annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mijn gevecht tegen ebay en paypal

Hieronder misschien een heel lang verhaal maar echt de moeite om te lezen voordat je besluit eBay en Paypal te gaan gebruiken

 

Ik heb eerder met een ander account op dit discussie forum beschreven hoe erg eBay en PayPal in elkaar steken en hun macht misbruiken om mensen onder druk te zetten

Vele berichten zijn verwijdert onder de noemer SPAM ! en dit account is de toegang tot de community geweigerd

Als ze bij eBay denken dat ze me zo simpel het zwijgen kunnen opleggen hebben ze het mis, want ik heb sterk het idee dat er nu een rood vlaggetje achter dat andere account staat

Maar wellicht hebben ze nu een paar cruciale fouten gemaakt

Ik ga nu proberen uit te leggen wat er allemaal gebeurd en gaande is

 

Het begint natuurlijk bij het idee om eens wat via ebay te gaan verkopen, de wereld ligt aan je voeten

Hierna kom je al snel uit bij de richtlijnen voor verkopers en kopers

Bij deze richtlijnen zegt ebay oa. dat het belangrijk is specifieke en duidelijke VERKOOPVOORWAARDEN op te stellen

En hier gaat het bij mij helemaal mis

Omdat ebay duidelijk de INDRUK wekt dat verkoopvoorwaarden geldig zijn heb ik deze dan ook specifiek en duidelijk beschreven bij met name kopen zonder track en trace

Je hebt overigens altijd de keuze om met of zonder track en trace te kopen bij mij

Maar je raad het al, ik kreeg op een gegeven moment de ene na de andere claim voor niet ontvangen objecten

Ik weet inmiddels dat deze koper in ieder geval 2 verschillende eBay accounts heeft welke 1 PayPal account delen

Hoewel het 12 verschillende veilingen zijn geweest is alles in 1 invoice betaald en dus als 1 pakket samengesteld

Ebay heeft uiteindelijk natuurlijk alles in het voordeel van de koper beslist en zo sta ik opeens €200 in het rood bij PayPal

( op deze firma kom ik later terug )

Maar zo makkelijk komen ze er bij mij helaas niet vanaf

Hierna heb ik hun tig keer de vraag gesteld wat hun definitie van verkoopvoorwaarden is waarnaar in hun eigen richtlijnen verwezen word

Ik heb vele reacties gekregen van hun maar nooit antwoord op deze vraag, de antwoorden die in deze reacties stonden hadden ook totaal niks te maken met mijn vraag, en op een gegeven moment ook helemaal geen reactie meer

We gaan verder zoeken

Hierna heb ik tegen elke beslissing van hun bezwaar aangetekend omdat deze beslissingen in strijd zijn met hun eigen richtlijnen en mijn verkoopvoorwaarden

En dat de koper weloverwogen en bewust heeft gekocht zonder track en trace volgens de voorwaarden welke in de advertentie stonden en nogmaals bij betaling van de invoice

Ook bij de invoice heb ik 2 verzendopties gevoegd

Maar dus toch 12 bezwaren in totaal van mijn kant

Ik krijg 12 verschillende antwoorden van 12 verschillende medewerkers in 3 verschillende talen

11 worden er afgewezen onder de noemer dat ik niet op tijd of geen tracking gegevens heb gestuurd ( ZUCHT )

Tot mijn grote verbazing word echter 1 bezwaar in mijn voordeel beslist en wel in heel netjes Duits ( ik zit op Nederlandse eBay )

Wederom een bericht naar eBay hoe het kan dat deze ene Duitse meneer wel van mening is dat mijn bezwaar terecht is

Het is uiteindelijk 1 en dezelfde koper die in een samengevoegde invoice alles in 1 keer heeft betaald

Het antwoord moet ik nog krijgen, deze vraag is doorgestuurd naar hun “relevante team”

Wordt dus vervolgd 

 

Nu naar PayPal

Natuurlijk gaat PayPal ook claimen

Ik heb ook bezwaar bij PayPal aangetekend omdat eBay in strijd heeft gehandeld volgens hun eigen regels en het terug betalen dan ook niet geldig is

