annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wereldwijd zichtbaar

Hallo, ik ben sinds 2004 Ebay lid, heb 100% positieve feedback en meer dan 300 aankopen, maar als ik iets wil verkopen worden mijn advertenties niet gezien of bekeken, ik verkoop in de populaire vintage kleding en motor onderdelen markt, gebruik alle mogelijke opties tijdens het opmaken, adverteer in het Engels maar niets helpt, ik heb het vermoeden dat mijn advertenties neit wereldwijd zichtbaar zijn. Hoe kun je dit instellen / controleren ?

Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

Wereldwijd zichtbaar

Goedemiddag tikibus1,

 

Wij lopen met onze Ebay site ineens tegen het zelfde probleem.

Heeft u al een oplossing kunnen vinden?

 

Met vriendelijke groet,

Peggy

Amsterdam Stamps

Bericht 2 van 3
laatste antwoord

Wereldwijd zichtbaar

Hallo,

 

ja, herkenbaar. De verkoop is sowieso bijna nul en buiten de EU nauwelijks aanwezig. Dat hoor ik van anderen, maar merk ik zelf ook. 

De vindbaarheid is steeds slechter. Dat is helaas al een paar jaar aan de gang.

Het heeft o.a. te maken met marktprotectionisme.

 

Mensen denken welk eens dat ebay 1 bedrijf is, maar het zijn er 10tallen. Die werken allemaal een beetje anders , hier en daar.

Dot com is wel koploper in de eigen regeltjes.

Tis ook de duurste.

Amerikanen hebben niet altijd door dat er nog een hele wereld buiten de US is, dat gaf vaak gedoe.

Een Amerikaan kocht spulletjes op ebay, keek niet waar het vandaan kwam en begon dan te kwaken, gefrustreerd en soms dreigend, over oplichters en dat soort gedoe. Dat kwam geregeld voor.

Met name bij duurdere pakketen als speakers, apparaten etc.

 

Om die mensen tegemoet te komen, heeft ebay de ww zoeken button verwijderd op dot com, die mensen kunnen vooral spullen ziien van buiten de US, als ze niet of nauwelijks binnen de US worden aangeboden.

Voorbeeld, soms zijn  mijn Agfa tapes prima te vinden, op  ebay dot com en dan ineens niet.

Als er niet of nauwelijks AGfa aanbod inde US is, laten ze mijn  items zien, als ze er wel opstaan, kan ik het shaken.

Protectionisme verpest de handel en zorgt ervoor dat voormalige toplanden vrijwel niets meer kopen. China, Japan, Rusland, Australië, US....er gebeurt nog maar weinig en het zijn  allemaal landen waarbij de overheid import wil ontmoedigen.

In China en Rusland moet je je zelfs bij de overheid registreren om buitenlandse pakjes te mogen ontvangen... doen ze niet zo graag daar. Dus kopen ze liever niks.

 

Een klein pakje naar Rusland, kan 50 E douane opleveren en een hoop gedoe.

In China ben je al verdacht, als je importeert, dat is niet de bedoeling, het land draait op export.

 

Ebay laveert mee met de wensen in die landen. Net als zoveel grote bedrijven, meestal US bedrijven.

O.a., door zoek opties, buttons voor ww zoeken, aan te passen. Daardoor worden we als verkopers minder makkelijk gevonden en dat is ook deels de bedoeling.

 

Toch kun je ook zelf een paar dingen doen. Nu je weet dat ww zoeken niet meer zo makkelijk gemaakt wordt, moet je ook even opletten als je je eigen producten zoekt op een andere ebay dan waar je ze geplaatst hebt. In de linker kolom van het scherm, meestal een stuk naar beneden, kun je je zoekvinjes zetten. Je moet dan zelf kiezen voor ww zoeken en hou je in je achterhoofd dat dat op sommige ebays niet meer kan.

Maar de meeste wel.

Als je die vinkjes gebruikt, verandert je zoekresultaat en zou je je items weer moeten vinden.

 

Daarnaast zit het 'm ook wel eens in te oude templates. Ik heb zelf ook templates die jaren meegingen, maar dat gaat nu niet meer. Er verandert te veel en er zijn te veel verschillen per land.

 

Ik hop dat jullie er wat aan hebben.
En nog 1 tip: ik plaats tot nu toe ook advertenties op andere ebays, om me te laten vinden, dat doen ik al jaren. Of het zo blijft , is de vraag, want het lijkt erop dat we heel veel belastinggezever gaan krijgen, door in NL te wonen en je spullen in Duitsland, de US of waar dan ook te verkopen.

 

Groeten, succes,

Rita

 

 

 

 

 

Bericht 3 van 3
laatste antwoord