annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

verkeerd artikel geleverd, en verzendkosten

mardevries
Community-lid

Hallo. Ik heb een papegaaien kooi gekocht bij een verkoper in duitsland. vorigjaar kocht ik ook een kooi bij hem en toen was het wel goed, dus ik dacht ik koop fijn weer een kooi bij hem. De kooi die ik nu kocht was 100 euro en de verzendkosten 85 euro. maar dan nog was het goedkoper als hier in de winkel dus dan had het een goede koop geweest. Ik heb direct betaald en ik kreeg gister de bestelling bij huis. Nu heb ik dus een geheel andere kooi gekregen als dat op de fotos staat en de kooi is beschadigd en incompleet. Dus ik heb ik contact opgenomen met de verkoper en gevraagd hoe we dit kunnen oplossen, maar hij heeft alleen maar gevraagd of ik hem de artikel code op de doos even wilde doorgeven en daarna heeft hij nergens meer op gereageerd. wel kreeg ik nog even een berichtje met zijn levering voorwaarde. waaruit blijkt dat als het artikel niet klopt dat ik het wel terug mag sturen maar dat die koste dan voor mij zijn.


Ik heb ondertussen ook ontdekt dat hij geheel geen nieuwe kooien verkoopt maar dat het kooien zijn die al geretourneerd zijn naar de groothandel, dat verteld hij er niet bij als hij ze aanbied. Tja nu heb ik dus het vermoeden dat hij heel goed weet wat hij doet "ook door middel van zijn feedback doorlezen" en dat hij dit soort stunts vaker uithaalt maar dat de meeste kopers het er bij laten zitten. Ik kan echter niets met deze kapotte, kleinere en andere kooi als dat hij mij heeft voorgespiegeld bij de verkoop dus ik voel mij redelijk vern...t door deze verkoperX-(.


en kan dit ook hard maken door middel van foto's. moet ik dan toch opdraaien voor de verzendkosten???


Groeten Miranda

Bericht 1 van 22
laatste antwoord
21 ANTWOORDEN 21

verkeerd artikel geleverd, en verzendkosten

ebygumt
Community-lid

Sommige creditcards verzekeren de aankoop nog tot 1 jaar na aankoop.



Als u met PayPal betaald hebt via een dergelijke creditcard kunt u daar nog terecht voor een chargeback, er vanuit gaand dat de aankoop niet langer dan een 1 jaar geleden was.



Hebt u op een andere manier betaald dan kunt u niets meer doen.



Als u een gegarandeerde garantie wil moet u niet op een vluchtig medium als eBay uw aankopen doen.



U bent hier afhankelijk van de goede wil van de betreffende verkoper en van uw creditcard zoals omschreven.



Er bestaat ook nog zoiets als kopersbescherming van PayPal maar dat is vooral marketing.


Bericht 2 van 22
laatste antwoord

verkeerd artikel geleverd, en verzendkosten

mardevries
Community-lid

Hoii, bedankt voor de reactie. Ik heb dus betaald met paypal en gister heb ik het artikel ontvangen. Waar ik vooral mee zit is die verzendkosten. die verkoper weet gewoon wat hij doet, hij verstuurd mij iets heel anders en als ik dat wil ruilen of terug sturen moet dat volgens hem op mijn kosten. en zo hoopt hij dat ik genoegen neem met de prut die hij gestuurd heeft.


Maar is dat ook echt zo? heeft e-bay hier regels over? Overigens kan ik mij niet voorstellen dat er in de duitse wet geen regels voor zijn. het is een bedrijf ook nog, dus ik ga nog even wat huiswerk doen.

Bericht 3 van 22
laatste antwoord

verkeerd artikel geleverd, en verzendkosten

martijn@ebay.com
Community-lid

Hoi,


 


Hellaas voor u heeft de verkoper hier gelijk:


 


Als u het product terugstuurt moet de verkoper alle kosten, behalve de kosten voor het terugsturen v...


 


Vergeet trouwens ook niet dat om je geld via de paypal kopersbescherming terug te krijgen dat je dat item traceerbaar terug dient te sturen, maar hier kan u best even contact over opnemen met paypal, want ik ben daar geen expert in.  


