annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

heb advies nodig

lis0031
Community-lid

Beste mensen


dagen geleden heb ik in Antwoordcentrum een verhaal opgeschreven onder de titel"Staat ebay ongehoord praktijken toe door te zwijgen als koper om hulp vraagt?" Ik heb wat reacties gekregen met tips maar ik ben nog niet klaar en weet  niet wat ik kan of moet doen.


Ik had dus op 17 en 22 februari een verzoek om onderzoek bij ebay gedaan omdat ik schill bieding vermoed bij een engels verkoper bij wie ik achter elkaar 7 stuks porcelein heb gekocht. Ebay heeft nog  geen reactie gegeven en de verkoper zegt van niets te weten, heeft ebay gebeld dat zegt dat het klopt en tenslotte heeft 10 pound korting gegeven op de portokosten waardoor ik nu alleen denk dat ik 18 pound of zo duurder ben door oneerlijke bieding.


 


Helaas door dit helemaal heb ik zelf geen zin meer om door te gaan noch met de aankop van de 2 stuks waar ik  mijn inziens gegrond twijffels over heb noch met de aankoop van de andere 5 stuks waar ik eerste geen twijffel over had. Ik koop dingen voor mijzelf en nu zal er een vervelend verhaal kleven aan de stukken porcelein waardoor het leuk er vanaf is.


De verkoper heeft net geschreven dat ik het geld moet overmaken binnen 24 uur  voor alle 7 of anders voor 5 en de andere 2 zet ze weer in de verkoop.(koop is gesloten 16 februari ongeveer 22 uur) .


 


Ik heb nog  geen reactie van Ebay waardoor ik denk dat zowel kopers als verkopers aan hun lot worden overgelaten. Doorgaans betaal ik alles direct na aankoop maar nu denk ik dat ik na betaling gewoon eens ben met de situatie en het voorstel van de verkoper en daarna niets meer kan veranderen. In het geval dat het iets uitmaakt het betreft een bedrag van bij elkaar net boven 280 euro.


Wat zijn mijn  plichten en mijn rechten op dit moment?


bedankt voor het lezen van mijn verhaal


Lis

Bericht 1 van 2
laatste antwoord
1 ANTWOORD 1

heb advies nodig

omtekunnenreageren
Community-lid

Het ziet er toch wel echt als shill bidding uit, wel een beetje dom van deze verkoper, u als zo een goede klant van zo veel items een beetje lopen schofferen. Of de verkoper werkelijk eBay heeft gesproken valt niet na te gaan, hier is dat inderdaad helemaal niet mogelijk. Maar eBay zal geen enkele inhoudelijke informatie geven en zich uitsluitend tot nietszeggende formuleringen beperken.



Gezien het feit dat eBay u niet middels een reactie heeft geholpen en gezien het feit dat u slechts een aantekening zou kunnen krijgen als u niet betaalt die dan nog door de verkoper via melding niet betaald moet worden aangevraagd, iets wat ik niet verwacht gezien de shill activiteiten, en gezien het feit dat u van deze aankoop zoals u zelf zegt niet meer kan genieten door de nare nasmaak van fraude, zou ik zelf me beperken tot het melden van deze verkoper voor shill bidding.


Bericht 2 van 2
laatste antwoord