annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

pakket niet " aangekomen" en koper heeft op voorhand geld terug gekregen.

Ik heb op 7 juni jongsteleden een pakket ter waarde van 100euro naar Spanje verstuurd, Ik heb de koper aangeraden om het verzekerd te verzenden maar dat wilde hij niet. Ik heb het toen maar opgestuurd maar nu beweert hij dat hij het niet heeft gekregen en heeft dus een claim ingediend via Paypal en al zijn geld teruggekregen zonder dat ik hier van op de hoogte was.  Volgens de GPS-chip die we bij ons op het werk hadden geplaatst in de doos (we wilden de reikwijdte testen) konden we toch het pakket natekken omdat ik het toch niet vertrouwde. Zo konden we zien dat de doos op 12 juni jongstleden wel op zijn adres is geweest en sinds 15 juni jongstleden was het signaal verloren. Het pakket is dus wel in zijn huis geweest. Ik heb de correspondentie EN aan Ebay EN aan Paypal gemaild via een online formulier maar beiden geven dus niet thuis. Ik ben dus EN mijn geld kwijt EN mijn pakket met modelbouwonderdelen! Deze persoon heeft dus op voorhand al geweten dat hij op deze manie zijn geld terug kon krjgen. Ebay doe hier iets aan. Misschien een verplcihte bevestiging van aankomst oid.

 

MVG

Rene (MrUnlimted) 

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

pakket niet " aangekomen" en koper heeft op voorhand geld terug gekregen.

Weer een aardig voorbeeld van het gratis winkelen concept.

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

pakket niet " aangekomen" en koper heeft op voorhand geld terug gekregen.

Inderdaad, het beleid van Ebay is zo lek als een mandje. Ik zou een duur horloge bijv Rolex kunnen bestellen op laten sturen zonder registratie, net doen of het mijn verantwoording is, vervolgens het horloge in ontvangst nemen en dan een claim indienen om het geld terug te vorderen. Zo makkelijk is het om de boel dan te belazeren eb Ebay past niet zijn beleid aan.  Aliexpress kent wel zo'n beleid, Zijn die Chinezen toch slimmer dan die Amerikanen!

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

pakket niet " aangekomen" en koper heeft op voorhand geld terug gekregen.

U vraagt 16 euro verzendkosten.

 

Een aangetekend pakket tot 2 kg kost 14.30  euro naar Spanje. Een pakje van 2-5 kilo kost 20.80 aangetekend. Ik begrijp niet zo goed dat u dit risico loopt in plaats van zelf die 4 euro bij te leggen. Onderhand weet toch iedereen wel dan er gratis gewinkeld kan worden op eBay.

Bericht 4 van 5
laatste antwoord

pakket niet " aangekomen" en koper heeft op voorhand geld terug gekregen.

Achteraf gezien heb je gelijk, ik had beter die paar euro er zelf kunnen leggen. Ik snap ook niet dat Ebayer zelf niets aan doet. Het is toch je reinste diefstal. Buiten dat we hebben een (als test) gps chip geplaatst en die aangeeft dat het pakket op het aangegeven adres is geweest. Wij hebben het bewijs gewoon liggen (hoewel we dit niet aan derden mogen laten zien om juridische redenen)

Maar nogmaals ik vind dat Ebay zijn beleid moet aanpassen bijvoorbeeld dat pas feedback mag gegeven worden als bijvoorbeeld een link wordt aangeklikt waar op staat dat je het hebt ontvangen.

Bericht 5 van 5
laatste antwoord