op 01-01-2012 09:39
Ik heb iets gekocht in buitenland, na 20 dagen niet ontvangen..
Ik bij paypal een terugvording gevraagt en verkoper boekt het geld terug.. Hij vraagt om aub geen negative fb te geven.
Maar ik heb zoiets als men geen goederen ontvangt na zoveel dagen het geen positieve koop is.
Dus ik geef hem negatieve FB en zeg daarbij wel dat ik geld terug heb gehad en na zoveel dagen niet ontvangen heb.
Vervolgens krijg ik van hem een berichtje dat ik hem schaad daarbij. en dat ik dat niet moest doen.
Nu komt het..
Hij gaat bij ebay een zaak openen dat ik niet betaald heb :S
Terwijl ik dat dus toen wel had gedaan. Moest het voor de 25e december betalen anders zou ik een aantekening krijgen...
Ik ga dus niet weer betalen voor een object wat ik eerst betaald heb, geld terug gekregen heb en FB is gegeven.
Bericht naar Ebay gestuurd en krijg van hun geen antwoordt..
Wat gebeurt er nu.. Het is de 25e december voorbij. zaak gesloten en ik heb 2 aantekeningen .
Ik heb dus nu 2 aantekeningen. De verkoper zijn negatieve FB is verwijderd.
Dus Verkoper levert de spullen niet, krijgt vervolgend geld terug. Ik geef hem FB.. vervolgens gaat hij weer een zaak openen en dat ik niet betaald heb.. en gaat zijn negietve FB en de koper krijgt 2 aantekeningen....
Dit is wel erg krom systeem zo. Dat uiteindelijk de koper alsnog de L*L is.........
op 01-01-2012 09:56
allreerst de beste wensen en ook aan iedereen
die hier post en meeleest.
Ja inderdaad erg krom, maar ja wat ik hier door
al die jaren wel geleerd heb om zo weinig mogelijk negatieve
feedback aan een verkoper te gaan geven, alleen
als het echt niet anders kan.
En negatieve feedback geven zou ik in jou geval
zeker niet gegeven hebben omdat je er uiteindelijk
geen geldelijk verlies hebt geleden, toegegeven
je bent je geld wel een aantal weken kwijt geweest
maar dat heb je dus terug.
Ja en dat jij nu uiteindelijk met een negatieve
aantekening opgezadelt zit is natuurlijk erg wrang.
en ebay's policy in deze lijkt dus wat mij betreft
helemaal nergens op.
Maar ja laten we het jaar maar positief beginnen
door te melden dat er nog genoeg goede verkopers
hier overblijven waar je wel goed zaken mee kan doen.
groetjes Niek
op 01-01-2012 13:00
Goedemorgen,
ik vind het zeer triest dat je die verkoper een negatief hebt gegeven, je schaadt hem er inderdaad heel erg mee, terwijl er bij u niks aan de hand is (geen geld kwijt).
Je gaat er ook maar vanuit, door de verkoper een negatief te geven, dat deze oneerlijk zou zijn.
Wel eens overwogen dat de verkoper uw product wel heeft opgestuurd maar dat deze.... door een postbode achterover is gedrukt.... door een postbode bij een verkeerd adres is bezorgd ... nog bij de douane ligt .... door de douane in beslag is gonomen .... indien van toepassing) door een huisgenoot is aangenomen en vergeten is dor te geven (klinkt ongeloofwaardig maar al zo vaak gehoord) .... niet door uw brievenbus paste en nu op het postkantoor op u ligt te wachten ... (en het afhaalberichtje door de postbode is vergeten).
Zomaar wat mogelijkheden die allemaal heel erg makkelijk kunnen voorkomen, buiten medeweten van de eerslijke verkoper om. Hij betaald u direct terug (als hij oneerlijk was geweest had hij dat ook niet hoeven doen), dus hij is zijn product kwijt en heeft er geen betaling vor gehad, en hij moet u maar geloven dat u het echt niet gehad heeft. En als dank voor zijn eerlijkheid en medewerking wordt hij door u beloond met een negatieve feedback. En voor ebay betekend dat, dat hij potentiel geschorst kan worden, zijn betalingen langer kunnen worden vastgehouden, hij lager in zoekopdrachten kan komen en dus minder verkoopt etc. En dat allemaal voor iets waar de verkoper (als die inderdaad eerlijk zou zijn) in zijn geheel niks aan kan doen.
En dat geschil, tja, dat heeft u zelf over u afgeroepen. De verkoper heeft u een product gestuurd waar u niet voor betaald heeft (hij heeft u uw geld terug tegeven), en zo'n geschil is de enige mogelijkheid die een verkoper nog heeft om een onterechte negatieve feedback ongedaan te maken. Als u die niet gegeven had, had de verkoper niet zo'n geschil hoeven te starten.
-- Bewerkt door abeldoorn op 1 Jan 2012 13:03 CETop 01-01-2012 13:05
Dat heb je prima verwoordt!
op 01-01-2012 13:09
Kijken naar al de door u gegeven feedbacks snap ik niet wat u uberhaupt op ebay doet. Vrijwel iedereen krijgt van u een negatief of neutraal....
op 01-01-2012 14:35
Beste Eduard,
de laatste 5 jaar ontvang ik dus hier werkelijk
alles wat ik koop op ebay, ja en dat duurt
dus ook geen 20 dagen.
