annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

verkoopniveau ondermaats

ik ben bezig mijn Duitse voetbalverzameling op de Duitse Ebay te verkopen.

Het betreft relatief kleine bedragen. In 2012 zouden 12 zendingen niet zijn aangekomen; in 2013 staat de teller op 10.

Ik houd van iedere zending een scan van de enveloppe achter. In de meeste gevallen betaal ik de kosten terug; indien de koper echt lastig doet weiger ik dit. Een koper die een betaling heeft terugontvangen blokkeer om nogmaals te bieden.

Ik heb grote bedenkingen bij het niet aankomen van post omdat ik in Frankrijk en Belgie nooit problemen heb.

Nu krijg ik het bericht dat mijn verkoopniveau ondermaats is.

Dan breek toch wel je klomp.  Op dezelfde dag dat ik betalingen ontvangen stuur ik de zendingen op; ik heb postzegels steeds in voorraad.

Nu komt het:

 

ik heb al 3x gereageerd naar Ebay voor nadere informatie; aan loze kreten heb ik niets.

Je krijgt gewoon geen antwoord.

 

word ik niet als klant behandeld?? 

 


Heeft nog iemand dergelijke vervelende ervaringen met ebay?

 

Jack

Bericht 1 van 8
laatste antwoord
6 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen

Re: verkoopniveau ondermaats

bij eBay wordt u gezien als een winstoogmerk

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Bericht 2 van 8
laatste antwoord

Re: verkoopniveau ondermaats

daar ben ik het volkomen mee eens; was er maar concurrentie

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Bericht 3 van 8
laatste antwoord

Re: verkoopniveau ondermaats

Vervelende ervaringen met Ebay ken ik ook; slechte antwoorden heb ik ook gehad.

 

Maar als ik het goed begrijp komen je zendingen niet aan en daar kan Ebay volgens mij weinig aan doen.

 

Zelf verzend ik dagelijks brieven en brievenbuspakjes met Post.nl naar o.a. Duitsland en die komen doorgaans prima aan. Verder maak ik veel gebruik van Deutsche Post / DHL en breng de zendingen daarvoor naar Duitsland. Misschien is dat voor jou geen optie;  jammer want aantekenen is bij D.P. erg voordelig en zou zelfs voor zendingen met een lage waarde een optie zijn.

 

Als je zendingen, die je in Nederland op de bus doet, niet aankomen, ligt dat aan Post.nl, de bezorger in Duitsland of de geadresseerde, die zegt niets ontvangen te hebben. De 22 zendingen, die niet aangekomen zijn, zijn toch niet aan een kring bekenden-van-elkaar gezonden? Het zou kunnen, dat in die kring bekend is, dat jij het geld terugstort en jij ook geen bewijs van ter post bezorging hebt.

 

Aantekenen kost bij D.P. € 2,05. Zelf bied ik bij mijn artikelen steeds meer verschillende verzendwijzen aan, waaronder aangetekend. Kiest een koper voor niet-aangetekend, dan neemt hij/zij daarmee zelf een groter risico. Je zou even bij Ebay moeten navragen of je nog aansprakelijk bent, als je ook aangetekend aanbied; ik heb dat nog niet onderzocht, omdat niet-aankomen bij niet of nauwelijks aan de orde is.

 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Bericht 4 van 8
laatste antwoord

Re: verkoopniveau ondermaats

bedankt; ja ik heb ook naar de mogelijkheid gekeken om via de Duitse Post te verzenden. Alleen mijn zending zijn niet van al te groot formaat en voor brieven tot 50 gr loont het niet de moeite. Aangetekend vanuit Duitsland is inderdaad een heel stuk goedkoper.

Ik heb ook bij ebay nagevraagd over de aansprakelijkheid bij wel of niet aangetekend aanbieden. Ik geef  steeds de mogelijkheid om van de dienst aangetekend gebruik te maken. Kiest de koper toch voor gewone zending en zou die niet aangekomen ligt het probleem bij de koper. Eventuele negatieve feedback zou (volgens ebay) in dit geval omgezet worden in een positieve feedback.

Ik heb dit nog niet meegemaakt.

Naar de 22 zendingen die niet zijn aangekomen heb ik ebay een onderzoek laten instellen; dit zou gedaan worden maar in het kader van privacy zou ik hierop geen antwoord krijgen. Ik heb zo ook mijn bedenkingen bij het niet aankomen van de zendingen.

Wat ik zelf heb gedaan is de desbetreffende koper blokkeren.

