annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

waarschuwing internationaal verkopen

albertix
Community-lid

Beste mede eBayers,

 

ik zit al meer dan 20 jaar op eBay, zowel als koper en verkoper. Ik verzend altijd internationaal, veel naar USA, Canada, UK, Europa, Rusland, enzovoorts.

 

Onlangs comics verkocht naar de USA. Ik geef kopers altijd de keuze qua verzendkosten: PostNL, briefpost, pakketpost, verzekerd, onverzekerd, volgcode of niet. Ze kiezen meestal voor de goedkoopste optie: onverzekerd en geen trackandtrace.

 

Je raadt het al:

na ruim 1 maand is de helft van de -altijd degelijke- pakketten nog niet aangekomen en beginnen kopers er een zaak van te maken "niet ontvangen" en willen hun geld terug. De "nette" nemen eerst gewoon contact op met vragen over bezorgtijden. PostNL geeft bijv. voor USA 7-11 werkdagen aan maar mogelijke vertraging door covid van 2 weken tot 6 weken -en langer. Dit heeft vooral te maken met de interne bezorging in het land van bestemming. Trouwens, ook een pakket met volgcode is volkomen ontraceerbaar, "in transit" aangezien de postservices in de USA zoals UPS en Fedex medewerkers overbelast zijn en codes niet invoeren.

 

Kortom: eBay beslist dat de koper het bedrag terug moet krijgen -zelfs zonder verzekering of volgcode- en verhaalt het op mij.

Het irriteert me de laatste jaren toch al mateloos dat eBay koste wat koste kopers beschermt en niet verkopers. De formats kloppen niet, probeer maar eens goede facturen te verzenden en ga zo maar door.

NB dus als verkoper nooit meer verzenden zonder volgcode en liefst met verzekering (jaja dat gaat ook echt meer kopers opleveren).

 

En ze houden nog steeds een standaard aan van te verwachten internationale berzorgtijd van 30 dagen en daarna is het bingo voor de kwaadwillende goedkope koper.

Zo heb ik al 50 euro moeten retourneren en dat kan oplopen tot 350 euro.

 

Ik ben de praktijken van eBay erg moe en wil mijn account beeindigen, maar ook dat maakt eBay onmogelijk. Je moet namelijk 30 dagen wachten na een betaling/facuur/refund maar kunt evenmin je account afsluiten zolang er een "zaak" loopt. Hetzelfde geldt voor het gekoppelde paypal. Een langere doorn in het oog zijn de exorbitante kosten die beiden in rekening brengen, meer dan 10% beiden.

Reden voor mij om eBay vaarwel te zeggen, zodra het me wordt toegestaan.

Een gewaarschuwd mens.....

Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

waarschuwing internationaal verkopen

albertix
Community-lid

test

Bericht 2 van 6
laatste antwoord

waarschuwing internationaal verkopen

Beste Albertix.

 

Hallo,ik vind het heel erg te lezen dat u deze problemen heeft met verzending naar het buitenland.

De grootste kans is het feit dat het allemaal te maken heeft met

de wereld uitbraak van covid-19.

Dat er in die landen geen buitenlandse zendingen worden door gelaten of heel beperkt.

En dat nu alle kosten op u worden verhaald,vind ik ronduit schandalig.Gefrustreerde smileyHet is niet uw fout.

Dat die kopers geen begrip kunnen opbrengen en direkt na een maand hun geld terug vragen vind ik onbeschoft.

En dat ebay hier aan meewerkt en de kopers gelijk geeft,

vind ik stuitend!

Heb bijna drie maanden op een pakje uit Engeland gewacht.

Ik wil maar zeggen, de 30 dagen bezorgtijd gaat nu niet op.

Wij leven nu eenmaal wereldwijd in een gekke/vreemde tijd.

 

 

 

Heel veel Sterkte!Vrouw Knipoog

 

 

 

Bericht 3 van 6
laatste antwoord

waarschuwing internationaal verkopen

Beste verkopers,

 

Sinds de uitbraak vh Corona-virus klagen buitenlandse kopers in toenemende mate

over het niet op tijd arriveren van hun aankoop

Voor de buitengewone omstandigheden heeft de een alle begrip, de ander aanzienlijk minder

Om eea toch zo goed mogelijk te laten verlopen, met als doel, 

het voorkomen van negatieve feedback en/of claims, ga ik als volgt te werk

 

A Nadat aankoop is gedaan stuur ik koper Email met verzenddatum

   en vraag ik de koper rekening te houden met langere verzendtijd ivm Corona

B Als de koper toch na 2 of 3 weken klaagt over het feit dat aankoop 

    niet is gearriveerd, stuur ik koper Email met het vriendelijke verzoek

    nog enkele weken geduld te hebben, meeste kopers reageren begripvol

C Wanneer weer enkele weken later object nog steeds niet is aangekomen

    betaal ik aankoop terug , met het verzoek aan de koper (weer) 

    alsnog te betalen wanneer object alsnog is gearriveerd

 

Bovenstaande is natuurlijk geen garantie voor een goede afloop

maar meer kun je als verkoper niet doen, toch?

 

 

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

waarschuwing internationaal verkopen

Heb net een koper uit de US gehad die al binnen 3 weken een claim opende die is gehonoreerd door Ebay, binnen 30 dagen! Het is mateloos irritant dat in deze tijd de claimperiode niet wordt verlend naar ca 2 maanden. Gelukkig hebben de meeste kopers veel begrip, deze koper heb ik meteen geblocked.

Bericht 5 van 6
laatste antwoord

waarschuwing internationaal verkopen

Goedendag, ik ben "nieuw" op eBay. Ik heb hier nog nooit wat verkocht. Nu wil iemand uit de USA iets van mij kopen en het eerste wat ik denk OMG ik weet nauwelijks hoe eBay werkt laat staan dat ik iets moet gaan opsturen naar de USA. Kunnen jullie mij helpen? Waar moet ik op letten waar zitten de adders onder het gras. Hoe weet ik welke vervoerder het voordeligste maar vooral betrouwbaars ik denk wel met verzekering. Er is zooooooveel ups fed ex tnt ik zie door de bomen het bos niet. En what about invoertoetsen etc.

 

hoe zit het met de betaling van de koper lijkt me toch dat ik eerst geld moet krijgen.

 

verder heb ik nog een andere vraag moet ik commissie aan eBay betalen als ik verkoop via eBay?

ik hoop dat ik alle instellingen op eBay goed heb staan dit is heel wat anders dan marktplaats 🙈😂

 

Alvast bedankt ik hoop dat iemand mij kan helpen. 

Bericht 6 van 6
laatste antwoord