Ja we hebben hier ook weer met Paypal van doen
en verkoper reeageert volgens koper enkel met
door het geld terug te storten, en met het
verzoek hem geen negatieve feedback te geven.
Nu Eduard met zo een antwoord zou ik dus ook
niet zo heel gelukkig zijn, ik betaal voor iets en dan
wil ik het ook ontvangen, en als er iets onverhoopt
kwijt is geraakt dan neem ik ook nog zelf het
verlies als het onverzekerd is verzonden.
Maar hier nu zo voor te doen of de vragensteller
hier alles aan toe te rekenen is waag ik te
betwijfelen. een beetje verkoper zou koper
geinformeerd hebben wanneer die het gekochte
verstuurd heeft en dat mis ik dus in het verhaal
van de vragensteller.
groetjes Niek
PS mijn laatste negatieve feedback dateert
van meer dan 5 jaar geleden, en dat was
dus een verkoper die na 3 verzoeken daartoe
geen betalingsgegevens stuurde, nu als
mij dat nu zou overkomen heeft het geen enkele
zin meer om negatief te geven omdat in
de optiek van ebay enkel betaling telt.
dat je voor jan met de achternaam in zo een
geval hebt geboden en alle moeite gedaan
heb om de transaktie af te wikkelen doet
er volgens ebay niet meer aan toe.
op 04-01-2012 21:36
@abeldoorn en enschede,
Dus volgens jullie is het mijn schuld min of meer dat ik een aantekening krijg ??? :S
Ik heb de planten niet gehad en na zoveel dagen heb ik het recht om mijn geld terug te vragen omdat hij in gebreke is gebleven.
Ook als de post ze kwijt raakt is het mijn schuld ? Nee, vind ik niet. Ik heb mijn plicht gedaan om het te betalen dus ik verwacht dat ik mijn spullen krijg.
De verkoper moet maar bewijzen dat hij ze gepost heeft bv door een track nummer o.a.
Als hij gaat vragen om geen negatieve fb te geven, heb ik andere gedachten.
En fb is volgens mij hoe de koper het ervaart met de verkoper. anders heeft het ook geen zin om fb te geven.
En dat hij vervolgens een claim gaat indienen. Is natuurlijk krom. Vervolgens krijg ik dus een aantekening en zijn negatieve fb komt te vervallen.
Bjorn
op 05-01-2012 10:03
"7 "
als hij aan jou vraagt om geen negatieve feedback
te gaan geven, en het aankoopbedrag teruggestort
heeft op je paypalrekening, dan had verkoper
op zijn minst uitleg moeten geven hoe het met
de aflevering gegaan is en waarom dat naar alle
waarschijnlijkheid niet gebeurd is. wellicht was
de plant in een dusdanige conditie dat aflevering
geen enkele zin meer had.
Ja en recentelijk worden paypalbetalingen 21 dagen
vastgehouden op Ebay Duitsland voordat het op de rekening van
de Duitse verkoper wordt bijgeschreven. wellicht is
dat de oorzaak dat het hier is misgegaan, Ik
weet niet waar jij de plant hebt gekocht maar
ik vermoed dat dat op Ebay Duitsland gebeurd is.
En je hebt als koper volkomen gelijk dat dit
geen prettige koopervaring is geweest.
Ja en het blijft krom dat jij een negatieve aantekening
gekregen hebt daar blijf ik dus bij en ik zou daar
maar eens met ebaycustomersupport over gaan kontakten
en kijken hoe die dit motiveren. graag het antwoord
van ebay op je vraag hier ook even melden dan blijven
wij ook op de hoogte.
groetjes Niek
op 06-01-2012 01:56
Natuurlijk heb je het recht je geld terug te vragen en dat heb je toch ook van de verkoper zonder gezeur gekregen.
En verder ga ik in herhaling vallen met alle mogelijke redenen waarom het niet bij je aangekomen kan zijn en wat geheel buiten de verkoper om kan zijn.
En ik val ook in herhaling als ik naar je gegeven feedback profiel kijk en je wel erg vaak ontevreden ben om de meest uiteenlopende redenen
op 06-01-2012 10:19
Beste Eduard.
als ik bij jou wat koop en ik heb na 20 dagen
iets niet geleverd gekregen, dan volstaat echt
niet alleen dat jij het geld terugstort op mijn rekening
maar dan wil ik toch wel uitleg hebben waarom jij
het gekochte niet levert.
Als jij vindt dat koper hier dan zonder gezeur
zijn geld teruggekregen heeft dan ga jij voorbij
aan het feit dat een koper het betaalde echt wil
hebben en teleurgesteld is dat die het niet geleverd
heeft gekregen en dat zonder enige uitleg waarom.
Ja en dat verkoper zijn verkoopcommissie terug heeft
gevraagd en dat daardoor koper een nog teleurstellende
koopervaring heeft door die aantekening dat is dus
inharent aan het gebeuren met Paypal.
en waardeloze verkoper blijft buiten schot want kopers
die niet betalen mogen geen feedback geven.
allemaal prettig geregeld.]:)
groetjes Niek