Hun reactie komt er kort op neer, niet hun probleem los het maar op met eBay   

Ik betaal nog niet

Na diverse mails van PayPal ontvangen te hebben waarin hun vragen het negatief saldo zo SPOEDIG mogelijk aan te vullen, heb ik hun via mail gevraagd een ultimatum te stellen

Ik bedoel wat is spoedig, en dat moet ook gewoon volgens de Nederlandse wet, daar heb ik recht op 

Helaas geen reactie hierop van PayPal

Ik betaal nog niet

Ik besluit na een paar dagen toch een klein bedrag terug te storten om een reactie uit te lokken

Helaas nog steeds geen reactie

Nu verschijnt er een mail van een incasso bureau waarin staat dat PayPal een vordering voor incasso bij hun neer heeft gelegd

Het bedrag wat gevorderd word is echter hoger dan het bedrag wat ik PayPal werkelijk nog schuldig ben

( ik heb namelijk die kleine terugbetaling gedaan )

Paypal had dit makkelijk kunnen zien omdat er ettelijke dagen tussen zitten

Ik bel het incasso bureau en vertel hun dat de vordering niet klopt

Er zijn dan een aantal gegevens die ik hun zou moeten sturen en dan zou ik alleen het openstaande bedrag hoeven te betalen

Ik laat het incasso bureau weten dat ik het volledige bedrag wat gevorderd word meteen zal overmaken mits hun in hun dossier optekenen dat het bedrag te hoog is en PayPal nooit een ultimatum heeft gesteld

De vordering is naar mijn mening daarom niet geldig

Het teveel betaalde geld zal ik dan wel weer terugboeken

Ik betaal meteen zodat mijn goede wil word getoond en de aantekening erbij is vermeld

Ik mail Paypal weer hoe het kan dat het gevorderde bedrag te hoog is en waarom ik nooit een officiële aanmaning tot betalen heb gekregen

Volgens Nederlandse wetgeving moet dat

Een mail met SPOEDIG is echt niet voldoende

Ik meld ook dat hun hierin ernstig mijn rechten hebben geschonden en ik nooit de kans heb gekregen om te voorkomen met een incasso bureau in aanraking te komen met wie weet wat voor gevolgen dit in de toekomst gaat geven

Het antwoord moet ik nog krijgen

Word vervolgd

 

Alle verzendkosten zijn betaald met Paypal

Daar eBay onontkomelijk ( volgens hun ) bewezen is dat het niet is aangekomen

Hierop heb ik Paypal gevraagd deze terug te storten aangezien deutsche post mij een ondeugdelijk product heeft verkocht

Ik beroep me dan ook op de aankoop bescherming

Zo werkt het helaas niet bij verzendkosten

Ik moet contact opnemen met deutsche post

Laat maar !

 

Al met al weten beide bedrijven totaal niet waar ze mee bezig zijn

Ze verzuipen in hun eigen wirwar aan regels

Zakken vullen, dreigen en hun macht uitstralen is wat ze doen

Ze handelen dan ook vaak in strijd met hun eigen regels en erger nog de wetgeving

Hoe worden mensen of bedrijven genoemd die zichzelf boven de wet zetten ? ( precies )

De methode die beide hanteren geeft oplichters de vrije hand

Je gaat dan ook gegarandeerd geld verliezen

Je hoeft nooit hulp te verwachten, als het mis gaat mag je bloeden

 

Alle correspondentie is natuurlijk zorgvuldig door mij bewaard om dit dikke rookgordijn wat hun proberen te leggenvan te bedwingen

Ik denk dat hun nu wel een paar cruciale fouten hebben gemaakt

Dit zal echter onderzocht worden door een firma die er verstand van heeft

 

Sommige dingen heb ik niet bij naam kunnen noemen omdat dat in strijd is, let op, hun regels

 

Ik hoop dat jullie al een goed beeld hebben gekregen van deze beide firma’s

 

Groet

 

 

 

Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Re: Mijn gevecht tegen ebay en paypal

