt dus ruim 3 weken voordat het op uw rekening staat.

 

Op Amazon.co.uk betaald u 0.75 per item + 7 tot 14% fee, let wel dit zijn Engelse ponden. Op Amazon.com betaald u 0,99 + 8 tot 15% USD Bij Amazon.de betaald u 0,99 + 7 tot 15% Euro. Bij sommige rubrieken daarboven op ook nog eens een vaste toeslag van 1,01 euro. Ook hier heeft u zich niet in verdiept.

 

Het lijkt een rode draad in uw geschreeuw. U zegt van alles maar weinig klopt er van. Als u mensen afzeikt e.d. zorg dan in ieder geval dat uw beweringen zijn onderbouwd maar vooral kloppen. Mensen belachelijk maken door te suggereren dat ze voor eBay werken terwijl u een duurder alternatief loopt te promoten. Waar werkt u eigenlijk?

Bericht 9 van 15
laatste antwoord

Startprijs items moet met 15 cent verhoogd worden om de gestegen eBay kosten te compenseren.

Ik vraag mij nu af hoe "de_zon" op 14/08 al wist, dat er veranderingen zouden komen.

 

Had hij/zij voorkennis? Of was de_zon werkzaam bij Ebay? Heeft de_zon een berichtje van Ebay gehad?

 

 

 

Startprijs items moet met 15 cent verhoogd worden om de gestegen eBay kosten te compenseren.

Tot nu toe was het plaatsen namelijk gratis.

En de winkel, die ik toch al niet had moet er uit wegens de verdubbeling van de prijs.

Ik hoop wel dat er inderdaad minder concurrentie komt door deze tariefswijziging per 11 september.

Bericht 10 van 15
laatste antwoord