annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Is Ebay verkoop drastisch aan het kelderen?! Gene verkoop en wel kosten!

Anonymous
Niet van toepassing

Ik ben nu iets meer als een jaar geregistreerd verkoper, en doe er alles aan om nette betrouwbare en duidelijke advertenties te maken. Ben zelf liefhebber van oud speelgoed en zit zelf dagelijks op Ebay NL + COM
Nu heb ik in de afgelopen drie/vier maanden meer als 100 verschillende advertenties geplaats, zowel op ebay.nl als op ebay.com
en wellicht één of twee keer iets verkocht!
Als ik naar mijn overzicht kijk in "Mijn Ebay" kan ik ieder keer zien dat mijn advertenties gemiddeld tussen de 4 en 8 keer  bekeken worden, met af en toe een uitschieter van 11 keer.
Heb wel een hoop kosten aan Ebay + Paypal.
Ik heb vanalles gedaan om  te kunne verkopen, prijzen aangepast, tweetalige omschrijvingen, de laagste verzendkosten...etc
Maar tevergeefs niets verkocht de afgelopen twee maanden.

Nu is dat ontzettend frustrerend aangezine het een hele hoop tijd kost om een advertentie te maken, teksten, foto't verzend+ betaalinfo etc.

Wat ik me nu afvroeg, doe ik nu iets verkeerd of is Ebay bergafwaards aan het gaan.
Als ik bijvoorbeeld kijk in de categorie speelgoed/oud speelgoed/ robots etc dan zie ik alleen maar "0 biedingen", "Buy it now" "0 biedingen"0 biedingen"0 biedingen........

Het kan toch niet zo zijn dat je 50 advertenties per maand op Ebay.nl + ebay.com zet en dat er maar tussen de 4 en 8 mensen op de hele wereld zijn die je advertentie hebben gezien!!!!

Als ik als verzamelaar iets wil kopen is wordt er de hoofdprijs gevraagd en nu ik zelf verkoper ben raak ik nog niets kwijt op ebay al zet ik het er gratis op!!

Marktplaats precies hetzelfde resultaat, alleen daar zitten meer 1 euro bieders en fakebieders!

 

Iemand suggesties of gelijke ervaringen???

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Is Ebay verkoop drastisch aan het kelderen?! Gene verkoop en wel kosten!

Ja

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Is Ebay verkoop drastisch aan het kelderen?! Gene verkoop en wel kosten!

Hallo

 

Ja klopt, ik zit met hetzelfde. Al zet je er nog zoveel op. Nog ver onder de prijs van de concurent. Het maakt niks uit!!

 

Verkopers met veel feedbacks, die veel verkocht hebben, goede reputatie hebben. Gaan ALLEMAAL voor jou. 

 

Als nieuwkomer hoef je er niet eens aan te beginnen, daar ben ik inmiddels ook achter. Ik denk erover om de boel op te doeken hier op ebay, het heeft geen enkele zin, gaat alleen om geld. Nu vangen ze dubbel. Nieuwkomers die er zakken met geld in steken en de topverkopers die heel veel blijven verkopen omdat ze alle voorang krijgen.

 

Op vragen krijg je geen fatsoenlijk antwoord meer, steeds hetzelfde standaard antwoord. Nemen niet eens de moeite om je punt door te lezen. Wel heel erg jammer allemaal. 

 

 

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Is Ebay verkoop drastisch aan het kelderen?! Gene verkoop en wel kosten!

Ebay is met zijn strenge nieuwe regels de verkopers aan het opjagen/wegjagen. We zitten ALLEMAAL met gezeik vanwege dat defect systeem en raken er helemaal gek van. Ik heb op 2 van de 3 accounts een lagere status en verkoop daarom ook significant minder. We hebben er allemaal last van, behalve de grote jongens (toys r us etc).

 

Wat Ebay nogal eens vergeet is dat het groot is geworden doordat verkopers ook kopers zijn. Nu ze de verkopers allemaal op de kast jagen, vertrekken deze bij grote getale en verliezen ze daardoor ook weer kopers. Dat de Nederlandse site überhaubt nog bestaat en onderhouden wordt is mij een raadsel, volgens mij wordt er nog geen sok op verkocht.

 

Beste advies wat ik je kan geven is het uitzitten, wellicht trekt het weer aan; maar wellicht ook niet.. Zet iig niet al je pijlen op Ebay en promoot je eigen shop waar je kan bij verkopen.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord