annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuw beleid Ebay Duitsland: koper betaald aan ebay en ebay aan verkoper...

Net het nieuwe verkoop beleid voor ebay duitsland gelezen: er worden diverse aanpassingen verricht...! en vraag me af of deze voor de kopers wel het meest gunstigste zijn.


 


De belangrijkste aanpassing is het nieuwe beleid: ebay staat nu tussen koper en verkoper in...! Wanneer je een object verkocht hebt, moet de koper het object aan ebay betalen (en niet meer aan de verkoper!) en ebay betaalt het object (uiteraard pas achteraf) aan de verkoper.


Je moet dit beleid accepteren als je nog na juli wilt verkopen...


 


Zie het gehele stuk hieronder.


Graag jullie reacties hierop!


bedankt!


 


Ergänzende Geschäftsbedingungen


für Verkäufer eBay führt im Frühsommer 2012 ein neues Zahlungsverfahren auf dem deutschen und österreichischen eBay-Marktplatz ein.


 


Dieses wird für alle Artikel gelten, die Sie auf eBay.de bzw. eBay.at einstellen und verkaufen.


 


Um Ihr Verkäuferkonto auf die Umstellung vorzubereiten und weiterhin Artikel auf eBay.de bzw. eBay.at einzustellen, müssen Sie die Ergänzenden Geschäftsbedingungen für Verkäufer bis spätestens 11.06.2012 akzeptieren.


 


Ihr Verkäuferkonto wird dann im Frühsommer auf das neue Zahlungsverfahren umgestellt. Sobald Ihr Verkäuferkonto umgestellt worden ist, wird das das neue Zahlungsverfahren auf alle neuen und aktiven Angebote sowie auf ausstehende Zahlungen von beendeten Angeboten angewendet, bei denen die Kaufabwicklung noch nicht abgeschlossen wurde.


 


Die wichtigsten Regelungen des neuen Zahlungsverfahrens sind:


Zahlungsverfahren: Sie treten Ihre Kaufpreisforderung gegenüber dem Käufer an eBay ab. Das bedeutet, dass der Käufer die Zahlung eBay und nicht Ihnen schuldet, und dass eBay für die Zahlungsabwicklung verantwortlich ist. Käufer bezahlen also an eBay und nicht mehr direkt an Sie(Ausnahmen: Barzahlung bei Abholung und Nachnahme).  


 


Auszahlungsfristen: eBay zahlt Sie gemäß der Auszahlungsfristen aus.


 


eBay-Käuferschutz: Der eBay-Käuferschutz auf dem deutschen eBay-Marktplatz wird auf alle Zahlungsmethoden ausgedehnt, mit Ausnahme von Nachnahme und Barzahlung bei Abholung.


 


Weitere ausführliche Informationen finden Sie unter: Das neue Zahlungsverfahren auf eBay: Übersicht. Bitte lesen Sie sich die Ergänzenden Geschäftsbedingungen für Verkäufer aufmerksam durch und akzeptieren Sie die


 

Bericht 1 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

Nieuw beleid Ebay Duitsland: koper betaald aan ebay en ebay aan verkoper...

stephanthecollector
Community-lid

was hier al bekend! maar hoe dan ook het is natuurlijk een vreemd iets en ik vraag me af of die nieuwe regel wel gaat werken en niet precies het omgekeerde bewerktstelligd namelijk dat de verkopers massaal ebay de rug toekeren, ik bedoel is PP nog niet genoeg? maar ik weet wel waar het hier om gaat namelijk een nieuwe manier om extra inkomsten te genereren!

Bericht 2 van 8
laatste antwoord

Nieuw beleid Ebay Duitsland: koper betaald aan ebay en ebay aan verkoper...

Is helemaal k.. zoals ik eerder had gemeld in sommige draadjes dat ik na een maand sterker nog naar anderhalve maand mijn centen nog steeds niet heb.


 


Ik raad ook iedereen die het geduld niet op kunnen brengen zoals ik om niets te verkopen naar pers in Duitsland.


Je moet weken of misschien zelf maanden wachten op je geld maar je mag wel de verzendkosten enz voorschieten. 


.


Als ze dat bij iedereen doen dan trekken ze aardig wat rente daar zal het ook om te doen zijn.


 

-- Bewerkt door verseveld2007 op 29 Feb 2012 22:24 CET
Bericht 3 van 8
laatste antwoord

Nieuw beleid Ebay Duitsland: koper betaald aan ebay en ebay aan verkoper...

zeelandcampers
Community-lid

Ik zet gewoon in de veiling dat ik geen PP accepteer, en als ze wel via PP, of direkt aan Ebay betalen breng ik €50,- kosten extra in rekening.


Ik wil nog wel eens zien wat er gebeurd.

Bericht 4 van 8
laatste antwoord

Nieuw beleid Ebay Duitsland: koper betaald aan ebay en ebay aan verkoper...

abeldoorn
Community-lid

zolang je bij ebay niet aangeeft dat je pay-pal ontvangt mag dat. Als je echter in je aanbieding het pay-pal logo-tje opneemt (zodat je hoger in de zoekresultaten staat), mag je niet in de tekst zetten dat je het niet ontvangt of er extra geld voor vragen. Doe je dat wel zullen de negatieven je om de oren gaan vliegen ben ik bang.

-- Bewerkt door abeldoorn op 5 Mar 2012 8:03 CET
Bericht 5 van 8
laatste antwoord

Nieuw beleid Ebay Duitsland: koper betaald aan ebay en ebay aan verkoper...

