annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Internationaal verkopen wetgeving

Flink genaaid!

 

Pas op ebay belgie een massagekussen te koop gezet en verkocht aan 699€. (+25€ verzending)

Koper was iemand uit Canada.

Week na aankomst klaagt verkoper dat het niet werkt.

Ik dus de vraag om het preciese probleem even uit te leggen en de vraag of ze de juiste stroom hebben gebruikt. 

Weet niet of ze daar ook 220V hebben zoals hier.

 

Ik krijg geen reactie na meerdere mails en vervolgens dient hij een klacht in.

Ik krijg de kans om het op te lossen maar geen reactie.

Vervolgens zelf ebay gecontacteerd om te bemiddelen.

Ze melden mij dat ze filmpjes gaan vragen maar na x aantal dagen zonder enige uitleg de melding dat ik moet terugbetalen.

Paypal geld was al geblokkeerd.

Ik moet eerst nog geld storten om de verzending te betalen.

 

Eerst geen zin in maar dan toch maar de 25€ verzdending betaald die de klant ook betaald heeft.

 

Vervolgens een mail van Ebay dat ik 400 Dollar moet betalen om het terug te sturen.

 

Ebay Belgie gebeld en uitgelegd,.

Ze vonden het ook vreemd.

Ze zouden even contact opnemen.

 

Vervolgens vandaag mail dat het nu 265€ kost om te verzenden.

 

Resultaat als ik hiermee doorga:

 

724€ kwijt + 25€ die ik bijgestort heb als ik alles laat voor wat het is en geen object terug

Ofwel 240€ bijstorten om mijn item terug te hebben, niet wetende wat de klant ermee gedaan heeft en of het nu misschien kapot is door verkeerd gebruik.

 

Dit is echt bizar.

 

Iemand ervaring of weet wat ik kan doen?

 

Is de Europese / Belgische wetgeving of de Canadese verkoperswetgeving van kracht?

Ik heb het aangeboden op Ebay.be maar wereldwijd verzenden aangeklikt./

 

Graag hulp aub.

 

Gr

Yuri 

 

Bericht 1 van 2
laatste antwoord
1 ANTWOORD 1

Internationaal verkopen wetgeving

Ja, je bent inderdaad de pineut.

Dast  kussen is kennelijk heel zwaar, maar 240 euro voor retour is wel wat overdreven.

Retourkosten is inderdaad vaak een heikel punt.

Binnen de EU vergoed ebay de retourkosten aan de koper (zie de hulp en kontact paginas)

Buiten de eu niet.

Het is natuurlijk nu mosterd na de maaltijd, maar zware moeilijke objecten moet je nooit buiten je eigen land of hoogstens direct omliggende landrn, duitsland, scandinavie, gb etc. Geen overzee of oost-europa.

Landnwetgeving zal weinig helpen, dan moet je nasr de rechter.

Het is bij Ebay zo, dat ze ALTIJD de koper beschermen en zeker NOOIT de verkoper.

 

Bericht 2 van 2
laatste antwoord