annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bedreigd en niet geloven

xoxosooph
Community-lid

Hallo allemaal,



Al een week geleden heb ik geboden op een object en deze heb ik dan dus ook twee dagen geleden gewonnen tegen verbazing in. Ik snapte allemaal niet zo goed hoe het werkte maar wilde het item toch erg graag.


Ik zag bij de persoon dat hij/zij geen feedback had en wilde dat ik meteen zou betalen. Tja, ik moest eerst een paypal account aanmaken en mijn bankrekening moest nog bevestigd worden.


De persoon werd erg aggressief en wilde dat ik zou betalen en begon te dreigen dat als ik niet binnen vier dagen zou betalen, hij/zij ervoor zou zorgen dat ik zou betalen en het item dan niet zou krijgen.


De mailtjes werden steeds aggressiever en ik begon het geloof erin kwijt te raken en geloof (nu we normaal kunnen praten, het is in Engeland) niet dat het nog aan gaat komen (ik moet nog betalen).



Deze persoon wilde het gisteren ook niet annuleren, geen denken aan, hij/zij ging ervoor zorgen dat ik betaalde, en ik ben nu aardig gefrustreerd. Het item wil ik erg graag maar ik ben gewoon bang dat ik opgelicht word.



Wat als ik nu gewoon niet meer reageer...? Ik ben bang dat ik nu 50 euro kwijtraak. Maar als ik niet reageer en ik krijg een geschil aan mijn schoenen, wat kan er dan gebeuren? Een negatieve feedback? Kan deze persoon niets met mijn adresgegevens en bankrekening doen e.d.?

Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Bedreigd en niet geloven

abeldoorn
Community-lid

In princiepe als je iets gewonnen hebt, dan moet je dat betalen.



Echter, als wat je zegt klopt en de verkoper dusdanig grof tegen je doet kan ik me voorstellen dat je niet meer wilt betalen.
Als je niet betaald dan zal Ebay zelf niks doen. De verkoper kan na 4 dagen een geschil wegens niet betalen openen en dat 4 dagen later weer sluiten. U krijgt dan een aantakening wegens niet betalen. Bij 1 zo'n aantekening gebeurt er helemaal niks. Pas bij 3 van die aantekeningen binnen een jaar kan uw account geschorst worden. Opent de verkoper niet zo'n geschil (hij heeft daar 35 dagen de tijd voor), dan zal er helemaal niks gebeuren. Misschien dat ebay automatisch nog eens een betalingsherinering stuurt, maar nogmaals, als de verkoper geen geschil opent, gebeurt er niks. En zoals gezegd,opent hij wel een geschil, dan krijgt u een aantekening en gebeurt er nog niks.



Een verkoper kan niet over uw geld beschikken en kan u op geen enkele manier dwingen te betalen (behalve dan boze mailen of een geschil). Uw bankgegevens heeft de verkoper niet. Alleen uw adres,maar of hij helemaal uit engeland naar u komt, daar zal ik me geen zorgen over maken....


Mbt de negatieve feedback, die kunnen verkopers niet geven. U daarentegen wel. Maar stel, u geeft een negatief, de verkoper opent een geschil wegens niet betalen, dan wordt die negatief van u weer verwijdert. Wilt u toch een negatief geven, wacht dan eerst af of de verkoper een geschil opent.Hij heeft daar 35 dagen de tijd voor, maar u heeft 60 dagen de tijd voor een negatief.


En de harry potters. Bij play.  com  kost ie inclusief verzending 43e  en dan koop je hem nieuw bij een soort bol. Lijkt me een veel betere koop. Advies... niks doen, niet meer reageren op mail, niet betalen, lekker ergens anders kopen en evt op dag 40 een negatief geven.


sterkte

Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Bedreigd en niet geloven

stephanthecollector
Community-lid

aangezien  de verkoper u al een feedback heeft gegeven zal een geschil niets meer uithalen voor hem of haar, als ik u was dan zou ik de verkoper een fijne feedback terug geven!

Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Bedreigd en niet geloven

abeldoorn
Community-lid

ondanks dat de verkoper een feedback heeft gegeven kan deze altijd nog (tot 35 dagen na afloop van de veiling) een geschil wegens niet betaald openen. Zijn feedback aan u verdwijnt dan ook weer. Maar ik kan me voorstellen dat de verkoper (ook nieuw op ebay) dat geschillen gedoe ook helemaal niet kent.

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Bedreigd en niet geloven

stephanthecollector
Community-lid

ik liet hem/haar lekker in zijn eigen vet gaar koken! feedback geven en de boel achter je laten.

Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Bedreigd en niet geloven

"Ik snapte allemaal niet zo goed hoe het werkte"


 


Tja, een eerste vereiste is wel dat je minstens in grote trekken de werking van e-bay begrijpt.


Een PayPal account is een tweede vereiste als je zinnens bent om nog meer van e-bay gebruik te maken.


Bieden zonder dat je in orde bent met betalingsmogelijkheden is wel niet erg slim.


Een persoon die geen feedback heeft zou ik tenandere nooit op bieden..

Bericht 6 van 6
laatste antwoord