annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Het failliet van eBay.nl

2201wl
Community-lid

Het zat er aan te komen.  De verhogingen van de verkoopprovisie komen niet uit de lucht vallen. Ebay.nl doet het slecht en om toch aan de omzet (en winst) te komen gaan ze de verkoopprovisie drastisch verhogen. Al met al geen slimme strategie, want je jaagt steeds meer verkopers weg en je moet op een gegeven moment de provisie blijven verhogen om je doelstellingen te blijven halen. Iemand die iets van management weet, weet ook dat het soms beter is om toegankelijker te worden door prijzen juist te verlagen om zo omzet (en uiteindelijk ook de winst) te verhogen. Maar de laatste jaren lijken ze bij eBay volkomen de weg kwijt. Samen met Paypal (kopersbescherming!) doen ze er alles aan om het de verkopers zo lastig en onvoordelig mogelijk te maken. Het is het eigen graf graven. Ebay Nederland doet het al slecht en zal door deze nieuwe paniekmaatregelen alleen maar verder in het moeras zakken. Ik heb vandaag maar een bedrijfje opdracht gegeven om voor mij maar een webwinkel te gaan ontwerpen. Jammer dat het zo moet.

Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

Het failliet van eBay.nl

Als je een eigen webwinkel hebt, zul je wel dwaas veel aan marketing moeten gaan doen (adwords, mailinglist, twitter, weblog, topadvertenties op Marktplaats, et cetera). Hard werken, hoge kosten, met geen enkele garantie op succes.



ps Ebay maakt bijna 1,9 miljard dollar winst in de laatste 12 maanden. Dat faillissement laat nog wel even op zich wachten. 🙂



pss


Ik zie dat je een bijzonder product verkoopt. Dan is een eigen site nog niet zo gek. Maar waarom niet eerst proberen met een Squarespace, Mijnwinkel of Luondo ipv dure eigen bouw?


-- Bewerkt door admul op 7 Jun 2011 0:25 CEST

-- Bewerkt door admul op 7 Jun 2011 0:27 CEST
Bericht 2 van 3
laatste antwoord

Het failliet van eBay.nl

goedenmorgen,


 


OP heeft het over der situatie van ebay


Nederland en niet over de situatie van ebay


overall.


 


En sinds een paar jaar heeft bij mijn


weten Ebay Nederland ook geen direktie


meer en zelfs hier op de prikborden


geen Nederlandse moderator maar


een Belg die ver weg van huis ( Dublin )


even de Nederlandse prikborden er ook


nog even bij doet, hij is namelijk ook


moderator op de prikborden van Ebay België


 


Ja en vanochtend zie ik als ik naar mijn ebay


ga opeens een bericht van ebay met


een balkje. is dit soms een Quizzvraag?


of een dag van te voren de uitgeslapen ebayers


tot denken te zetten zodat ze het mededelingenbord


gaan lezen? Want morgen is het zover!


 


al die verkopers die nog niet bij de tijd


waren die gaan het natuurlijk vroeg of


laat wel merken! Het is je allemaal wat.


 


groetjes en iedereen een prettige dag,


 


Niek

Bericht 3 van 3
laatste antwoord