annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wereldwijd verkopen: PostNL tarieven passen niet in eBay formulier!

Hallo, 

 

Al jaren verkoop ik wereldwijd artikelen via eBay. Meetal via eBay.com, maar dat wordt me nu heel lastig gemaakt. Ik kan namelijk niet de juiste verzendkosten toevoegen door de limieten van verzendkosten op bepaalde items. Ik heb hierover vragen gesteld aan eBay.com en eBay.nl, en mij werd verteld dat ik mijn artikelen gewoon via de site van mijn eigen land moet verkopen, en dan wereldwijd moet aangeven. Helaas werkt dit ook niet. PostNL heeft sinds dit jaar Europa in 3 categorieën verdeeld voor de verzending van pakketten, maar ik kan deze splitsing niet maken in het eBay formulier of de aanbied-tool. Dus hoe ga ik nu mijn kopers in de verschillende categorieën eerlijke verzendkosten berekenen? Ik heb hier gisteren een klacht over gestuurd naar de klantenservice, maar ik ben heel benieuwd hoe andere mensen hiermee omgaan. Misschien is er wel een oplossing maar heb ik niet goed gekeken. 

 

Ik verkoop o.a. tijdschriften, knipsels e.d. en daarvoor kan ik 1 prijs voor alle landen rekenen. Maar nu heb ik ook posters, die moeten in een koker en als pakket verzonden. Aangezien de tarieven van PostNL tegenwoordig idioot hoog zijn, wil ik graag iedereen een eerlijke prijs bieden... 

 

groetjes Chantal

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Wereldwijd verkopen: PostNL tarieven passen niet in eBay formulier!

Het interesseert eBay niks dat u meer moet betalen voor verzending dan via de site kan worden aangegeven.

 

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Wereldwijd verkopen: PostNL tarieven passen niet in eBay formulier!

Dat was me al even duidelijk ja. Het interesseert ebay NL sowieso allemaal niks heb ik het idee. Maar dat was niet mijn vraag. Ik wil graag weten hoe andere mensen hiermee omgaan. Het lijkt er echter ook op dat u en ik de enige actieve leden op dit forum zijn.

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Wereldwijd verkopen: PostNL tarieven passen niet in eBay formulier!

Hoi,

 

Ik zelf verkoop vanaf ebay.nl, en inderdaad naar Griekenland verkoop ik redelijk veel.

Helaas kan ik in mijn advertenties niet de verzendkosten voor pakketten noteren voor dit land.

Het verschil kan oplopen tot 6 euro per pakket.

Je kan een lijstje maken met de uitzonderingen voor Eur 1 , 2 en 3 met de verzendkosten erbij.

Vervolgens plaats je dit in je omschrijving.

Als mensen direct afrekenen dan kan je hierop wijzen, en ze betalen bij mij zonder morren bij.

Je kan ook een aantal (de belangrijkste) landen selecteren bij verzenden, en voor de rest wereldwijde verzending rekenen.

Succes

 

Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Wereldwijd verkopen: PostNL tarieven passen niet in eBay formulier!

Ik heb hetzelfde probleem.

 

Heb al vele malen die 6 euro zelf bijbetaald.

Soms neem ik contact op met de koper en dan leg ik het uit.

Sommige kopers maken dan  alsnog het verschil over maar de meeste niet.

Bericht 5 van 5
laatste antwoord