 


meer info over uw rechten en plichten


Met vriendelijke groet, Martijn
Bericht 4 van 22
laatste antwoord

verkeerd artikel geleverd, en verzendkosten

mardevries
Community-lid

Hallo Martijn. Kijk het gaat mij er gewoon om dat die verkoper de boel misleid. jij bent van e-bay begrijp ik. dit is het artikel nr.390326634402. en hier staan fotos met uitleg www.soul-mates.nl/amazone.htm


Het gaat er om dat hij mij een andere kooi geleverd heeft als dat hij doet geloven in zijn advertentie.



Die man zegt nu in een berichtje van tsja het is wat je gekocht hebt hoor. Maar dat is pertinent niet het geval. en dan zwijg ik nog over de staat waarin het verkeerd.


Afgezien van het feit dat het het heel onterecht is als je vervolgens opdraait voor kosten terwijl je dus misleid bent. vraag ik mij toch af wat jullie belijd hier in is. Wand dit is gewoon de boel verne...n


En aan zijn feedback te zien ben ik niet de enige.


Groetjes..



Bericht 5 van 22
laatste antwoord

verkeerd artikel geleverd, en verzendkosten

Hallo,Als een verkoper het verkeerde artikel opstuurt,is hij verantwoordelijk en moet hij het kosteloos vervangen.Gezien zijn feedback,1 op de 35 klanten is ontevreden,zal je van die meneer niets hoeven te verwachten.Als je die kooi terugstuurt,ben je alles kwijt.


Je hebt nog even de tijd om bij paypal te informeren.


Eigenlijk hoort zo`n verkoper van ebay verwijderd te worden.


Succes! 

Bericht 6 van 22
laatste antwoord

verkeerd artikel geleverd, en verzendkosten

mardevries
Community-lid

Hallo Anja, staat dat ook ergens te lezen op e-bay?


Ik denk dat ik vandaag maar een claim neer leg bij pay-pal. De verkoper blijft gewoon van mening dat het geen misverstand is en dat hij de juiste kooi heeft verzonden. in zijn laatste berichtje liet hij weten dat ik maar even bellen moest; dan kon hij het wel beter uitleggen. Nou daar begin ik maar niet aan want hij heeft gewoon de boel belazerd.punt! En zoals ik al dacht hij gebruikt nu zijn l*lkoek verhaal van jahh als die opvang rand er om zit dan zijn het de zelfde maten als de binnenmaat van de grote kooi. Als hij eerlijk is dan had hij bij iedere foto neer moeten zetten dat het niet om die grote kooi met goed sluitwerk ging maar het kleinere type zonder goed sluitwerk. maar hij heeft het er gewoon om gedaan, dus ik heb even genoeg van die knakker. Ik ga nog eens zoeken hoe ik een e-mail kan verzenden naar het beheer van e-bay.


Bedankt in ieder geval. groetjesss:-)

Bericht 7 van 22
laatste antwoord

verkeerd artikel geleverd, en verzendkosten

Het is mij 4 keer overkomen,dat ik iets anders kreeg,uit u.s.a,indonesie,taiwan.Na een mailtje,soms met foto kreeg ik het bestelde product en mocht het andere houden,zonder extra kosten.Maar daar was geen kooi bij:-).


Als je de voorwaarden bij die duitse verkopers leest,een enorm verhaal, deutsche grundlicheit,staat ook iets van kosteloos,maar mijn duits is slecht.Bij jouw verkoper staat dat verhaal niet.Toch is het een mooie site,ik begrijp niet dat hij mag blijven verkopen.cq belazeren.


Geef de moed niet op,blijf het proberen.Probeer je geld terug te krijgen.


Fatsoenlijke verkopers reageren dus wel normaal,en geven of geld terug,of sturen het bestelde product op.Heb je al bij die verkoper om  geld gevraagd?


Groetjes


p.s. als je een krabpaal had gekregen,ipv die kooi,had hij dan ook zo gereageerd.Het blijft een foute levering.