Het antwoord van Paypal wat weer totaal geen antwoord op mijn vraag is
1 Paypal ik heb niks gekocht
2 mijn vraag is waarom ik geen officiële aanmaning heb gekregen of een ultimatum waarvoor betaald moest zijn

Beste *****
Bedankt voor uw bericht.
Een PayPal account is niet gemaakt om negatief te staan en als u aankopen doet is het van belang dat u het negatieve tegoed op uw PayPal rekening zo snel mogelijk aanvult. In het geval dat PayPal de uitgaven die door ons voorgeschoten worden niet kunnen innen van uw gekoppelde bankrekening en blijft u negatief staan dan bestaat het risico dat uw account doorgestuurd wordt naar een incassobureau. Dit gebeurd pas nadat wij u per email en telefonisch contacteren met de vraag om de negatieve stand te herstellen.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u vragen of hulp nodig hebben, neem dan graag contact met ons op via *****
 
Met vriendelijke groet,
 
*****
Afdeling Incasso
PayPal
Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Re: Mijn gevecht tegen ebay en paypal

Beide firma’s weigeren pertinent mijn vragen te beantwoorden

Ze hebben hier grote fouten gemaakt maar weigeren toe te geven

Dus we gaan ze bellen

 

Stelletje criminele geldkloppers zijn het

Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Re: Mijn gevecht tegen ebay en paypal

Hoe is het uiteindelijk afgelopen? Heb je jouw recht kunnen halen?
Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Re: Mijn gevecht tegen ebay en paypal

albertix
Community-lid

Erg bekend verhaal. Zit al ruim 20 jaar op eBay en de voorlopers.

Ze beschermen koste wat het koste de kopers, ook de malafide. Wij als verkopers worden geacht volgcodes te geven, hoewel ook die totaal geen zekerheid bieden.

Ze dreigen met incassoo en meer en houden zich niet aan de nerderlandse wet, het zal ze een zorg zijn.

Ik heb dezelfde soort issues en zaken lopen, gaat me mogelijk honderden euro's kosten.

Ik houd er mee op, maar afscheid nemen van eBay en paypal wordt bepaald niet eenvoudig gemaakt...

Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Re: Mijn gevecht tegen ebay en paypal

Ik moet eerlijk zeggen dat Paypal naar mij toe altijd erg redelijk is geweest.

Maar speel wel mee volgens de regels nl altijd met track en trace verzenden!

ik vrees dat je eerder slachtoffer bent geworden van een uitgekookte koper dan Paypal of Ebay.

 

Ja Ebay is een wirwar, totaal ( opzettelijk?) ondoorgrondelijk en als je de weg niet weet een eindeloos verhaal. Maar jij als verkoper zult je moeten indekken. Verzendkosten zijn voor koper en altijd track and trace. Wellicht verkoop je wat minder omdat het duur is maar dat Verdien je weer terug door dit soort ellende te voorkomen.

 

Ik maak van alles foto’s artikel half ingepakt, helemaal ingepakt, met verzendlabel etc...

Bij aankoop film ik zelfs het openmaken van de doos. Een slimmerik heeft al eens getracht een lege doos op te sturen ipv een kostbaar juweel. Alles netjes opgelost, niet door Ebay die doet helemaal niets, maar wel door Paypal.

 

Helaas gaat dit systeem nu ook op de schop en neemt Ebay de Paypal claims over omdat er niet meer rechtstreeks aan de verkoper wordt betaald maar aan een tussenrekening van Ebay. Nu heb je echt helemaal geen bescherming meer!

 

Je betaald aan Ebay maar die is geen verkoper, dus je staat met lege handen 
aypal keert wel aan Ebay uit.

Je verkoopt en klant betaald met Paypal maar niet aan jou maar aan Ebay? Dus als verkoper ben jij geen enkele partij meer voor Paypal Je bent volledig afhankelijk van de welwillendheid van Ebay.

 

ik zou zeggen let nu maar helemaal op,ook al verstuur je met track en trace. Je staat op alle fronten buiten spel.

Bericht 6 van 6
laatste antwoord