annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoper adverteert vanuit onjuiste locatie en met gratis verzending

Verkoper adverteert vanuit onjuiste locatie en met gratis verzending. Oftewel er wordt achteraf een bedrag in rekening gebracht voor de verzendkosten á €39 terwijl de auction op Free shipping worldwide via La Poste stond. Daarnaast stond de locatie van de aanbieder  op Frankrijk waardoor er dus geen invoerrechten en BTW bij levering betaald hoeven te worden. Ik geef na afloop van de veiling en ontvangst van de factuur aan dat deze niet klopt omdat er verzendkosten opstaan en de verkoper geeft aan dat het onderaan zijn omschrijving stond (shipping EU €39). Vervolgens wou ik de koop annulleren en gaf de verkoper aan het pakket al verstuurd te hebben met de mededeling, i trust you my friend. Na een week kreeg ik een brief van de douane dat er een pakket uit Tunesie was verstuurd naar mij en ik mogelijk invoerrechten en BTW zou moeten betalen. Na aandringen van de verkoper heb ik het pakket laten komen en aangegeven dat ik de invoerrechten á €78 van het totaalbedrag af zou trekken. Nu na ontvangst van het pakket blijkt het product ook nog eens op zeer slechte wijze gelakt te zijn, wat mij ook weer een hoop tijd kost om te herstellen. De verkoper verwacht dat ik de €261 + €39 verzendkosten gewoon aan hem betaal en de invoerrechten voor mijn rekening zijn. Ik heb inmiddels €200 aan hem overgemaakt en gezegd dat hij geen cent meer van mij krijgt. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

Bericht 1 van 2
laatste antwoord
1 ANTWOORD 1

Verkoper adverteert vanuit onjuiste locatie en met gratis verzending

Geen antwoord op je (oude) vraag. Maar ik zie nu ook een object van >250 euro aangeboden worden vanuit Nederland, met gratis verzending. Objectlocatie is ook Nederland. Maar de verzending duurt 13-25 dagen. Navraag gedaan: wordt verzonden vanuit China. Dat wordt dus inklaren en extra betalen. Melding aan Ebay van maken?

Bericht 2 van 2
laatste antwoord