annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

goederen beschadigd na aankoop, voor verzending

rolf9753
Community-lid

Deze situatie deed zich voor: ik had een winnende bod op een item en heb dit betaald. Een paar dagen later kreeg ik een bericht van de verkoper dat hij het item beschadigd had en het daarom niet meer kan verkopen en opsturen. Hij heeft het volledige bedrag terug overgemaakt naar mij. Ik vraag mij het volgende af:



- is het voorwerp mijn eigendom (1) na sluiting van de veilingstermijn, of (2) na betaling of (3) pas wanneer ik het item in bezit heb?


- in geval van 1 of 2: is dit een reden om de koop ongedaan te maken en mij 'schadeloos' te stellen door het aankoopbedrag inclusief verzendkosten terug te boeken?



Omdat ik uiteraard liever het product heb dan het geld (anders had ik 't item immers niet gekocht) heb ik het gevoel niet schadeloos gesteld te zijn. Was het item al van mij en is er sprake van vernieling en heb ik (in theorie) recht op schadevergoeding? Zo ja, hoe groot? Het aankoopbedrag? Het bedrag om een nieuw item aan te schaffen?



Ik ben benieuwd naar uw idee.

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

goederen beschadigd na aankoop, voor verzending

stephanthecollector
Community-lid

U koopt een item, die u vervolgens betaald, volgens de verkoper is het item beschadigd geraakt dus betaald hij u het volledige bedrag terug, wat heeft u liever? een beschadigd object of uw geld terug? Dus u bent volledig schadeloos gesteld, u heeft er immers geen cent op verloren!!



Sprake van vernieling is er dus zeker niet! en u heeft dus ook geen recht op enig andere vergoeding dan hetgene dat u heeft betaalt!


Bericht 2 van 5
laatste antwoord

goederen beschadigd na aankoop, voor verzending

abeldoorn
Community-lid

u bent hier niet in de usa waar je uit alles kan proberen een slaatje te slaan. Het lijkt me sterk dat u schade heeft geleden over iets waar je binnen no time weer je betaling voor terug hebt.


Dat je het zelfs in je hoofd haalt om aan schadevergoedingen te denken.

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

goederen beschadigd na aankoop, voor verzending

rolf9753
Community-lid

Hoho, rustig aan. Ik vroeg alleen wanneer een object van eigendom wisselt. Het lijkt me dat dat het geval is wanneer de koop overeengekomen is en de koopsom betaald is, maar dat weet ik niet zeker. U wel?



Daarna vroeg ik mij af wat er gebeurt wanneer iemand mijn eigendom beschadigd. Heb ik dan recht op de aankoopprijs, ook al ligt die ver onder de vervangingswaarde van het object?



Zuiver hypothetisch 🙂 En als ik me wat in m'n hoofd wil halen staat dat me vrij. Groeten!

Bericht 4 van 5
laatste antwoord

goederen beschadigd na aankoop, voor verzending

stephanthecollector
Community-lid

wie mag die iemand dan wel zijn die uw item beschadigd heeft?

Bericht 5 van 5
laatste antwoord