Ik sta in Duitsland ingeschreven, omdat ik daar gevestigd ben. Ondanks het feit, dat mijn Ebay winkel op de Nederlandse site draait, ben ik tóch verplicht de nieuwe voorwaarden te accepteren, anders is het eind verhaal voor mij. De aankondiging over deze maatregelen heb ik ook pas een week geleden gekregen van Ebay, ze hanteren dus duidelijk een korte termijn politiek om je weinig keuze over te laten. Zie immers in zo'n korte tijd maar eens elders je zaakjes onder te brengen! Naar aanleiding van dit alles, heb ik vorige week zondag een mail met enkele simpele vragen aan de Duitse klantenservice gestuurd. En normaal gesproken is de Duitse klantenservice altijd zéér professioneel en snel met de antwoorden (ja, écht!). Maar ditmaal duurde het een volle week tot er een vriendelijke mail kwam, waarin een deel van mijn vragen beantwoord werd. Maar de antwoorden die juist belangrijk waren voor mij om te beslissen wat ik hiermee ga doen, die ontbraken! Dus nogmaals die vragen gesteld, maar nog altijd geen antwoord. En deze klantenservice moet straks dus álle communicatie met kopers inzake betalingsafhandeling gaan verzorgen.....Geloven ze het zelf? En ongeacht hoe een koper betaalt, je moet het als verkoper voortaan doen met de info die Ebay je stuurt. Het komt vaak voor, dat verzendadressen op Ebay niet kloppen, maar op Paypal wél. Maar straks zie je de details van de Paypalbetaling niet meer, dus wat als de koper zijn/haar adresgegevens op Ebay nooit heeft bijgewerkt? Juist, een claim wegens niet ontvangen object en weg zijn de centen! Geloof me, dit voorbeeld komt zéér vaak voor en de controle daarop ben je dus kwijt straks! De Duitse en Oostenrijkse verkopers zijn als eerste de pineut, maar reken er maar op, dat deze maatregelen zéér snel ook op de andere Ebay sites ingevoerd zullen worden! Dus, als je erover denkt om te vluchten, bereidt je dan nu alvast voor, want eer je het weet, is het te laat! Laten we hopen dat Ebay zich nog voortijdig bedenkt onder druk van de vele duizenden protesten op het Duitse forum en de diverse advocaten voor internetrecht, die hier al volledig bovenop gedoken zijn....Ik denk dat ik, ondanks dat ik ervan moet leven, in ieder geval ten tijde van de wijzigingen maar eens een aantal maanden verdwijn van Ebay om te zien hoe het allemaal gaat lopen. Er is een pilot project geweest om dit alles te testen, en er zijn verhalen bekend van verkopers (die overigens gedwongen aan het pilotproject mee moesten doen!!!), die al maanden op hun geld zitten te wachten.....Ik weet niet wat daar allemaal van waar is, maar waar rook is, is ook vuur. En Ebay kennende zou het me niets verbazen als er zelfs bij zo'n beperkt pilotproject al de nodige zaken fout lopen. Ik hou echt mijn hart vast voor deze zomer. En vele duizenden verkopers in Duitsland en Oostenrijk met mij. Eerlijk gezegd hoop ik van harte, dat er een heleboel verkopers gaan stoppen, ook al is het maar tijdelijk. Laat Ebay maar eens voelen, dat ook zo'n giga-platform helemaal niets meer waard is zonder verkopers!!! Ze denken dat ze alles zomaar kunnen doen, maar als ik de reacties zo eens peil, denk ik serieus, dat ze ditmaal zichzelf overschat hebben bij Ebay. Dit zou wel eens een gevoelige klap uit kunnen gaan delen, zeker als men eenmaal ervaren heeft, hoe dit systeem in de praktijk werkt. Toch ook een positieve zijde: voor de koper is dit super! De koper wordt van alle kanten ingedekt en vetroeteld door Ebay. Leuk, maar wat heb je daar aan, als er straks geen verkopers meer actief zijn op Ebay? Misschien zitten er in de Ebay directie nog kandidaten voor de Nederlandse politieke partijen? Die zijn immers ook zo dol op overmatig betuttelen van de onderdanen........

Bericht 6 van 8
laatste antwoord

Nieuw beleid Ebay Duitsland: koper betaald aan ebay en ebay aan verkoper...

zeelandcampers
Community-lid

Ik heb vanavond mijn laatste veilingen "uitgezeten", en daarna mijn shop gesloten. Nu mijn lidmaatschap nog opzeggen, maar dat ging niet direkt.


Ze zoeken het maar uit, met hun zure zooitje

Bericht 7 van 8
laatste antwoord

Nieuw beleid Ebay Duitsland: koper betaald aan ebay en ebay aan verkoper...

peelie76
Community-lid

het is voor mij niet haalbaar om actief te blijven op ebay.


ik verkoop voor flinke bedragen.


de koper koopt en betaald aan ebay, ik schiet dus alle kosten voor . in sommige gevallen is dat 900 euro of meer.


dat is in deze financieel moeilijke tijd niet meer op te brengen


ik ben een verkoopster, geen bank



ik blijf actief tot july als de regel van kracht gaat


en dan houd ebay voor mij op


ben me nu aan het orienteren op andere verkoop kanalen.


er is meer dan ebay....



ik heb alles geslikt wat ze invoerden, paypal, alle mega dure fee,s , de feedback regels etc .


maar dit accepteer ik niet



ik wens elke verkoper sterkte, succes en wijsheid



peelie76

.
peelie

get your head down baby we,re gonna ride tonight
Bericht 8 van 8
laatste antwoord