annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuwe voorwaarden, plaatsingskosten

Is er niemand die zich stoort aan de nieuwe voorwaarden, met name de plaatsingskosten?

 

Zoek al een uur op de diverse forums maar kan er niets over vinden.

Voor verkopers die veel zaken aanbieden met een lagere prijs is dit toch de doodsteek.

Heb geen moeite met een verhoging van de provisie.

De enige optie is om een Topwinkel Plus te openen, als particulier dus niet te doen. 

Ik zelf verwacht mijn activiteiten op een laag pitje te zetten en over te stappen naar een andere veilingsite.

 

Bericht 1 van 22
laatste antwoord
21 ANTWOORDEN 21

Re: Nieuwe voorwaarden, plaatsingskosten

Beste stamp68,

Klopt, mij stoort het ook. Maar het gaat mij nog niet zo zeer om de plaatsingskosten, omdat je er toch 150 per mnd. gratis mag aanbieden, daar kom ik niet boven uit. Maar de verplichte aanmelding voor de betaaldiensten via Ebay hoe gaat dit ??  Als een koper een object koopt voor een laag bedrag en hij betaald het met de kredietkaart of paypal via betaaldiensten van Ebay dan komen de kosten hiervan voor rekening  verkoper.  Dus iemand koopt voor bijvoorbeeld 1 euro, betaald met Paypal, wordt er door Paypal 0,35 euro + iets van 3,4 % ingehouden, daar op komen nog de Ebay kosten. Gaat er bijna 50 % van verloren door de kosten, die je moet betalen of zie ik dit fout ??  Zet voorlopig in ieder geval niets nieuws erop voordat alles duidelijk is.

Bericht 2 van 22
laatste antwoord

Re: Nieuwe voorwaarden, plaatsingskosten

rudykes
Community-lid

Ik heb het hier ondervonden in België, het is niet meer te doen , ik heb verschillende mails naar ebay gestuurd en altijd afwijkende en verschillende antwoorden gekregen. Hun wijzigingen voor juni klopt niet in werkelijkheid. Op 31 mei had ik 5000 aanbiedingen staan van postzegels met een kleine aankoopwaarde ( de meeste rond 0,10 euro ) deze zouden vernieuwd worden met regel voor automatische hernieuwing tot dat het item wordt verkocht zonder kosten in hun nieuwe uitleg voor aanbiedingskosten. Op 1 en 2 juni werden deze dan  ook automatisch terug aangeboden ( +/- 800 items ). Deze zouden ook niet mee tellen voor de 150 gratische aanbiedingen van de maand juni. Het resultaat is de eerste 150 zijn niet aangerekend maar voor de rest heeft ebay mij 0,35 euro aangerekend (+/- 120 euro ) .Ik ben nu alles aan het verwijderen ,het beste voor mij is te stoppen op deze manier kan het niet verder. Of ik ga betalen dat weet ik nog niet eerst eens kijken of ik met hulp van een organisatie een oplossing kan vinden.

Bericht 3 van 22
laatste antwoord

Re: Nieuwe voorwaarden, plaatsingskosten

Beste ,oppassen met de 150 gratis per maand. In België duurt een aanbieding maximum 10 dagen, zal in Nederland ook wel zo zijn maar als u deze 150 na 10 dagen opnieuw plaatst zal u moeten betalen.

Bericht 4 van 22
laatste antwoord

Re: Nieuwe voorwaarden, plaatsingskosten

pzploef
Community-lid

Ik heb 3000+ postzegelkavels in de aanbieding van 1,00 tot 30,00 als ik die iedere 7 dagen opnieuw aanbied loopt het behoorlijk uit de kla….. . Ik probeer maar met vaste prijs tot verkocht, dan betaal ik maar een keer 0,35 per kavel plaatsingskosten. Het veilen was natuurlijk veel leuker. En het klopt dat je niet normaal kunt communiceren met machine vertalingen enzo. Begrip voor de situatie is er zo wie zo niet.

Bericht 5 van 22
laatste antwoord

Re: Nieuwe voorwaarden, plaatsingskosten

Nou, ik ben er klaar mee! Ik ben alles van eBay af aan het halen. De kosten worden mij te hoog zo..

Bericht 6 van 22
laatste antwoord

Re: Nieuwe voorwaarden, plaatsingskosten

pzploef
Community-lid

Vandaag bericht gehad dat ik me moet aanmelden voor Betaaldiensten.

Leuk als je postzegelobjecten vanaf 1 euro verkoopt. Plaatsingskosten, transactiekosten, provisie, paypalkosten en dan willen ze ook nog dat je gratis verzenden aanbiedt. 

Ik denk dat einde verhaal is voor verzamelaars.

En Marktplaats is geen alternatief.

Wie weet een oplossing???  

Bericht 7 van 22
laatste antwoord

Re: Nieuwe voorwaarden, plaatsingskosten

Ik dacht ook dat ik de enige was. Hoera, geen PayPal kosten meer, dus gaat eBay dat zelf maar binnenharken. Was 10% wordt 11%+€0.35 en daarbij extra kosten voor betalingen buiten EU, €0.35 per aanbieding boven de 150 per maand. Wordt een dure hobby. Mijn laatste kavels staan nu online, zodra die afgelopen zijn is het bye bye eBay!

 

Bericht 8 van 22
laatste antwoord

Re: Nieuwe voorwaarden, plaatsingskosten

Het was al niks meer met al die problemen met pakketten sturen waarvoor je als verkoper uiteindelijk de rekening betaalt vanwege de kopersbescherming.  Marktplaats is ook niks meer omdat het draait om de advertenties van adverteerders waardoor je eigen aanbiedingen verdwijnen in de ruis. 

Andere dominante platforms zoals Amazon, Bol.com zelfde verhaal en voor als er problemen zijn hebben ze alle verantwoordelijkheid afgeschoven in de kleine lettertjes.

Ze doen maar, van mij zullen ze niet veel meer opstrijken als het beleid zo blijft.

Bericht 9 van 22
laatste antwoord

Re: Nieuwe voorwaarden, plaatsingskosten

Ik verkoop maar heel weinig op eBay maar ook als particulier word je aan alle kanten genaaid. Hogere veilingkosten, wisselkoers omrekenen doen ze zwaar in hun voordeel plus nog eens extra fee in het nadeel van de verkoper, etc etc etc. Ik ben er ook helemaal klaar mee. Nog een paar aanbiedingen momenteel en dan klaar.

 

Vond het al bizar dat ik over tweedehands producten volle mep BTW moet afdragen.

Bericht 10 van 22
laatste antwoord