annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Zakelijk gaan verkopen op de Duitse Ebay?

Ik heb een vraag voor de personen die veel actief zijn op Ebay en eventueel ook zakelijke verkoper zijn op de Duitse Ebay.

In het verleden was ik zakelijke verkopen en verkocht weleens wat op de duitse ebay.

Echter kreeg ik vorig jaar dit bericht:

 

'Als gevolg van een wijziging in de Duitse belastingwetgeving moeten alle zakelijke verkopers die op Duitse markten verkopen een geldig BTW-certificaat (overeenkomstig §22f UStG) indienen om hun handelsactiviteiten te kunnen voortzetten. Je hebt dit bericht ontvangen omdat de nieuwe wet op jou van toepassing is.'

 

Ik schrok hiervan, want ik verkocht dan weleens wat maar had geen BTW nummer oid omdat ik niet als bedrijf ben ingeschreven.

Destijds koos ik voor zakelijke verkoper omdat ik dan meer advertenties voor een lager bedrag kon plaatsen.

Nadat ik dat bericht kreeg heb ik Ebay een bericht gestuurd of mijn zakelijk account terug omgezet kan worden naar prive/particulier account.

Dit ging moeilijk, maar is uiteindelijk toch gelukt.

Ik wil namelijk nu meer gaan verkopen wat een omzet van ongeveer 500 euro per maand zou moeten opleveren.

Het is voor mij wel rendabel en intressant om een Ebay webshop erbij te hebben waarbij alles netjes geordend in tabbladen staat.

Als ik mij nu inschrijf als een zakelijk account en verkoop op de Duitse Ebay heb ik dus een belasting/BTW nummer nodig die ik in Duitsland moet aanvragen, klopt dat?

Ik las namelijk dit artikel: https://pages.ebay.nl/btw-regelgeving-duitsland/

Voor mij is dit best een gedoe omdat ik hier niet bekend mee ben en er totaal geen ervaring mee heb.

Uiteraard wil ik niet in de problemen komen dus vandaar dat ik dit hier even vraag hoe en wat 🙂

Bericht 1 van 1
laatste antwoord
0 ANTWOORDEN 0