annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Minimumverkoopprijs

theovanv
Community-lid

Hallo,


Ik koop/verkoop al meer dan 5 jaar via marktplaats, maar wil wat munten verkopen en zie dat soms via ebay leuk tegen elkaar op geboden wordt en daarom wil het hier ook proberen. Maar dan is het noodzakelijk om een minimumverkoopprijs in te stellen, anders moet ik de startprijs al erg hoog zetten om geen risico om een laag eindbod te krijgen, maar dan zal het bieden niet echt op gang komen. Ik kan alleen die optie nergens vinden bij nieuwe advertentie plaatsen. Maar het staat wel in de helppagina's en beschrijving. Maar als ik dan op google zoek kom ik een bericht van 6 jaar geleden tegen dat de minimumverkoopprijs niet meer bestaat. Hoe zit dit? Zonder dit heeft ebay weinig meerwaarde op marktplaats, want daar komen toch veel meer mensen. Zonder die minimumverkoopprijs moet ik of risico lopen door een lage startprijs te nemen, of een hoge prijs kiezen met het risico dat ik niet verkoop of er amper geboden wordt en dus voor niks advertentiekosten betaal. De minimumverkoopprijs is ideaal om het bieden op gang te krijgen, maar toch de garantie te hebben dat hij niet weggaat voor te weinig geld. Ik zou dus ook totaal niet snappen als dit verwijderd is. Er stond iets bij over eenvoudigheid en dat advertenties zonder minimum meer zouden verkopen, maar dat lijkt me dat je er dan zelf voor moet kunnen kiezen, je kan nu ook allerlei extra opties toevoegen.

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Minimumverkoopprijs

kopersbescherming
Community-lid

Op eBay.nl kunt u geen minimumprijs opgeven, de help loopt nogal eens achter de feiten aan.


Daarvoor moet u naar .com maar dan is PayPal verplicht, u mag niet teveel verzendkosten rekenen  en de veiling kosten zijn hoog.



Als u een startprijs van 1 euro met gratis verzenden opgeeft, zoals eBay dat graag ziet, dan verkoopt u inderdaad veel maar alleen voor veel te weinig.



Marktplaats is dan toch de aangewezen plaats.



Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Minimumverkoopprijs

theovanv
Community-lid

Dus eigenlijk geef je aan dat ebay totaal nutteloos is, zonde hoe ze zichzelf uit de markt hebben geprijsd dan.



En toen ik een advertentie hier wilde plaatsen werd ook gezegd dat PayPal verplicht is.

-- Bewerkt door theovanv op 28 Mar 2011 0:10 CEST
Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Minimumverkoopprijs

stephanthecollector
Community-lid

PP is inderdaad verplicht voor nieuwe verkopers, inderdaad erg vreemd helemaal als je alleen binnen NL wilt verzenden.



Als u een minimumprijs wilt instellen dan kan dat wel maar dan moet u aanbieden op ebay.uk of ebay.com


Ebay.nl heeft dit inderdaad al jaren niet meer

Bericht 4 van 4
laatste antwoord