-- Bewerkt door 035anja035 op 7 Jul 2011 10:34 CEST
Bericht 8 van 22
laatste antwoord

verkeerd artikel geleverd, en verzendkosten

mardevries
Community-lid

bedankt voor je advies Anja. ik heb zojuist mijn schoonzus gevraagd om alles nog even te lezen voor mij, zij is Duits dus dat helpt vast.


De verkoper heeft mij ondertussen weer gemaild en aan mij gevraagd wat ik wil voorstellen om het op te lossen. Ik kan mij vergissen, maar daarmee geeft hij toch wel toe dat hij fout zit. ;\ Ik heb in ieder geval een voorstel gemaakt voor de verkoper en dat stuur ik straks vertaald naar hem toe. en dan maar weer afwachten.


In ieder geval bedankt voor de feedback Anja.


PS. ik heb e-bay ook al verslag gedaan van dit avontuur, dus ik ben benieuwd hoe dit opgepakt wordt.


groetjesss



Update: ik heb e-bay dus een bericht gestuurd en alles verteld.


Voor wie dat nog nooit gedaan heeft. je krijgt wat multiple choice vragen die je moet aanvinken en dan krijg je uiteindelijk een formuliertje waarin je een berichtje kunt typen, en dat heb ik dus gedaan. Nu kan ik dus vertellen dat er geheel helemaal niemand heeft gelezen wat ik heb geschreven. ergens aan de andere kant van het systeem is er een standaard e-mail uitgerold en dat is door gestuurd naar mij, wel met een naam er onder maar er is dus geen persoon die inhoudelijk de e-mailtjes leest. dus dat is naar alle waarschijnlijkheid de reden waarom dit soort verkoop methodes niet worden afgestraft.



Er stond O.A. ook in de e-mail dat als er een probleem is dat ik dan contact moet opnemen met de verkoper of een geschil moet openen. Ach dat wisten we nog niet;-) en de e-bay-martijn die mee heeft gelezen afgelopen dagen zal ook niet meer reageren omdat het juridisch gezien niet verstandig is om hier een uitspraak over te doen. Tsja 😐


Dus ik open mijn geschil nu en ik zal aan het eind van de rit zeker een negatieve feedback achter laten voor de verkoper. Maar zolang de verkoper ook wel positieve feedback krijgt kan hij gewoon door gaan zoals hij gaat. En e-bay weet van niets want niemand leest de klacht.

-- Bewerkt door mardevries op 7 Jul 2011 13:59 CEST
Bericht 9 van 22
laatste antwoord

verkeerd artikel geleverd, en verzendkosten

martijn@ebay.com
Community-lid


de e-bay-martijn die mee heeft gelezen afgelopen dagen zal ook niet meer reageren omdat het juridisch gezien niet verstandig is om hier een uitspraak over te doen.


 


Hoi,


 


Mijn excuses voor het misverstand, maar ik ben slechts de moderator van deze forums. Het is mijn taak om er op toe te zien dat het forum beleid wordt nagevolgd en zal nooit een uitspraak over dit soort zaken doen.


 


Wel kan ik tips geven over hoe u best te werk gaat en zoals ik u al aangaf in mijn vorige post kan die verkoper legaal gezien eisen dat u dat item op uw kosten terugstuurt.


 


Ik kan u dus aanraden om in het vervolg grondig de verkoper zijn verkoops- en retourvoorwaarden lezen (sommige verkopers accepteren ook de retourkosten, maar lang niet allemaal) en er altijd rekening mee te houden dat er iets fout kan lopen.


 


Het advies van onze klantendienst om contact op te nemen met de verkoper en even te kijken wat deze u voorstelt of indien nodig een geschil te openen lijkt mij dus van toepassing hier.


 


Ik zou trouwens ook zeggen om nog even de reactie van de verkoper af te wachten alvorens over te gaan tot het geven van negatieve feedback. Wie weet, misschien geeft hij wel zijn fout toe en krijgt u alsnog de correcte kooi zonder enige meerkost.


 

Met vriendelijke groet, Martijn
Bericht 10 van 22
laatste antwoord