 

groeten en bedankt  voor de reactie

 

Jack

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Bericht 5 van 8
laatste antwoord

Re: verkoopniveau ondermaats

Re: verkoopniveau ondermaats

er is inmiddels contact geweest; de oplossing laat nog op zich wachten

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Bericht 7 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

Re: verkoopniveau ondermaats

bij eBay wordt u gezien als een winstoogmerk

Bericht 2 van 8
laatste antwoord

Re: verkoopniveau ondermaats

daar ben ik het volkomen mee eens; was er maar concurrentie

Bericht 3 van 8
laatste antwoord

Re: verkoopniveau ondermaats

Vervelende ervaringen met Ebay ken ik ook; slechte antwoorden heb ik ook gehad.

 

Maar als ik het goed begrijp komen je zendingen niet aan en daar kan Ebay volgens mij weinig aan doen.

 

Zelf verzend ik dagelijks brieven en brievenbuspakjes met Post.nl naar o.a. Duitsland en die komen doorgaans prima aan. Verder maak ik veel gebruik van Deutsche Post / DHL en breng de zendingen daarvoor naar Duitsland. Misschien is dat voor jou geen optie;  jammer want aantekenen is bij D.P. erg voordelig en zou zelfs voor zendingen met een lage waarde een optie zijn.

 

Als je zendingen, die je in Nederland op de bus doet, niet aankomen, ligt dat aan Post.nl, de bezorger in Duitsland of de geadresseerde, die zegt niets ontvangen te hebben. De 22 zendingen, die niet aangekomen zijn, zijn toch niet aan een kring bekenden-van-elkaar gezonden? Het zou kunnen, dat in die kring bekend is, dat jij het geld terugstort en jij ook geen bewijs van ter post bezorging hebt.

 

Aantekenen kost bij D.P. € 2,05. Zelf bied ik bij mijn artikelen steeds meer verschillende verzendwijzen aan, waaronder aangetekend. Kiest een koper voor niet-aangetekend, dan neemt hij/zij daarmee zelf een groter risico. Je zou even bij Ebay moeten navragen of je nog aansprakelijk bent, als je ook aangetekend aanbied; ik heb dat nog niet onderzocht, omdat niet-aankomen bij niet of nauwelijks aan de orde is.

 

 

Bericht 4 van 8
laatste antwoord

Re: verkoopniveau ondermaats

bedankt; ja ik heb ook naar de mogelijkheid gekeken om via de Duitse Post te verzenden. Alleen mijn zending zijn niet van al te groot formaat en voor brieven tot 50 gr loont het niet de moeite. Aangetekend vanuit Duitsland is inderdaad een heel stuk goedkoper.

Ik heb ook bij ebay nagevraagd over de aansprakelijkheid bij wel of niet aangetekend aanbieden. Ik geef  steeds de mogelijkheid om van de dienst aangetekend gebruik te maken. Kiest de koper toch voor gewone zending en zou die niet aangekomen ligt het probleem bij de koper. Eventuele negatieve feedback zou (volgens ebay) in dit geval omgezet worden in een positieve feedback.

Ik heb dit nog niet meegemaakt.

Naar de 22 zendingen die niet zijn aangekomen heb ik ebay een onderzoek laten instellen; dit zou gedaan worden maar in het kader van privacy zou ik hierop geen antwoord krijgen. Ik heb zo ook mijn bedenkingen bij het niet aankomen van de zendingen.

Wat ik zelf heb gedaan is de desbetreffende koper blokkeren.

 

groeten en bedankt  voor de reactie

 

Jack

Bericht 5 van 8
laatste antwoord

Re: verkoopniveau ondermaats

bedankt voor de reactie
Bericht 6 van 8
laatste antwoord

Re: verkoopniveau ondermaats

er is inmiddels contact geweest; de oplossing laat nog op zich wachten
Bericht 7 van 8
laatste antwoord

Re: verkoopniveau ondermaats

perfect voorbeeld van Ebay politiek, verkoper krijgt alles maar te slikken en kopers hebben bescherming.

Verkoper heeft bewijzen nodig en kopers kunnen alles claimen zonder bewijs en Ebay en Paypal boeken gewoon geld van de verkopers rekening terug.

Ook mijn ervaring is dat Duitsland het enige land is waar post niet aankomt, of zouden er Duitsers zijn die misbruik van de kopers bescherming maken!!!!!!!!!!!!!!!

Bericht 8 van 8
laatste antwoord